Ανάλυση αποτελεσμάτων σε κοινωνική έρευνα
Συντονιστές: kostas213, markelos, Tulis
Ανάλυση αποτελεσμάτων σε κοινωνική έρευνα
Χαίρετε και καλως σας βρήκα!
Αντιμετώπίζω το εξής πρόβλημα. Κάνω μια έρευνα και μελετώ την πρόοδο παιδιών που δεν έχουν προφορικό λόγο και επικοινωνούν μέσω εναλλακτικών οδών π.χ PECS (picture exchange communications protocol). Οι παράμετροι είναι οι εξής:
αριθμος ανταλλαγών εικόνων (trials)
παίρνει (pick up)
εκτείνει (reach)
αφήνει (release)
θέλω να μελετήσω την πρόοδο του παιδιού στις παραμέτρους (παίρνει, εκτείνει, αφήνει) όμως ο αριθμός ανταλλαγών διαφέρει κάθε μέρα. Το αποτέλεσμα είναι οτι όταν βγάζω τα ποσοστά επιτυχίας ουσιαστικά καταλήγουν να είναι ένα καρδιογράφημα σε γραφική παράσταση καθώς όπως είπα διαφέρει ο αριθμός ανταλλαγών. Τι μπορώ να κάνω ώστε να δώ πως εξελίσσεται το παιδί; Θα σας δώσω ένα παράδειγμα 3 ημερών:
Ημερομηνία Trials Pick up reach release
7/9/2011 44 6 (14%) 41 (93%) 42 (95%)
15/9/2011 17 10(59%) 17 (100%) 17 (100%)
29/9/2011 20 17(85%) 20 (100%) 20 (100%)
Το πρόβλημα εντοπίζεται κυρίως στο Pick up καθώς η αλήθεια είναι οτι έχει σταθεροποιηθεί στα άλλα δύο.
Πρέπει να σημειώσω οτι είναι ανέφικτο να παίρνουμε τον ίδιο αριθμό δοκιμών κάθε μέρα καθώς υπάρχει ο παράγοντας ανθρωπος και δη παιδί που σημαίνει οτι μπορεί να μην έχει κέφι να επικοινωνήσει ή να αλλάζουν οι συνθήκες που επικοινωνεί (παιχνίδι, μάθημα σε τραπέζι, φαγητό, κλπ)άρα δεν γίνεται να απομονώσω έναν συγκεκριμένο αριθμό ανταλλαγών.
Αντιμετώπίζω το εξής πρόβλημα. Κάνω μια έρευνα και μελετώ την πρόοδο παιδιών που δεν έχουν προφορικό λόγο και επικοινωνούν μέσω εναλλακτικών οδών π.χ PECS (picture exchange communications protocol). Οι παράμετροι είναι οι εξής:
αριθμος ανταλλαγών εικόνων (trials)
παίρνει (pick up)
εκτείνει (reach)
αφήνει (release)
θέλω να μελετήσω την πρόοδο του παιδιού στις παραμέτρους (παίρνει, εκτείνει, αφήνει) όμως ο αριθμός ανταλλαγών διαφέρει κάθε μέρα. Το αποτέλεσμα είναι οτι όταν βγάζω τα ποσοστά επιτυχίας ουσιαστικά καταλήγουν να είναι ένα καρδιογράφημα σε γραφική παράσταση καθώς όπως είπα διαφέρει ο αριθμός ανταλλαγών. Τι μπορώ να κάνω ώστε να δώ πως εξελίσσεται το παιδί; Θα σας δώσω ένα παράδειγμα 3 ημερών:
Ημερομηνία Trials Pick up reach release
7/9/2011 44 6 (14%) 41 (93%) 42 (95%)
15/9/2011 17 10(59%) 17 (100%) 17 (100%)
29/9/2011 20 17(85%) 20 (100%) 20 (100%)
Το πρόβλημα εντοπίζεται κυρίως στο Pick up καθώς η αλήθεια είναι οτι έχει σταθεροποιηθεί στα άλλα δύο.
Πρέπει να σημειώσω οτι είναι ανέφικτο να παίρνουμε τον ίδιο αριθμό δοκιμών κάθε μέρα καθώς υπάρχει ο παράγοντας ανθρωπος και δη παιδί που σημαίνει οτι μπορεί να μην έχει κέφι να επικοινωνήσει ή να αλλάζουν οι συνθήκες που επικοινωνεί (παιχνίδι, μάθημα σε τραπέζι, φαγητό, κλπ)άρα δεν γίνεται να απομονώσω έναν συγκεκριμένο αριθμό ανταλλαγών.
- netrina
- Δημοσιεύσεις: 75
- Εγγραφή: Τρί Ιουν 24, 2008 7:57 am
- Real Name: Φωτεινή
- Gender: Female
- Facebook ID: 0
Re: αναλυση αποτελεσμάτων σε κοινωνική έρευνα
Για να σε βοηθησουμε πρεπει να καθορισεις λιγο πιο προσεκτικα την εννοια της προοδου που θελεις να μελετησεις. Με ποια εννοια λεμε οτι προοδευει το παιδι? Ειναι διανοητικα αναπηρο η κωφαλαλο?
Για να μπορεσεις να βγαλεις αξιολογα συμπερασματα πρεπει ακομα να σκεφτεις ποιες ειναι οι καταλληλες παραμετροι ως προς τις οποιες θα κανεις το γραφημα του pick up που σε ενδιαφερει. Το οτι η καμπυλη δεν βγαινει ομαλη δεν πρεπει να σε τρομαζει γιατι, οπως σωστα ανεφερες, ο παραγοντας ανθρωπος ειναι βασικος σε τετοιες μελετες. Παρολαυτα, μπορεις να βγαλεις συμπερασματα πχ ως προς την ωρα που παιρνεις τις μετρησεις σου, εαν ειναι πριν ή μετα το φαγητο και αλλα παρομοια που ισως να επηρεαζουν τη διαθεση του παιδιου για επικοινωνια. Ενημερωσε μας για την εξελιξη! Εχει ενδιαφερον!
Για να μπορεσεις να βγαλεις αξιολογα συμπερασματα πρεπει ακομα να σκεφτεις ποιες ειναι οι καταλληλες παραμετροι ως προς τις οποιες θα κανεις το γραφημα του pick up που σε ενδιαφερει. Το οτι η καμπυλη δεν βγαινει ομαλη δεν πρεπει να σε τρομαζει γιατι, οπως σωστα ανεφερες, ο παραγοντας ανθρωπος ειναι βασικος σε τετοιες μελετες. Παρολαυτα, μπορεις να βγαλεις συμπερασματα πχ ως προς την ωρα που παιρνεις τις μετρησεις σου, εαν ειναι πριν ή μετα το φαγητο και αλλα παρομοια που ισως να επηρεαζουν τη διαθεση του παιδιου για επικοινωνια. Ενημερωσε μας για την εξελιξη! Εχει ενδιαφερον!
Re: αναλυση αποτελεσμάτων σε κοινωνική έρευνα
netrina έγραψε:Για να σε βοηθησουμε πρεπει να καθορισεις λιγο πιο προσεκτικα την εννοια της προοδου που θελεις να μελετησεις. Με ποια εννοια λεμε οτι προοδευει το παιδι? Ειναι διανοητικα αναπηρο η κωφαλαλο?
Για να μπορεσεις να βγαλεις αξιολογα συμπερασματα πρεπει ακομα να σκεφτεις ποιες ειναι οι καταλληλες παραμετροι ως προς τις οποιες θα κανεις το γραφημα του pick up που σε ενδιαφερει. Το οτι η καμπυλη δεν βγαινει ομαλη δεν πρεπει να σε τρομαζει γιατι, οπως σωστα ανεφερες, ο παραγοντας ανθρωπος ειναι βασικος σε τετοιες μελετες. Παρολαυτα, μπορεις να βγαλεις συμπερασματα πχ ως προς την ωρα που παιρνεις τις μετρησεις σου, εαν ειναι πριν ή μετα το φαγητο και αλλα παρομοια που ισως να επηρεαζουν τη διαθεση του παιδιου για επικοινωνια. Ενημερωσε μας για την εξελιξη! Εχει ενδιαφερον!
το παιδί έχει αυτισμό και θέλω να ουσιαστικά να δώ αν μπορεί αυτόνομο (δηλαδή χωρίς κάποιος να τον βοηθάει) να πιάσει την εικόνα που έχει στο βιβλίο του (Pick up) να εκτείνει το χέρι του (reach) και να αφήσει την εικόνα στην παλάμη μου (release). Στα δύο τελευταία είναι εξαιρετικός! έχει 100% επιτυχία! οπότε και δεν με απασχολούν! στο pick up ομως δεν είναι σταθερός. Τι εννοείς όταν λές "ποιες είναι οι κατάλληλες παράμετροι"; Με απασχολεί το γεγονός οτι απο την στιγμή που δεν είναι σταθερός ο αριθμός τον ανταλλαγών αλλάζουν αυτόματα τα ποσοστά του Pick up άρα δεν μπορώ να δώ αν το παιδί παραμένει στάσιμο αν έχει απλά μια κακή μέρα αν το καταλαβαίνει ή όχι. Δεν μπορώ να προσθέσω σαν μεταβλητή την ώρα γιατί πραγματικά κάνουμε άπειρα πράγματα μέσα στην ημέρα άρα πιστεύω οτι θα είναι ένα ακόμα πρόβλημα στους υπολογισμούς μου και προτιμώ να το αφήσω απο έξω αυτό. π.χ αν κάνουμε 20 ανταλλαγές και κάνει σωστά 18 pick up αυτο αυτομάτως μου δίνει ένα 90% που είναι top αν κάνουμε 15 ανταλλαγές και μου κάνει σωστά τις 13 τότε έχω ένα 86% περίπου. τα λάθη και στις 2 περιπτώσεις είναι τα ίδια, δηλαδή 2. Το 86% όμως στην δεύτερη περίπτωση αποκλείει την μετάβαση του παιδιού σε πιο προχωρημένο στάδιο. βοηθάω?
- skywalker
- Δημοσιεύσεις: 1432
- Εγγραφή: Παρ Νοέμ 03, 2006 12:03 pm
- Real Name: skywalker
- Facebook ID: 0
- Τοποθεσία: καμμενη γη
- Επικοινωνία:
Re: αναλυση αποτελεσμάτων σε κοινωνική έρευνα
χμμ.ασχετα με την ερωτηση σου.δεν ξερω αν εχεις υποψη σου για τις ολιστικες αντιμετωπισεις του αυτισμου.παραθετω το εξης βιβλιο το οποιο ειναι αρκετα καλο.Γενικα υπαρχει εκτενης βιβλιογραφια στο θεμα και απο τον βυθουλκα της κλασσικης ακαδημιας ομοιοπαθητικης αλλα και γενικοτερα και απο εξωτερικο.Με ενα googlarisma θα βρεις πολλα...
Θελω να φυγουν τα κομματα Εδω και Τωρα απο το ΕΜΠ...
- Hengeo
- Δημοσιεύσεις: 1478
- Εγγραφή: Τρί Φεβ 20, 2007 1:57 pm
- Real Name: Γιώργος
- Gender: Male
- Facebook ID: 0
- Τοποθεσία: Η πιο γλυκιά πατρίδα είναι η καρδιά..
Re: αναλυση αποτελεσμάτων σε κοινωνική έρευνα
Skywalker μπράβο σου που θέλεις να βοηθήσεις, αλλά θα πρότεινα να είμαστε λίγο πιο προσεκτικοί, ειδικά σε τέτοια ευαίσθητα θέματα. Από προσωπική εμπειρία, ο αυτισμός δεν είναι αρρώστια οπότε δεν υπάρχει θεραπεία, είναι απλώς ένας διαφορετικός τρόπος σκέψης.
Άνθρωπε γνώρισε τον εαυτό σου και θα γνωρίσεις το σύμπαν και τους θεούς - Δελφικό ρητό
Re: αναλυση αποτελεσμάτων σε κοινωνική έρευνα
επειδη θες να δεις την εξελιξη της καταστασης του παιδιου καλο να εχεις σταθερο αριθμο δοκιμων για ενα διαστημα πχ 20 εικονες...
επισης καλο να ειναι οπως ειπωθηκε και πιο πανω να βαλεις μεσα τον παραγοντα ωρα...
να χωρισεις πρωι μεσημερι απογευμα... και να δεις ποτε αποδιδει καλυτερα...
(ακομα και εμεις που δεν αντιμετωπιζουμε τετοιου ειδους προβληματα οταν ειμαστε κουρασμενοι εχουμε χαμηλοτερη αποδοση)
επισης καλο να ειναι οπως ειπωθηκε και πιο πανω να βαλεις μεσα τον παραγοντα ωρα...
να χωρισεις πρωι μεσημερι απογευμα... και να δεις ποτε αποδιδει καλυτερα...
(ακομα και εμεις που δεν αντιμετωπιζουμε τετοιου ειδους προβληματα οταν ειμαστε κουρασμενοι εχουμε χαμηλοτερη αποδοση)
- netrina
- Δημοσιεύσεις: 75
- Εγγραφή: Τρί Ιουν 24, 2008 7:57 am
- Real Name: Φωτεινή
- Gender: Female
- Facebook ID: 0
Re: Ανάλυση αποτελεσμάτων σε κοινωνική έρευνα
Αυτο που κανει τοσο ενδιαφερουσα τη μελετη σου ειναι ταυτοχρονα και το δυσκολο κομματι που αντιμετωπιζεις. Θελω να πω πως δεν προκειται για ενα αντικειμενο που μπορεις να το απλοποιησεις και να απομονωσεις πολλες παραμετρους, οπως κανουμε σε φυσικα πειραματα, ωστε να βγαλεις αξιολογα χοντροκομμενα συμπερασματα. Προκειται για ενα πολυπλοκο οργανισμο (βλεπε ανθρωπος) με ακομα πιο ξεχωριστες ικανοτητες και λειτουργιες (βλεπε αυτισμος). Για να δεις εαν προοδευει το παιδι πρεπει να συνδεσεις παραγοντες του περιβαλλοντος του τους οποιους μπορεις να καθορισεις και να τους εχεις ειτε σταθερους ειτε μεταβαλλομενους (πχ αν ειναι χορτατο, αν ζεσταινεται, σε πιο δωματιο βρισκεται καθε φορα)*. Ισως κανοντας τα γραφηματα με το pick up στον καθετο αξονα (καθεμιας απο αυτες τις παραμετρους )και τις ημερες δοκιμων στον οριζοντιο αξονα, μπορεσεις να ερμηνευσεις το λογο που δεν ειναι σταθερο το ποσοστο σου.mad έγραψε:Τι εννοείς όταν λές "ποιες είναι οι κατάλληλες παράμετροι"; Με απασχολεί το γεγονός οτι απο την στιγμή που δεν είναι σταθερός ο αριθμός τον ανταλλαγών αλλάζουν αυτόματα τα ποσοστά του Pick up άρα δεν μπορώ να δώ αν το παιδί παραμένει στάσιμο αν έχει απλά μια κακή μέρα αν το καταλαβαίνει ή όχι. Δεν μπορώ να προσθέσω σαν μεταβλητή την ώρα γιατί πραγματικά κάνουμε άπειρα πράγματα μέσα στην ημέρα άρα πιστεύω οτι θα είναι ένα ακόμα πρόβλημα στους υπολογισμούς μου και προτιμώ να το αφήσω απο έξω αυτό.
Μια αλλη σκεψη που εχω να προτεινω ειναι η εξης. Να κανεις ενα γραφημα οχι με το ποσοστο επιτυχιας αλλα με τον αριθμο των αποτυχιων. Αυτο το 2 που ανεφερες για παραδειγμα, ειναι 2 αποτυχιες στις 20 προσπαθειες και 2 αποτυχιες στις 15 προσπαθειες, αρα θα ειναι σταθερο σημειο σε αυτου του ειδους την καμπυλη. Ισως να "δεις" κατι κι απο κει!
Γνωριζω ελαχιστα πραγματα για τον αυτισμο (απο κανα 2 ντοκυμαντερ και ταινιες) και εχω την εντυπωση πως εαν ηταν τοσο ευκολο να "εκπαιδευσουμε" αυτα τα παιδια ωστε να προοδευουν τοτε δεν θα ηταν τοσο ξεχωριστα. Η κατανοηση ειναι το κλειδι και πραγματικα μπραβο για την υπομονη και την προσπαθεια σου!
*Εαν δεν μπορεις να καθορισεις ευκολα αυτες τις παραμετρους μπορεις απλα να τις καταγραφεις καθε φορα που κανεις το πειραμα, εφοσον αποφασισεις ποιες ειναι αυτες! Για παραδειγμα: Εχει φαει? -> ΝΑΙ, αρα θα παει στο γραφημα που λεει οτι εχει φαει. Αν αυτο το γραφημα σου βγει σταθερο (σχεδον οριζοντια γραμμη) ως προς το χρονο, τοτε σημαινει οτι παιζει ρολο στο ποσο συγκεντρωμενο ειναι το παιδι οταν δεν ειναι πεινασμενο.
Re: Ανάλυση αποτελεσμάτων σε κοινωνική έρευνα
χμμμμμμμ... Σταθερός αριθμός δοκιμών και παράγοντας ώρα ε; θα το δοκιμάσω..
Να ρωτήσω κάτι άλλο...αν βάλω τις παραμέτρους στο Spss μπορώ να μην έχω σταθερό αριθμό δοκιμών; ή ουσιαστικά θα μου βγάλει τα ίδια ποσοστά όπως όταν τα βγάζουμε στο excel?
Πάντως σας ευχαριστώ όλους για την μέχρι τώρα βοήθεια
Να ρωτήσω κάτι άλλο...αν βάλω τις παραμέτρους στο Spss μπορώ να μην έχω σταθερό αριθμό δοκιμών; ή ουσιαστικά θα μου βγάλει τα ίδια ποσοστά όπως όταν τα βγάζουμε στο excel?
Πάντως σας ευχαριστώ όλους για την μέχρι τώρα βοήθεια
- skywalker
- Δημοσιεύσεις: 1432
- Εγγραφή: Παρ Νοέμ 03, 2006 12:03 pm
- Real Name: skywalker
- Facebook ID: 0
- Τοποθεσία: καμμενη γη
- Επικοινωνία:
Re: Ανάλυση αποτελεσμάτων σε κοινωνική έρευνα
Off Topic
@Hengeo
Επειδη εχω διαβασει ενα μεγαλο κομματι απο το συγκεκριμενο βιβλιο και απο αλλα εχω μια διαφορετικη απο τη συμβατικη αποψη στο θεμα.Χωρις να λεω απαραιτητα οτι αυτη ειναι η σωστη αποψη η οτι δεν υπαρχουν αλλες.Δεν ξερω αν μιλας απο θεση γνωστη η απλα κανεις μια επισημανση παντως καλο ειναι να ειμαστε ανοιχτοι και σε αλλα ιατρικα πλαισια γιατι η συμβατικη ιατρικη εχει ερθει σε αδιεξοδα αρκετες φορες εως τωρα
Αν θες μπορουμε να συνεχισουμε το διαλογο σε pm για να μην διακοπει η καλη ροη του τοπικ
Επειδη εχω διαβασει ενα μεγαλο κομματι απο το συγκεκριμενο βιβλιο και απο αλλα εχω μια διαφορετικη απο τη συμβατικη αποψη στο θεμα.Χωρις να λεω απαραιτητα οτι αυτη ειναι η σωστη αποψη η οτι δεν υπαρχουν αλλες.Δεν ξερω αν μιλας απο θεση γνωστη η απλα κανεις μια επισημανση παντως καλο ειναι να ειμαστε ανοιχτοι και σε αλλα ιατρικα πλαισια γιατι η συμβατικη ιατρικη εχει ερθει σε αδιεξοδα αρκετες φορες εως τωρα
Αν θες μπορουμε να συνεχισουμε το διαλογο σε pm για να μην διακοπει η καλη ροη του τοπικ
Θελω να φυγουν τα κομματα Εδω και Τωρα απο το ΕΜΠ...