Βασικά δεν είναι αυτός ο λόγος που είναι για τα 2 πρώτα έτη, αλλά το ότι στο συγκεκριμένο διαγωνισμό τα θέματα κινούνται κυρίως γύρω από την ανάλυση στο R και την αναλυτική γεωμετρία - γραμμική άλγεβρα, δηλαδή τα 2 αντικείμενα που αποτελούν το 70-80% των μαθηματικών των 2 πρώτων ετών κάθε μαθηματικής και τεχνολογικής σχολής, τη στιγμή που δεν μπαίνουν ποτέ θέματα απο Πραγματική Ανάλυση η Θεωρία ομάδων πχ... ενώ υπάρχει και ο αντίστοιχος διεθνής διαγωνισμός (ο εν λόγο απευθύνεται κυρίως στην Ανατολική Ευρώπη) που είναι για όλα τα έτη και μπαίνουν 10 θέματα από Άλγεβρα και Ανάλυση Λυκείου μέχρι και χώρους Hilbert και Αλγεβρικά σώματα. Ακριβώς έτσι είναι και ο αμερικάνικος φοιτητικός διαγωνισμός "William Lowel Putnam", ενώ υπάρχουν και αρκετοί άλλοι λιγότερο γνωστοί διαγωνισμοί. Στο 99% των περιπτώσεων δεν υπάρχουν εργαλεία που σκοτώνουν αυτά τα θέματα για πλάκα, ούτε καν σε μεταπτυχιακά μαθήματα θεωρητικών μαθηματικών, διότι τότε όποιος ήταν απλά πολύ διαβασμένος θα έκανε perfect score, και οι διαγωνισμοί αυτοί δε θα είχαν νόημα.Nomad έγραψε:+1NickNafplio έγραψε:αλλά στις ολυμπιάδες εξετάζετε κατα 75% η μαθηματική σκέψη και κατα ένα 25% ίσως η θεωρία.
Γιαυτό και παίρνουν μέχρι 2ο έτος. Μετά απο αυτό αρχίζει ο φοιτητής να αναπτύσει εργαλεία που αποτελούν "cheat" για την ολυμπιάδα.
Ακόμα, κάτι που ισχύει στος φοιτιτικούς διαγωνισμούς αλλά όχι στους "σχολικούς" (και αυτό διότι τα μαθηματικά που διδάσκονται στή Β-βάθμια είναι αρκετά χαμιλού επιπέδου), είναι ότι τα θέματα είναι όλα πάνω σε αντικείμενα που υποτίθετε ότι γνωρίζει σε κάποιο βάθος κάθε φοιτητής στον οποίο απευθύνεται ο συγκεκριμένος διαγωνισμός (ο εν λόγο απευθύνεται σε φοιτητές 1ου και 2ου έτους, ενώ ο διεθνής που ανέφερα παραπάνω σε όλους), χωρίς όμως να σημαίνει ότι οι γνώσεις που παίρνει από τη σχολή είναι αρκετές για να λυθεί το κάθε θέμα ενός τέτοιου διαγωνισμού (συνήθως είναι αρκετές μόνο για τα "πρώτα και πιο βατά" θέματα ενός οποιουδήποτε διαγωνισμού, χωρίς όμως αυτό να ισχύει πάντα, φέτος ας πούμε όλα έβγαιναν με γνώσεις που προσφέρουν τα μαθήματα των 2 πρώτων ετών της σχολής). Πχ το 2008 ο εν λόγο διαγωνισμός έγινε στην Ελλάδα, και το πρόβλημα 3 ήθελε να ξέρεις ότι κάθε πίνακας είναι ισοδύναμος με πίνακα που έχει κάποιους άσσους στη διαγώνιο και 0 παντού αλλού (κλάση ισοδυναμίας με βάση το rank), αυτό θα το βρείς και στο βιβλίο γραμμικής άλγεβρας των Καδιανάκη-Καρανάσιου που παίρνουν οι μισοί στο 1ο έτος, αλλά πόσοι φοιτητές που θέλουν κυρίως να περάσουν το μάθημα (ακόμα και αρκετοί που θα το περάσουν τελικά με 10), θα κάτσουν να το διαβάσουν αν είναι εκτώς ύλης, η ακόμα κι αν κανονικά είναι εντός ύλης αλλά κάποια χρονιά δεν θα διδαχτεί και θα μείνει εκτώς λόγο καταλήψεων?