Έχω ξανακούσει την απάντηση αυτή, κινείται στην ίδια λογική περίπου με τη θέση ότι για να μπορεί να προσδιοριστεί ως "καλός" ένας θεός, έχει ανάγκη κάποιο Διάβολο που να αντιπροσωπεύει το "κακό". Αλλά δεν ρωτούσα αυτό.abakas7 έγραψε:Αν μέσα στον κήπο της Εδέμ δεν υπήρχε άλλη επιλογή παρά μόνο το καλό, τότε όντως ο άνθρωπος θα στερείτο ελεύθερης βούλησης. Ο Θεός ανάμεσα σε όλα τα άλλα έβαλε και το δένδρο του καλού και του κακού και προειδοποίησε να μην φάνε από αυτό. Προσοχή, δεν έβαλε ηλεκτροφόρο φράχτη για να εμποδίσει, έδωσε απλώς ρητή προειδοποίηση. Με τον τρόπο αυτό επέτρεψε στους πρωτοπλαστους να έχουν πραγματική ελευθερία επιλογής.
Από τη στιγμή που παραδέχεσαι πως ο θεός ζει έξω από το χώρο και το χρόνο, μπορεί να έχει μια συνολική (χωρικά και χρονικά) εικόνα του Σύμπαντος που δημιουργεί. Δημιουργώντας και τον άνθρωπο, δε μπορεί να μην είχε πλήρη επίγνωση της "πτώσης" (χώρια που είναι και παντογνώστης (και έχει περάσει και τη μηχανική Ι & ΙΙ διαβάζοντας από Γκαρούτσο)). Αν όμως η πορεία του ανθρώπου ήταν γνωστή από πριν, τότε ο άνθρωπος δεν είχε κάποια πραγματική επιλογή. Υπήρχαν οι δυνατότητες ύπαρξης "με το θεό" και "χωρίς το θεό", αλλά η επιλογή ήταν μια και συγκεκριμένη.
Με λίγα λόγια, αυτό που λέω είναι πως αν κάποιος γνωρίζει εκ των προτέρων μια μελλοντική σου απόφαση, τότε δεν έχεις πραγματική ελεύθερη επιλογή, αλλά μια ψευδαίσθηση αυτής, που οφείλεται στη μειονεκτική σου οπτική γωνία. Οπότε, ή αυτή η ψευδαίσθηση ισχύει για τον άνθρωπο και όχι για το θεό (οπότε ο άνθρωπος δεν είναι "κατ' εικόνα" δημιουργημένος), είτε ισχύει και για τους δύο, οπότε η θεική οντότητα κατεβαίνει αρκετά σκαλιά και γίνεται ένα ον που δεν έχει άλλη επιλογή από το να εκπληρώνει το ρόλο του στην ιστορία.
Από τα ίδια τα δόγματα της θρησκείας πηγάζει αυτό, είναι λίγο-πολύ αναπόδραστο...philip έγραψε:Για το πρωτο σου ερώτημα, νομίζω ότι ειναι προφανές ότι δεν γίνεται να ήταν γνωστό απο πριν ότι θα γίνει το προπατορικό αμάρτημα γιατί αλλιώς όπως σωστα ειπωθηκε σε εκεινο το τοπικ, ο Θεος εφτιαξε κάτι επιτηδες ελατωματικό.. Δεν πιστευω ότι τίθεται καν τέτοιο ερώτημα, ο Θεός εφτιαξε τον ανθρωπο για να μετασχει στην αγαπη του και στον προσωπικο τροπο υπαρξης όχι για να εχει να διορθώνει κατι ελατωματικό..
...abakas7 έγραψε:Θα μου πεις και πού να πάει; Υπάρχει καμία εκκλησία που να είναι ακριβώς όπως τη θέλει ο Θεός;
Η απάντηση είναι πως υπάρχει. [...] Ευχαριστώ τον Θεό γιατί κι εγώ εκκλησιάζομαι σε μία τέτοια εκκλησία.