Ανακοινώθηκε η ύλη για το διαγωνισμό ΑΣΕΠ εκπαιδευτικών

Απόφοιτοι, μεταπτυχιακά, διδακτορικά, επαγγελματική αποκατάσταση, κλπ.

Συντονιστής: antony07

Απάντηση
Άβαταρ μέλους
el_greco
Δημοσιεύσεις: 1275
Εγγραφή: Τετ Νοέμ 01, 2006 9:30 am
Real Name: Νίκος Βέργος
Gender: Male
Τοποθεσία: Austin, TX
Επικοινωνία:

Ανακοινώθηκε η ύλη για το διαγωνισμό ΑΣΕΠ εκπαιδευτικών

Δημοσίευση από el_greco »

Από το "Έθνος" :

Ερρίφθη ο κύβος για τον διαγωνισμό των εκπαιδευτικών. Το υπουργείο Παιδείας γνωστοποίησε, χθες, με επίσημη ανακοίνωσή του την εξεταστέα ύλη του ΑΣΕΠ, δρομολογώντας -και επίσημα- τις διαδικασίες για τον νέο γραπτό διαγωνισμό των εκπαιδευτικών. Σύμφωνα με πληροφορίες του «Εθνους», ο νέος διαγωνισμός του ΑΣΕΠ «για την κατάρτιση πινάκων επιτυχίας εκπαιδευτικών της δημόσιας πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης» αναμένεται να διενεργηθεί τον Νοέμβριο ή τον Ιανουάριο, ανάλογα με την πορεία των προεργασιών. Η ακριβής ημερομηνία διεξαγωγής των εξετάσεων, αλλά και ο συνολικός αριθμός των διατιθέμενων θέσεων θα προσδιοριστούν το προσεχές διάστημα με νέες ανακοινώσεις του ΑΣΕΠ και του υπουργείου Παιδείας.

Οι επιτυχόντες, σύμφωνα με το προωθούμενο προς υπογραφή σχέδιο Κοινής Υπουργικής Απόφασης (ΚΥΑ) των συναρμόδιων υπουργών Εσωτερικών και Παιδείας, θα προσληφθούν για τα σχολικά έτη 2009-2010 και 2010-2011, ενώ στον νέο διαγωνισμό των εκπαιδευτικών -όπως εκτιμούν στελέχη του ΑΣΕΠ- αναμένεται να υποβάλουν αίτηση συμμετοχής πάνω από 100.000 υποψήφιοι.

Στον προηγούμενο γραπτό διαγωνισμό για την κάλυψη 6.888 θέσεων συνολικά στο σύστημα της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (προκήρυξη 10Π/2006), που διενεργήθηκε στις 27 και 28 Ιανουαρίου 2007, υπέβαλαν αίτηση 71.857 υποψήφιοι. Με βάση τα επίσημα στατιστικά δεδομένα του ΑΣΕΠ, μόνο ένας στους δέκα υποψήφιους εκπαιδευτικούς αντίκρισε τον ήλιο της επαγγελματικής αποκατάστασης, καθώς η γενική αναλογία, όπως είχε διαμορφωθεί, κυμαινόταν στο «1:10,4».
Εξαιρετικά δυσμενείς αναλογίες στην προηγούμενη διαδικασία αντιμετώπισαν οι ειδικότητες των Γυμναστών, των Οικονομολόγων, των Κοινωνιολόγων και των Θεολόγων. Η αναλογία για τους αποφοίτους ΤΕΦΑΑ διαμορφωνόταν στο εξωπραγματικό 1:107. Δηλαδή για μία θέση αντιμάχονταν 107 υποψήφιοι. Για τους Οικονομολόγους η αναλογία ήταν 1:67, για τους πτυχιούχους Νομικών και Πολιτικών Επιστημών 1 προς 54, ενώ για τους Κοινωνιολόγους η αναλογία ήταν 1:48 (μόνο ένας στους 48 διάβηκε κατώφλι σχολικής αίθουσας).

Αναλογίες
Σε ό,τι αφορά στις υπόλοιπες ειδικότητες, η αναλογία των Θεολόγων κυμαινόταν στο 1:42 (ανά 42 υποψηφίους πετυχαίνει και ένας), στους Φιλολόγους 1:21, στους Μαθηματικούς 1:10 και στους Φυσικούς 1:14.
Με εξαιρετικά ευνοϊκούς όρους συμμετείχαν στον προηγούμενο διαγωνισμό οι απόφοιτοι Οικιακής Οικονομίας, (1:1,3), αλλά και οι Δάσκαλοι -πέρασε ένας στους δύο περίπου.
Αυξημένο, αλλά όχι ανυπέρβλητο βαθμό δυσκολίας κλήθηκαν να αντιμετωπίσουν οι απόφοιτοι Αγγλικής και Γαλλικής Φιλολογίας (1:13 και για τις δύο ειδικότητες), οι Νηπιαγωγοί (1:8), οι καθηγητές Καλλιτεχνικών (1:6,6) και οι απόφοιτοι Γερμανικής Φιλολογίας (1:5,1).
Στην εξεταστέα ύλη δεν περιλαμβάνονται οι κλάδοι και οι ειδικότητες ΠΕ02 Φιλολόγων, Ηλεκτρολόγων, Ηλεκτρονικών Μηχανικών και Φυσικών Ραδιοηλεκτρολόγων του κλάδου ΠΕ12, Μηχανικών, Ηλεκτρολόγων, Ηλεκτρονικών και Τεχνολόγων Ιατρικών Οργάνων του κλάδου ΠΕ17, Τεχνολόγων, για τις οποίες θα ακολουθήσει νέα ανακοίνωση από το υπ. Παιδείας.

Εκπαιδευτικοί: Η ύλη για το διαγωνισμό του ΑΣΕΠ

Εξεταζόμενα Γνωστικά Αντικείμενα
1. Τα γνωστικά αντικείμενα στα οποία εξετάζονται οι υποψήφιοι εκπαιδευτικοί πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης κατατάσσονται σε δύο θεματικές ενότητες (πρώτη και δεύτερη θεματική ενότητα), όπως αυτές ορίζονται από τα άρθρα 4 και 5, αντίστοιχα, αυτής της απόφασης και η εξέταση κάθε ενότητας διαρκεί τουλάχιστον τέσσερις (4) ώρες.
2. Το Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων μπορεί, κατά τα ισχύοντα στη νομοθεσία ΑΣΕΠ, να ζητήσει τον ορισμό συντελεστή κατά γνωστικό αντικείμενο.
Πρώτη θεματική ενότητα
Η πρώτη θεματική ενότητα έχει ως σκοπό να διαγνώσει τον βαθμό κατοχής των γνωστικών αντικειμένων, τα οποία θα κληθεί να διδάξει ο υποψήφιος, εφόσον και όταν διοριστεί στην εκπαίδευση. Ειδικότερα τα γνωστικά αντικείμενα και η εξεταστέα ύλη της ενότητας αυτής ορίζονται κατά βαθμίδα εκπαίδευσης, κλάδο και ειδικότητα ως ακολούθως:

...

ΙΙ. ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

...

Κλάδος ΠΕ 03 Μαθηματικών
Οι υποψήφιοι καλούνται να απαντήσουν σε ερωτήματα που αναφέρονται στην επόμενη ύλη:
α. Άλγεβρα
1. Λογισμός στο σύνολο R των πραγματικών αριθμών, απόλυτη τιμή πραγματικού αριθμού, νιοστή ρίζα πραγματικού αριθμού, λογισμός με πολυώνυμα, εξισώσεις - ανισώσεις και συστήματα.
2. Τριγωνομετρικοί αριθμοί, τριγωνομετρικές συναρτήσεις, βασικές τριγωνομετρικές εξισώσεις & ανισώσεις, τριγωνομετρικοί αριθμοί αθροίσματος γωνιών, μετασχηματισμοί τριγωνομετρικών παραστάσεων, επίλυση τριγώνου.
3. Αριθμητική και γεωμετρική πρόοδος.
4. Πίνακες, ορίζουσες και επίλυση γραμμικών συστημάτων.
5. Λογισμός στο σύνολο C των μιγαδικών αριθμών, συζυγείς μιγαδικοί, μέτρο μιγαδικού, τριγωνομετρική μορφή μιγαδικού, επίλυση της zν = α, α (C, πολυωνυμικές εξισώσεις στο C.
β. Ανάλυση
1. Πραγματικές συναρτήσεις, όριο και συνέχεια συνάρτησης.
2. Εκθετική και λογαριθμική συνάρτηση.
3. Διαφορικός λογισμός (Παράγωγος συνάρτησης - Παραγώγιση - Ρυθμός μεταβολής - Βασικά θεωρήματα Διαφορικού Λογισμού - Μελέτη συνάρτησης)
4. Ολοκληρωτικός λογισμός (Το ορισμένο ολοκλήρωμα - Το Θεμελιώδες Θεώρημα του Απειροστικού Λογισμού- Το αόριστο ολοκλήρωμα - Μέθοδοι ολοκλήρωσης - Διαφορικές εξισώσεις με χωριζόμενες μεταβλητές και γραμμικές διαφορικές εξισώσεις 1ης τάξεως - Εφαρμογές του ολοκληρώματος).
γ. Στατιστική
1. Βασικές έννοιες,
2. Παρουσίαση στατιστικών δεδομένων (Κατανομή συχνοτήτων / σχετικών συχνοτήτων - Γραφική παράσταση κατανομής συχνοτήτων / σχετικών συχνοτήτων - Ομαδοποίηση παρατηρήσεων - Καμπύλες συχνοτήτων).
3. Μέτρα θέσης και διασποράς
4. Γραμμική παλινδρόμηση.
5. Γραμμική συσχέτιση.
δ. Πιθανότητες
1. Δειγματικός χώρος-ενδεχόμενα.
2. Η έννοια της πιθανότητας (Νόμος των μεγάλων αριθμών - Κλασικός και αξιωματικός ορισμός της πιθανότητας - Κανόνες λογισμού των πιθανοτήτων)
3. Συνδυαστική (Βασική αρχή απαρίθμησης - διατάξεις - συνδυασμοί).
4. Δεσμευμένη πιθανότητα, ανεξάρτητα ενδεχόμενα, κατανομή Bernoulli.
ε. Γεωμετρία
1. Αξιωματική θεμελίωση της Ευκλείδειας γεωμετρίας, η έννοια της απόδειξης, παραλληλία και καθετότητα.
2. Ιδιότητες τριγώνων, παραλληλογράμμων και τραπεζίων, εγγράψιμα και περιγράψιμα τετράπλευρα.
3. Θεώρημα του Θαλή, όμοια τρίγωνα, Πυθαγόρειο θεώρημα, μετρικές σχέσεις στο τρίγωνο και στον κύκλο.
4. Εμβαδά πολυγώνων, κανονικά πολύγωνα, μέτρηση κύκλου.
5. Ευθείες και επίπεδα στο χώρο, κυρτά πολύεδρα, στερεά εκ περιστροφής, μέτρηση στερεών.
στ. Αναλυτική Γεωμετρία
1. Διανύσματα, συντεταγμένες στο επίπεδο και στο χώρο, εσωτερικό και εξωτερικό γινόμενο διανυσμάτων.
2. Εξίσωση ευθείας, γωνία δύο ευθειών, απόσταση σημείου από ευθεία, εμβαδόν τριγώνου.
3. Εξίσωση κύκλου, παραβολής, έλλειψης, υπερβολής.
4. Η εξίσωση Αx2+Βxy+Γy2+Δx+Εy+Ζ=0.

Κλάδος ΠΕ 04.01 Φυσικών
Α1. ΦΥΣΙΚΗ (Ως κύριο μάθημα ειδικότητας για τους Φυσικούς)

Οι υποψήφιοι καλούνται να απαντήσουν σε ερωτήματα που αναφέρονται στην επόμενη ύλη:
α. Μηχανική:
- Κίνηση σε μια διάσταση.
- Κίνηση σε δύο διαστάσεις.
- Νόμοι του Νεύτωνα.
- Έργο - Ενέργεια - Συντηρητικές δυνάμεις - Διατήρηση της ενέργειας.
- Ορμή - Διατήρηση ορμής - Κρούσεις - θηση - Κέντρο μάζας - Κίνηση συστήματος σωματιδίων.
- Περιστροφή στερεού σώματος γύρω από σταθερό άξονα (Κινηματική περιστροφικής κίνησης - Κινητική ενέργεια λόγω περιστροφής - Υπολογισμός ροπής αδράνειας - Ροπή - Σχέση ροπής και γωνιακής επιτάχυνσης - Έργο στην περιστροφική κίνηση) - Κύλιση σώματος - Στροφορμή υλικού σημείου και στερεού σώματος - Διατήρηση στροφορμής - Ισορροπία στερεού σώματος.
- Στοιχεία ελαστικότητας των στερεών.
- Μηχανικές - Ηλεκτρομαγνητικές ταλαντώσεις (Απλές αρμονικές ταλαντώσεις - Ενέργεια στις ταλαντώσεις - Απλό εκκρεμές - Φυσικό εκκρεμές- Φθίνουσες ταλαντώσεις - Εξαναγκασμένες ταλαντώσεις - Στροφικές ταλαντώσεις).
- Νόμος παγκόσμιας έλξης - Πεδίο βαρύτητας - Χαρακτηριστικά πεδίου βαρύτητας.
β. Μηχανική ρευστών
- Καταστάσεις ύλης - Πίεση - Εξάρτηση πίεσης από το βάθος - Άνωση - Είδη ροής - Ρευματικές γραμμές και εξίσωση συνεχείας - Εξίσωση Bernoulli - Δυναμική άνωση-Πραγματικά ρευστά (Εσωτερική τριβή-Νόμος Poiseille).
γ. Μηχανικά κύματα
- Είδη κυμάτων - Οδεύοντα κύματα - Αρμονικά κύματα - Υπέρθεση και συμβολή κυμάτων - Ταχύτητα κύματος σε γραμμικό ελαστικό μέσο - Αρχή του Huygen - Ανάκλαση, διάθλαση, περίθλαση - Στάσιμα κύματα - Στάσιμα κύματα σε χορδές και ηχητικούς σωλήνες - Ταχύτητα ηχητικών κυμάτων - Ενέργεια και ένταση ηχητικών κυμάτων - Αντικειμενικά και υποκειμενικά χαρακτηριστικά ήχου - Φαινόμενο Doppler.
δ. Θερμοδυναμική
- Μηδενικός νόμος θερμοδυναμικής - Θερμομετρικές κλίμακες - Θερμική διαστολή στερεών και υγρών - Θερμότητα - Εσωτερική ενέργεια - Έργο - Θερμιδομετρία -Διάδοση θερμότητας- 1ο Θερμοδυναμικό αξίωμα - Αντιστρεπτές μεταβολές αερίων - Ισόθερμη μεταβολή - Ισόχωρη μεταβολή - Ισοβαρής μεταβολή - Αδιαβατική μεταβολή - Εξίσωση ιδανικών αερίων - Ειδικές θερμότητες ιδανικών αερίων - Μοριακό μοντέλο της πίεσης ιδανικού αερίου - Μοριακή ερμηνεία της Θερμοκρασίας - Βαθμοί ελευθερίας - Θεώρημα ισοκατανομής - Κατανομή Maxwell-Boltzmann -Καταστατική εξίσωση Van der Waals- Θερμικές μηχανές και 2ο Θερμοδυναμικό αξίωμα - Μηχανή Carnot - Ψυκτικές μηχανές και αντλίες θερμότητας - Εντροπία -Μεταβολές της εντροπίας στα αέρια- Εντροπία και αταξία, υποβάθμιση της ενέργειας.
ε. Ηλεκτρισμός και Μαγνητισμός
- Νόμος του Coulomb - Αγωγοί, μονωτές, ημιαγωγοί - Χαρακτηριστικά του Ηλεκτρικού πεδίου(Ένταση, Δυναμικό, Διαφορά Δυναμικού). - Κίνηση φορτισμένων σωματιδίων σε ηλεκτρικό πεδίο - Νόμος του Gauss - Χαρακτηριστικά φορτισμένων αγωγών - Χωρητικότητα αγωγού, πυκνωτή - Πυκνωτές με διηλεκτρικό - Συνδεσμολογίες πυκνωτών - Ενέργεια πυκνωτή - Ηλεκτρικό ρεύμα - Αντίσταση και νόμος του ΟΗΜ - Εξάρτηση της αντίστασης από τα γεωμετρικά στοιχεία του αγωγού και τη θερμοκρασία - Μοντέλα ηλεκτρικής αγωγιμότητας - Συνδεσμολογίες αντιστάσεων - Ηλεκτρεγερτική Δύναμη - Κανόνες Kirchhoff - Μεταβατικά φαινόμενα σε κύκλωμα RC - Ενέργεια και Ισχύς συνεχούς ρεύματος - Μαγνητικό πεδίο, Ένταση μαγνητικού πεδίου - Πείραμα Oesterd - Νόμος Biot-Savart - Νόμος Ampere - Μαγνητικό πεδίο χαρακτηριστικών αγωγών(κυκλική σπείρα, ευθύγραμμος αγωγός άπειρου μήκους, πηνίο) - Μαγνητική ροή -Νόμος του Gauss για μαγνητικό πεδίο-Ρεύματα μετατόπισης - Δύναμη Laplace - Δύναμη Lorenz - Ρευματοφόρος σπείρα σε μαγνητικό πεδίο - Κίνηση φορτισμένων σωματιδίων σε μαγνητικό πεδίο - Φαινόμενο Hall - Μαγνητισμός στην ύλη - Μαγνητικό πεδίο της Γης - Νόμος Faraday για την επαγωγή - Ηλεκτρεγερτική δύναμη από επαγωγή σε κινούμενους αγωγούς - Κανόνας του Lenz - Ηλεκτρεγερτική δύναμη από αυτεπαγωγή - Αμοιβαία επαγωγή - Ηλεκτρεγερτική δύναμη από επαγωγή και ηλεκτρικό πεδίο. - Ρεύματα Eddy - Εξισώσεις Maxwell - Μεταβατικά φαινόμενα σε κύκλωμα R,L σε σειρά - Εναλλασσόμενο ρεύμα - Κυκλώματα εναλλασσομένου ρεύματος σε σειρά και παράλληλα. - Ενέργεια και Ισχύς εναλλασσόμενου ρεύματος -Μετασχηματιστές- Ηλεκτρομαγνητικά κύματα - Ενέργεια Ηλεκτρομαγνητικού κύματος - Ορμή και Πίεση ακτινοβολίας.
στ. Οπτική
- Φύση του φωτός - Μετρήσεις της ταχύτητας του φωτός - Ανάκλαση και διάθλαση του φωτός - Διασπορά και πρίσματα - Ολική ανάκλαση - Αρχή του Fermat - Επίπεδα και σφαιρικά κάτοπτρα -Οπτικά όργανα- Λεπτοί φακοί και σφάλματα φακών - Συμβολή του φωτός και πείραμα του Young - Περίθλαση - Γραμμική και κυκλική πόλωση του φωτός - Φάσματα εκπομπής και απορρόφησης.
ζ. Στοιχεία από την θεωρία της σχετικότητας
- Μετασχηματισμοί Γαλιλαίου - Πείραμα Michelson-Morley - Αρχές της ειδικής θεωρίας της σχετικότητας - Η έννοια του ταυτοχρόνου - Συστολή μήκους - Διαστολή χρόνου - Μετασχηματισμοί Lorenz - Σχετικιστική ορμή - Σχετικιστική ενέργεια - Σχετικιστικό φαινόμενο Doppler - Αρχή της ισοδυναμίας - Πειράματα ελέγχου της γενικής θεωρίας της σχετικότητας.
η. Στοιχεία Κβαντικής Φυσικής
- Ακτινοβολία μέλανος σώματος - Φωτοηλεκτρικό φαινόμενο - Φαινόμενο Compton - Άτομο Bohr - Ατομικά φάσματα - Κυματικές ιδιότητες σωματιδίων - Εξίσωση Schrodinger - Αρχή αβεβαιότητας - Σωματίδιο σε πηγάδι δυναμικού άπειρου βάθους - Σωματίδιο σε πηγάδι δυναμικού πεπερασμένου βάθους - Φαινόμενο σήραγγας - Απλός αρμονικός ταλαντωτής.
θ. Ατομική, Μοριακή και Φυσική Συμπυκνωμένης ύλης
- Το άτομο του Υδρογόνου - Κυματοσυναρτήσεις για το άτομο του υδρογόνου - Κβαντικοί αριθμοί - Το spin του ηλεκτρονίου - Η απαγορευτική αρχή του Pauli - Ατομικά φάσματα και φάσμα των ακτίνων Χ - Διέγερση, αποδιέγερση ατόμων - Lasers - Χημικοί δεσμοί - Θεωρία ζωνών στα στερεά - Θεωρία ελευθέρων ηλεκτρονίων στα μέταλλα - Αγωγιμότητα στα μέταλλα, μονωτές και ημιαγωγούς.
ι. Υπεραγωγιμότητα
- Υπεραγωγοί τύπου Ι και τύπου ΙΙ - Εδική θερμότητα στους υπεραγωγούς - Η θεωρία BCS(Bardeen,Cooper και Schrieffer) - Μετρήσεις ενεργειακού χάσματος - Κβάντωση ροής - Φαινόμενο σήραγγας Josephon - Υπεραγωγιμότητα σε υψηλές θερμοκρασίες -
ια. Στοιχεία Πυρηνικής Φυσικής
- Ιδιότητες των σωματιδίων του πυρήνα - Ενέργεια σύνδεσης - Πυρηνικά μοντέλα - Ραδιενέργεια - Πυρηνικές αντιδράσεις - Σχάση - Πυρηνικοί αντιδραστήρες - Σύντηξη.
ιβ. Στοιχεία Φυσικής στοιχειωδών σωματιδίων και Κοσμολογίας
- Στοιχειώδη σωματίδια - Επιταχυντές και ανιχνευτές - Θεμελιώδεις αλληλεπιδράσεις - Ταξινόμηση των σωματιδίων - Νόμοι διατήρησης -Το καθιερωμένο (Standard) πρότυπο - Το διαστελλόμενο σύμπαν.
Η εξεταστέα ύλη είναι του επιπέδου των δύο πρώτων ετών του προπτυχιακού κύκλου των τμημάτων Φυσικής των Ελληνικών Πανεπιστημίων.


Β2. ΧΗΜΕΙΑ (Ως συνεξεταζόμενο μάθημα βασικών γνώσεων για τις υπόλοιπες, πλην Χημικών, ειδικότητες του κλάδου ΠΕ04).
Οι υποψήφιοι καλούνται να απαντήσουν σε ερωτήματα που αναφέρονται στην επόμενη ύλη:
α. Βασικές έννοιες
1. Γνωρίσματα, σύσταση και καταστάσεις της ύλης.
2. Ταξινόμηση υλικών σωμάτων.
3. Εκφράσεις περιεκτικότητας, διαλυτότητα.
4. Εκφράσεις συγκέντρωσης διαλυμάτων
5. Είδη δεσμών, χημική ονοματολογία
6. Χημικές μονάδες μάζας
7. Καταστατική εξίσωση των αερίων, νόμος μερικών πιέσεων
8. Στοιχειομετρικοί υπολογισμοί
β. Ηλεκτρονιακή δομή των ατόμων και περιοδικός πίνακας
1. Κβαντικοί αριθμοί, ατομικά τροχιακά και αρχές δόμησης.
2. Τομείς s,p,d,f περιοδικού πίνακα, μεταβολή περιοδικών ιδιοτήτων
3. Θεωρία Lewis
γ. Πυρηνική Χημεία - ραδιενέργεια
1. Χρόνος υποδιπλασιασμού
2. Επιπτώσεις και εφαρμογές της ραδιενέργειας
δ. Θερμοχημεία - Θερμοδυναμική
1. Μεταβολές ενθαλπίας κατά τις χημικές αντιδράσεις
2. Νόμοι της θερμοχημείας και θερμιδομετρία
3. Πρώτος και δεύτερος θερμοδυναμικός νόμος
4. Ελεύθερη ενέργεια, χημικές αντιδράσεις και ισορροπία
ε. Οξέα, Βάσεις, Οξείδια, Άλατα
1. Ορισμός οξέων, βάσεων κατά Arrhenius και κατά Bronsted - Lowry
2. Ορισμός οξειδίων και αλάτων
3. Ιδιότητες οξέων, βάσεων, εξουδετέρωση, αντιδράσεις διπλής αντικατάστασης
4. Κατηγορίες οξέων, βάσεων, οξειδίων και αλάτων
στ. Χημική Κινητική
1. Ταχύτητα αντίδρασης και παράγοντες που την επηρεάζουν
2. Νόμος ταχύτητας και μηχανισμός αντίδρασης
3. Καταλύτες
ζ. Χημική Ισορροπία
1. Αμφίδρομες αντιδράσεις
2. Απόδοση αντίδρασης
3. Παράγοντες που επηρεάζουν τη θέση της Χημικής Ισορροπίας, αρχή Le Chatelier
4. Σταθερά χημικής ισορροπίας και παράγοντες που την επηρεάζουν. Βαθμός ιοντισμού οξέων - βάσεων
5. Ιοντισμός νερού-Ρh
6. Επίδραση κοινού ιόντος
7. Ρυθμιστικά διαλύματα
8. Δείκτες- ογκομέτρηση
9. Γινόμενο διαλυτότητας
η. Οξειδοαναγωγή- Ηλεκτροχημεία
1. Αριθμός οξείδωσης, οξείδωση- αναγωγή
2. Ηλεκτρόλυση
3. Γαλβανικά στοιχεία, δυναμικό οξειδοαναγωγής
4. Μπαταρίες
θ. Μέταλλα και Κράματα
1. Μεταλλουργία
2. Ιδιότητες μετάλλων
3. Βιομηχανικά μέταλλα και κράματα
4. Διάβρωση και ανακύκλωση μετάλλων
ι. Μελέτη ορισμένων υλικών και ενώσεων πρακτικού και βιομηχανικού ενδιαφέροντος
1. Νερό, αμμωνία, νιτρικό οξύ, θειικό οξύ
2. Χλωριούχο νάτριο και τα προϊόντα του (καυστικό νάτριο, όξινο ανθρακικό νάτριο, χλώριο, υδροχλωρικό οξύ)
3. Κεραμικά, γυαλί, τσιμέντο, σιλικόνες
ια. Οργανική Χημεία
1. Ταξινόμηση οργανικών ενώσεων-ομόλογες σειρές - ονοματολογία
2. Ισομέρεια (συντακτική και γεωμετρική και στερεοϊσομέρεια)
3. Ανάλυση οργανικών ενώσεων
4. Πετρέλαιο - Πετροχημικά
5. Υδρογονάνθρακές (αλκάνια, αλκένια, αλκίνια, βενζόλιο)
6. Αλκοόλες, φαινόλες
7. Αλκυλαλογονίδια, αιθέρες
8. Καρβονυλικές ενώσεις
9. Καρβοξυλικά οξέα και παράγωγά τους
10. Βιομόρια και άλλα μόρια (Πρωτεϊνες, υδατάνθρακες, λίπη έλαια, σάπωνες)
11. Πολυμερή-πλαστικά, υφάνσιμες ίνες
12. Στοιχεία μηχανισμών οργανικών αντιδράσεων.

Γ2. ΒΙΟΛΟΓΙΑ (Ως συνεξεταζόμενο μάθημα βασικών γνώσεων για τις υπόλοιπες, πλην Βιολόγων, ειδικότητες του κλάδου ΠΕ04). (αφαίρεσα ό,τι είναι εκτός ύλης)

α. Κυτταρική Βιολογία
1. Χημική σύσταση του κυττάρου
2. Δομή και λειτουργία του κυττάρου
3. Μεταβολισμός: βασικές αρχές, ένζυμα, ΑΤΡ, φωτοσύνθεση, κυτταρική αναπνοή (αερόβια, αναερόβια).
β. Μοριακή Βιολογία - Γενετική - Κληρονομικότητα
1. Γενετικό υλικό, οργάνωσή του στους προκαρυωτικούς και ευκαρυωτικούς οργανισμούς
2. Κυτταρική διαίρεση (μίτωση, μείωση)
3. Αντιγραφή, γονιδιακή έκφραση (μεταγραφή, μετάφραση), ρύθμιση της γονιδιακής έκφρασης σε προκαρυωτικούς και ευκαρυωτικούς οργανισμούς.
4. Γονιδιακές μεταλλάξεις, χρωμοσωμικές ανωμαλίες
5. Κληρονομικότητα - Νόμοι του Μέντελ
6. Φυλοσύνδετη κληρονομικότητα (φυλοκαθορισμός, αυτοσωμικά και φυλοσύνδετα γονίδια)

δ. Οικολογία
1. Η έννοια του οικοσυστήματος
2. Δομή και λειτουργίες οικοσυστημάτων, είσοδος και χρησιμοποίηση ενέργειας (τροφικές αλυσίδες, πλέγματα, πυραμίδες ενέργειας - βιομάζας - πληθυσμού)
3. Βιογεωχημικοί κύκλοι, (περιγραφή, παρέμβαση του ανθρώπου σε αυτούς, συνέπειες).
4. Ρύπανση (ατμοσφαιρική, εδάφους, νερού,)

8. Ήπιες και ανακυκλώσιμες μορφές ενέργειας.

Δ2. ΓΕΩΛΟΓΙΑ-ΓΕΩΓΡΑΦΙΑ (Ως συνεξεταζόμενο μάθημα βασικών γνώσεων για τις υπόλοιπες, πλην Γεωλόγων, ειδικότητες του κλάδου ΠΕ04) (αφαίρεσα ό,τι είναι εκτός ύλης)

3. Δομή του εσωτερικού της Γης.
4. Λιθοσφαιρικές πλάκες.
5. Μηχανισμός γένεσης σεισμών, σεισμικά κύματα.
6. Μέγεθος και ένταση σεισμών.
7. Σεισμικότητα του ελλαδικού χώρου.
8. Ηφαίστεια του ελλαδικού χώρου.
9. Πετρώματα.
10. Πτυχώσεις, Ρήγματα.
11. Γεωλογικός κύκλος
13. Συνοπτική γεωλογική ιστορία της Ελλάδας και της Ευρώπης.
14. Αποσάθρωση - διάβρωση - απόθεση.
15. Υδρογραφικό δίκτυο.
17. Καιρός και κλίμα - Ταξινόμηση κλιμάτων.
19. Απολιθώματα.
20. Γεωλογικοί αιώνες.
21. Έννοια του κοιτάσματος, εκμεταλλεύσιμα κοιτάσματα.
22. Ορυκτός πλούτος της Ελλάδας.
23. Πετρέλαιο - Άνθρακας.
24. Γεωθερμική ενέργεια.
25. Είδη χαρτών, υπόμνημα, συμβολισμός, κλίμακα, χαρτογραφικές προβολές.

----

Δεύτερη θεματική ενότητα
1. Η δεύτερη θεματική ενότητα αφορά: 1) τη Γενική Διδακτική Μεθοδολογία - Παιδαγωγικά Θέματα και 2) την Ειδική Διδακτική και έχει ως σκοπό την αξιολόγηση των βασικών γνώσεων των υποψηφίων για να μπορούν:
α) να επιτελούν το διδακτικό και το οργανωτικό τους έργο, σύμφωνα με:
(i) τις γενικές αρχές της διδασκαλίας και
(ii) τις σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις των μαθημάτων της ειδικότητάς τους.
β) να είναι σε θέση να αντιμετωπίζουν κριτικά τη γνώση.
γ) να αντιμετωπίζουν στην πράξη προβλήματα της καθημερινής σχολικής ζωής.
δ) να βοηθούν τον μαθητή στην προσαρμογή του στο σχολείο και να συμβάλλουν θετικά στην ανάπτυξη της προσωπικότητάς του.
ε) να κατανοούν τον ρόλο του σχολικού θεσμού μέσα στην κοινωνία και την επίδραση που η τελευταία ασκεί σ' αυτόν.
2. Η εξεταστέα ύλη της δεύτερης θεματικής ενότητας περιλαμβάνει δύο επί μέρους θέματα για όλους τους κλάδους:
α) Γενική διδακτική μεθοδολογία και γενικά ψυχοπαιδαγωγικά θέματα που η εξεταστέα ύλη ορίζεται η ίδια για όλους τους κλάδους.
β) Ειδική διδακτική του γνωστικού αντικειμένου κατά κλάδο και ειδικότητα.
Ειδικότερα:
Α. Η εξεταστέα ύλη του πρώτου θέματος αφορά τον τρόπο αντιμετώπισης, με μία γενική παιδαγωγική αντίληψη, ζητημάτων αγωγής και μάθησης, καθώς και βασικά γνωστικά στοιχεία ψυχοπαιδαγωγικής (που υπάρχουν σε όλα τα αντίστοιχα ψυχοπαιδαγωγικά βιβλία). Ειδικότερα:
α1. Με τη Γενική διδακτική μεθοδολογία επιδιώκεται να ελεγχθεί αν οι υποψήφιοι κατέχουν βασικές γνώσεις γύρω από τη μεθοδολογία της διδασκαλίας (προγραμματισμός, διεξαγωγή και αξιολόγηση).
α2. Τα γενικά ψυχοπαιδαγωγικά θέματα αναφέρονται:
1) στην πρακτική αντιμετώπιση ποικίλων ζητημάτων της καθημερινής σχολικής ζωής, όπως προβλήματα προσαρμογής και συμπεριφοράς στο σχολείο, προβλήματα μετάβασης από τη μια βαθμίδα στην άλλη, προβλήματα συμπεριφοράς στη σχολική τάξη και το σχολικό χώρο, αμοιβές-ποινές μαθητών, κίνητρα, διαπροσωπικές σχέσεις, επικοινωνία και ψυχολογικό κλίμα στο σχολικό περιβάλλον, σχέσεις μεταξύ μαθητών- εκπαιδευτικών- γονέων, προβλήματα σχετικά με την παιδική ή την εφηβική ηλικία (ανάλογα με τη βαθμίδα), απλά μαθησιακά προβλήματα, κρούσματα νεανικής παραβατικότητας στο πλαίσιο του σχολείου, οικογενειακά ή προσωπικά προβλήματα των μαθητών, και
2) σε γενικά παιδαγωγικά θέματα που αφορούν τη σχέση σχολείου και κοινωνίας, τον ρόλο του εκπαιδευτικού στο σύγχρονο σχολείο, τις επιδράσεις του σχολείου στη διαμόρφωση της προσωπικότητας του ατόμου, τους εξωσχολικούς παράγοντες αγωγής και τα βασικά στοιχεία της δομής και λειτουργίας του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος.
Οι υποψήφιοι καλούνται να αναπτύξουν τα ζητούμενα είτε υπό τη μορφή σύντομου δοκιμίου είτε υπό τη μορφή απαντήσεων σε ερωτήσεις πολλαπλών επιλογών σε συγκεκριμένα διδακτικά και παιδαγωγικά προβλήματα στην τάξη ή στο σχολείο τους.
Β. Με την ειδική διδακτική επιδιώκεται να ελεγχθεί εάν οι υποψήφιοι είναι σε θέση να εφαρμόζουν κατά το σχεδιασμό μιας διδασκαλίας "επί χάρτου" εναλλακτικές μορφές διδασκαλίας, πέραν της δασκαλοκεντρικής.
Η εξέταση της ειδικής διδακτικής αναφέρεται ειδικότερα σε ζητήματα των αντίστοιχων προς την ειδικότητα των υποψηφίων γνωστικό/ά αντικείμενο/α [γενικοί σκοποί και ειδικοί στόχοι του μαθήματος (με βάση τα ισχύοντα Προγράμματα Σπουδών και τις Οδηγίες διδασκαλίας του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου), μέθοδοι, πορεία και μορφές διδασκαλίας, διδακτικές ενέργειες, χρήση εποπτικών και άλλων διδακτικών μέσων, τρόποι και τεχνικές αξιολόγησης των μαθητών].
Στους υποψηφίους μπορεί να δοθεί μία διδακτική δραστηριότητα σχετική με το μάθημα (ή τα μαθήματα) της ειδικότητάς τους και τους ζητείται: να παρουσιάσουν ένα αναλυτικό σχέδιο στο οποίο να εκθέτουν τη μέθοδο και τον τρόπο διδασκαλίας και αξιολόγησής της και να αιτιολογήσουν με βάση τις παιδαγωγικές τους γνώσεις την άποψή τους. Μπορεί ακόμη να τους δίδεται ένα συγκεκριμένο σχέδιο μαθήματος και να τους ζητείται να το σχολιάσουν ή να απαντήσουν σε ερωτήσεις που τυχόν αναφέρονται σ' αυτό.

Από την προηγούμενη προκήρυξη:

- Kλάδος ΠE04 Φυσικών: Σε καθεμιά από τις τέσσερις ειδικότητες του κλάδου (Φυσικών, Γεωλόγων, Bιολόγων και Γεωλόγων) θα τεθούν 80 ερωτήσεις πολλαπλών επιλογών για την εξέταση του μαθήματος του γνωστικού αντικειμένου.
H κατανομή των ερωτήσεων για τους Φυσικούς είναι: 50 ερωτήσεις στη Φυσική, 10 στη Xημεία, 10 στη Bιολογία και 10 στη Γεωλογία.
                 
Άβαταρ μέλους
el_greco
Δημοσιεύσεις: 1275
Εγγραφή: Τετ Νοέμ 01, 2006 9:30 am
Real Name: Νίκος Βέργος
Gender: Male
Τοποθεσία: Austin, TX
Επικοινωνία:

Re: Ανακοινώθηκε η ύλη για το διαγωνισμό ΑΣΕΠ εκπαιδευτικών

Δημοσίευση από el_greco »

Φυσικά ανά πάσα στιγμή μπορείτε να δείτε την ύλη και στο διπλανό φόρουμ... έχει δουλέψει φωτιά το copy/paste, και παρουσιάζεται σαν ανακοίνωση του ΥΠΕΠΘ... ακόμα και το δικό μου σχόλιο στο τέλος!

Ούτε λόγος για "πηγή", προφανώς... :P

Προσοχή πάντως, οι ΠΕ 04.01 δεν εξετάζονται μόνο στη φυσική, αλλά και στις υπόλοιπες 3 ειδικότητες (Χημεία, Βιολογία, Γεωλογία) όπως ανέφερα. Τουλάχιστον αυτό έγινε στον προηγούμενο διαγωνισμό.
                 
Άβαταρ μέλους
el_greco
Δημοσιεύσεις: 1275
Εγγραφή: Τετ Νοέμ 01, 2006 9:30 am
Real Name: Νίκος Βέργος
Gender: Male
Τοποθεσία: Austin, TX
Επικοινωνία:

Re: Ανακοινώθηκε η ύλη για το διαγωνισμό ΑΣΕΠ εκπαιδευτικών

Δημοσίευση από el_greco »

Διευκρινίσεις σχετικά με την ύλη του γραπτού διαγωνισμού του ΑΣΕΠ έδωσε σήμερα το υπουργείο Παιδείας.
...
Επίσης, οι υποψήφιοι για τον κλάδο ΠΕ04 εξετάζονται, υποχρεωτικά, εκτός της δεύτερης θεματικής ενότητας, σε τέσσερα γνωστικά αντικείμενα ως εξής: Οι πτυχιούχοι των φυσικών, χημικών, βιολογικών και γεωλογικών τμημάτων εξετάζονται στην ύλη του κύριου αντικειμένου τους (Φυσική, Χημεία, Βιολογία, Γεωλογία-Γεωγραφία αντίστοιχα), όπως αυτή ορίζεται με την ένδειξη κύριο μάθημα ειδικότητας, καθώς και στην ύλη τριών άλλων γνωστικών αντικειμένων, όπως αυτή ορίζεται με την ένδειξη συνεξεταζόμενο μάθημα βασικών γνώσεων.
Οι υποψήφιοι του κλάδου ΠΕ04 θα κληθούν να απαντήσουν σε ερωτήσεις κατ’ αναλογία 70% προς 30%. Δηλαδή, από τις ερωτήσεις, που θα δοθούν, κατά 70% θα είναι από την εξεταστέα ύλη του κύριου μαθήματος της ειδικότητάς τους, δηλαδή Φυσική, Χημεία, Βιολογία Γεωλογία-Γεωγραφία και κατά το υπόλοιπο 30% ισοκατανεμημένες από την ύλη των υπολοίπων τριών μαθημάτων σε επίπεδο βασικών γνώσεων.
Τέλος επισημαίνεται ότι, η εξέταση της ειδικής διδακτικής θα γίνει στο κύριο μάθημα της ειδικότητας του υποψηφίου.
                 
Άβαταρ μέλους
netrina
Δημοσιεύσεις: 75
Εγγραφή: Τρί Ιουν 24, 2008 7:57 am
Real Name: Φωτεινή
Gender: Female
Facebook ID: 0

Re: Ανακοινώθηκε η ύλη για το διαγωνισμό ΑΣΕΠ εκπαιδευτικών

Δημοσίευση από netrina »

Ψηφίσθηκε στις 16/7/2008 , στη Βουλή των Ελλήνων διάταξη Νόμου, σύμφωνα με την οποία έγινε η τελική ρύθμιση για τη συμμετοχή των Διπλωματούχων μας στις εξετάσεις του Α.Σ.Ε.Π. για πρόσληψη εκπαιδευτικών στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση μέσω του καθορισμού του κλάδου ΠΕ3 (για τους Διπλωματούχους της Κατεύθυνσης Μαθηματικού Εφαρμογών) και του κλάδου ΠΕ4 (για τους Διπλωματούχους της Κατεύθυνσης Φυσικού Εφαρμογών).
ΠΗΓΗ
Απάντηση

Επιστροφή στο “Μετά το πτυχίο”