Board index   FAQ   Search  
Register  Login
Board index Γενική Περί ανέμων και υδάτων

Χριστιανισμός και σύγχρονη εποχή

Όχι δεν λέμε τον καιρό εδώ. Απλά αναλύουμε τους βαθυστόχαστους προβληματισμούς γύρω από διάφορα θέματα της καθημερινότητας. Με λίγα λόγια: ό,τι να 'ναι!

Moderator: AlexandraDC

Η έως τώρα μεταφυσική μου αναζήτηση με εχει οδηγήσει να δηλώνω:

Χριστιανός
18
24%
Άθεος ή μηδενιστής
21
28%
Αγνωστικιστής
11
14%
Άθρησκος
8
11%
Ντεϊστής
0
No votes
Δέχομαι διαφορετική θρησκεία από τον χριστιανισμό
0
No votes
Συμφωνώ με τον επιστημονισμό
11
14%
Κάτι άλλο
4
5%
ΔΞ/ΔΑ
3
4%
 
Total votes : 76

Re: Χριστιανισμός και σύγχρονη εποχή

Postby Falgorn » Thu May 28, 2009 8:48 am

4 ο πρώτος, βρίσκει θέση σε κάθε μέσο ενημέρωσης και προπαγανδίζει τα φασιστικά του...
Όλοι λένε τ’ ορμητικό ρέμα βίαιο

Μά την κοίτη του ποταμού που το κρατάει

Κανείς δεν τη λέει βίαιη.


Bertolt Brecht


Η προπαγάνδα της ημέρας ಠ_ರೃ
User avatar
Falgorn
 
Posts: 1233
Joined: Wed Oct 29, 2008 5:35 pm
Location: Πιο πέρα από το εκεί.
Real Name: Hector-Xavier
Gender: Male

Re: Χριστιανισμός και σύγχρονη εποχή

Postby o_apolytos » Tue Aug 11, 2009 1:49 pm

o_apolytos wrote:
timos_m wrote:(Είμαι σίγουρος πως υπάρχει ψυχιατρικός όρος για αυτήν την κατάσταση στην οποία κάποιος πιστεύει ότι αποτελεί μέρος κάποιου ανώτερου σχεδίου ή πως του έχουν δοθεί ξεχωριστές ικανότητες).

Και έρχεται ο μορφωμένος ο παπάς να σου πει:
Δε ξέρω αν υπάρχει και πώς λέγεται ο όρος, αλλά ξέρω κάτι άλλο αναφορικά με την τέχνη (που ως γνωστόν διαφθείρει και εκμαυλίζει τους νέους): Το σύνδρομο Σταντάλ
Χαχαχα, μας την έσκασαν!

Και για να μιλάμε με αποδείξεις...
Σύνδρομο Σταντάλ...: http://www.tvxs.gr/v18081
o_apolytos
 
Posts: 962
Joined: Sun Oct 21, 2007 3:06 pm
Real Name: Πραγματικό Όνομα

Re: Χριστιανισμός και σύγχρονη εποχή

Postby apolski » Tue Sep 28, 2010 3:55 pm

Θέλω να σταθώ σε αυτό που ειπώθηκε στην πρώτη σελίδα, ότι ο αγνωστικιστής είναι και άθρησκος. Δεν καταλαβαίνω γιατί πρέπει να ισχύει αυτό... Από την wiki:

Αγνωστικισμός ονομάζεται η φιλοσοφική θεώρηση ότι η αλήθεια ορισμένων μεταφυσικών υποθέσεων, όπως οι θεολογικοί ισχυρισμοί που αφορούν την ύπαρξη του Θεού, των θεών ή θεοτήτων, είναι είτε προς το παρόν άγνωστη είτε εγγενώς απρόσιτη.

Οι αγνωστικιστές μπορεί να ισχυρίζονται ότι δεν είναι δυνατόν να κατακτήσουμε απόλυτη ή βέβαιη πνευματική (μεταφυσική) γνώση· εναλλακτικά μπορεί να πρεσβεύουν ότι ενώ η βεβαιότητα ενδέχεται να είναι δυνατή, οι ίδιοι προσωπικά δεν κατέχουν τέτοια γνώση. Και στις δύο περιπτώσεις, ο αγνωστικισμός εμπεριέχει σκεπτικισμό απέναντι στις θρησκευτικές βεβαιώσεις.


Εγώ αυτό που καταλαβαίνω από τα παραπάνω είναι ότι ο αγνωστικιστής δεν αποκλείει την ύπαρξη του θεού γιατί αυτό δεν είναι δυνατόν να γίνει με τις υπάρχουσες γνώσεις μας. Δηλαδή μέχρι στιγμής δεν έχουμε αποδείξεις της μη ύπαρξης του θεού. Αυτό σημαίνει ότι ο αγνωστικιστής δεν είναι άθεος (γιατί δεν αποκλείει ρητά την ύπαρξη του θεού) και επομένως μπορεί να ακολουθεί κάποια θρησκεία (βεβαία σε μικρότερο βαθμό από κάποιον που πιστεύει στο θεό). Για αυτό και ψήφισα “Αγνωστικιστής” και το "Συμφωνώ με τον επιστημονισμό" και θα ψήφιζα και το “Χριστιανός” (αν υπήρχε η δυνατότητα τριών επιλογών) γιατί για μένα ο χριστιανισμός είναι τρόπος ζωής και όχι πίστη στο θεό και είμαι σκεπτικός απέναντι σε κάποιες βεβαιώσεις του χριστιανισμού, όμως δεν αποκλείω την ύπαρξη του θεού αν και δεν έχω πειστεί για την ύπαρξή του (δηλαδή είμαι και αγνωστικιστής).
User avatar
apolski
 
Posts: 846
Joined: Thu Jun 21, 2007 3:09 pm
Location: UK
Real Name: ---
Gender: Male

Re: Χριστιανισμός και σύγχρονη εποχή

Postby adriano17 » Tue Sep 28, 2010 5:04 pm

για όσους βάλαν ΔΞ/ΔΑ,αν δεν ξέρετε είστε αγνωστικιστές,υπάρχει όρος συγκεκριμένος που λογικά σας ταιριάζει,αν δεν απαντάτε,ε απλά ΜΗΝ απαντάτε :P
User avatar
adriano17
 
Posts: 207
Joined: Thu Oct 22, 2009 12:39 am
Real Name: Γιάννης
Gender: Male

Re: Χριστιανισμός και σύγχρονη εποχή

Postby Hengeo » Tue Sep 28, 2010 7:19 pm

Αγνωστικιστής πράγματι δεν σημαίνει άθεος. Όπως λέει και στο κείμενο όμως, εξ'ορισμού είναι σκεπτικιστής στις θρησκευτικές βεβαιώσεις, κάτι που οι θρησκείες κάνουν κατά κόρον! Οπότε, ναι μπορεί να συμφωνεί με κάποια κομμάτια ορισμένων θρησκειών, αλλά δεν βλέπω πως μπορεί να θεωρηθεί ότι ακολουθεί μία συγκεκριμένη θρησκεία. Στο μυαλό μου το <<ακολουθεί>> και το <<σκεπτικιστής>> δεν πολυσυμβαδίζουν ως έννοιες.
Άνθρωπε γνώρισε τον εαυτό σου και θα γνωρίσεις το σύμπαν και τους θεούς - Δελφικό ρητό
User avatar
Hengeo
 
Posts: 1478
Joined: Tue Feb 20, 2007 2:57 pm
Location: Η πιο γλυκιά πατρίδα είναι η καρδιά..
Real Name: Γιώργος
Gender: Male

Re: Χριστιανισμός και σύγχρονη εποχή

Postby Ih8 mags » Tue Sep 28, 2010 7:45 pm

Ο ΘΕΟΣ ΥΠΆΡΧΕΙ ΑΠΙΣΤΟΙ

και εδώ οι αποδείξεις

http://www.youtube.com/watch?v=9Pgwl6R5edU
Who let the Toon doon?
Shit shit Shearer
User avatar
Ih8 mags
 
Posts: 197
Joined: Mon Apr 16, 2007 2:13 am
Location: Αθήνα
Real Name: ...........................................
Gender: Male

Re: Χριστιανισμός και σύγχρονη εποχή

Postby Falgorn » Tue Sep 28, 2010 9:51 pm

Τώρα που αναβίωσε αυτό το topic, θυμήθηκα κάτι ενδιαφέρον:
philip wrote:
Χρ. Γιανναράς in Αλφαβητάρι της πίστης wrote:Νιώθουμε συχνα να υπαρχουν μεσα μας δυο επιθυμιες, δυο θελησεις, δυο αναγκες που ζητουν ικανοποιηση. Η μια επιθυμια, θεληση ή αναγκη εκφραζει την προσωπική μας επιλογη και προτιμηση, ενω η αλλη ειναι μια φυσικη παρόρμηση που αντιμαχεται την πρωτη και εμφανιζεται σαν απρόσωπη (ενστικτώδης όπως λέμε) απαιτηση που δεν αφηνει περιθωρια ελευθερης σκεψης, κρισης και αποφασης.[...] Αυτή η "ανταρσία" της ανθρώπινης φύσης εναντια στην ελευθερια του προσώπου - η ορμη της φυσης να υπαρξει, να συντηρηθει και να διαιωνισθει μόνο ως φύση και όχι ως προσωπική ετερότητα και ελευθερία, με λιγα λογια αυτος ο διχασμος φυσεως και προσωπου συνιστά αυτό που η εκκλησια ονομαζει "αμαρτια" δηλαδη αποτυχια της υπαρξης του ανθρωπου με εσχατη συνεπεια το θανατο..."
Απ' όσο φαίνεται, το κείμενο αναφέρεται στην κλασική αντιπαράθεση ενστίκτου-συνειδητού. Πράγμα το οποίο έχει βιολογική βάση. Οι ενστικτώδεις συμπεριφορές είναι κάτι απαραίτητο σε κάθε ζωντανό οργανισμό. Ακριβώς γι' αυτό είναι και ενστικτώδεις. Είναι δηλαδή ορμές προς συγκεκριμένες ενέργειες και αντιδράσεις σε ερεθίσματα οι οποίες πηγάζουν από την ίδια τη δομή του νευρικού συστήματος, ή της χημικής κατασκευής του κάθε οργανισμού. Ως τέτοιες, υφίστανται από την αρχή της ζωής ή εμφανίζονται αυτομάτως με την ωρίμανση και εξασφαλίζουν ότι ο οργανισμός δε θα βρεθεί απροετοίμαστος σε διάφορες καταστάσεις. Γι αυτό ενστικτωδώς τραβάμε το χέρι αν αγγίξουμε ζεματιστή κατσαρόλα. Κι έχει και πιο περιπλοκα, όπως το σεξουαλικό ένστικτο και η ανάγκη της επαφής με τους άλλους. Στα ανεπτυγμένα κοινωνικά είδη όμως, το να φτιάξουν σχετικά σταθερές ομάδες σημαίνει πως θα πρέπει να τηρηθούν πολύ πιο λεπτές ισορροπίες, ακόμα κι αν κάποια ένστικτα καταπιεστούν στη διαδικασία. Ή μάλλον καλύτερα, ομάδες των οποίων τα μέλη μπορούσαν καλύτερα να διατηρούν τους δεσμούς της ομάδας, ακόμα και αν χρειαζόταν να καταπιέσουν ένστικτα, ήταν πιο επιτυχείς εξελικτικά και είχαν καλύτερα προγνωστικά απέναντι στο ξεσκαρτάρισμα του χρόνου.

Μέσα σ' αυτά, κι ο άνθρωπος. Πέρα από τα ένστικτα που είχε, έχει, θα συνεχίζει να έχει και καλώς τα έχει, έχει και μια σειρά μηχανισμούς και περιοχές του εγκεφάλου που ασχολούνται μεταξύ άλλων με το να περνούν τις "παρορμήσεις" από μια λογική διαδικασία κρίσης πριν αποφασίσει το άτομο. Για να είμαι ακριβής, όλες οι σκέψεις περνούν από αυτήν την κρίση, αλλά το παίρνουμε είδηση σχεδόν μόνο όταν υπάρχει αξιόλογο conflict. Το οποίο συνήθως υπάρχει όποτε έχουμε αντικρουόμενα κίνητρα μπροστά σε μαι απόφαση.

Με λίγα λόγια, αυτή είναι η φυσιολογική διαδικασία λειτουργίας. Και ο άνθρωπος που έχει συμφιλιωθεί με τη φύση του αντί να τη δαιμονοποιεί είναι ισορροπημένος. Το να βιώνει κανείς αυτή την αντίθεση τόσο δραματικά όσο το παρουσιαζει το συγγραφέας, μάλλον δείχνει καταπιεσμένη ψυχοσύνθεση, παρά πνευματική ανάταση. Και οι περισσότερες θρησκείες, με τον ένα ή τον άλλο τρόπο, δαιμονοποιούν το φυσιολογικό και φορτώνουν τον άνθρωπο με ενοχές, αυτοδιαφημιζόμενες ως η μοναδική διέξοδος.

Αυτά για τώρα, γιατί το ένστικτο της αυτοσυντήρησης προτείνει ότι με γεμάτη κοιλιά σκεφτόμαστε πιο καθαρά.
Όλοι λένε τ’ ορμητικό ρέμα βίαιο

Μά την κοίτη του ποταμού που το κρατάει

Κανείς δεν τη λέει βίαιη.


Bertolt Brecht


Η προπαγάνδα της ημέρας ಠ_ರೃ
User avatar
Falgorn
 
Posts: 1233
Joined: Wed Oct 29, 2008 5:35 pm
Location: Πιο πέρα από το εκεί.
Real Name: Hector-Xavier
Gender: Male

Re: Χριστιανισμός και σύγχρονη εποχή

Postby apolski » Tue Sep 28, 2010 10:55 pm

Hengeo wrote:Αγνωστικιστής πράγματι δεν σημαίνει άθεος. Όπως λέει και στο κείμενο όμως, εξ'ορισμού είναι σκεπτικιστής στις θρησκευτικές βεβαιώσεις, κάτι που οι θρησκείες κάνουν κατά κόρον! Οπότε, ναι μπορεί να συμφωνεί με κάποια κομμάτια ορισμένων θρησκειών, αλλά δεν βλέπω πως μπορεί να θεωρηθεί ότι ακολουθεί μία συγκεκριμένη θρησκεία. Στο μυαλό μου το <<ακολουθεί>> και το <<σκεπτικιστής>> δεν πολυσυμβαδίζουν ως έννοιες.


Ο βαθμος στον οποιο καποιος ακολουθει μια θρησκεια ειναι καθαρα θεμα του ιδιου του ανθρωπου. Καποιος μπορει να ειναι χριστιανος και να κανει προσευχη καθε μερα, να πηγαινει στην εκκλησια τις Κυριακες κτλ. ενω καποιος αλλος να πηγαινει μονο τα Χριστουγεννα και το Πασχα αλλα να θεωρειτα χριστιανος (μαλλον να θεωρει τον εαυτο του χριασιανο, αλλα αυτο ειναι που εχει σημασια). Κατα τον ιδιο τροπο καποιος που ειναι αγνωστικιστης δεν ειναι απαραιτητα και αθρησκος και μπορει να συμφωνει με ορισμενα κομματια καποιας θρησκειας και να την ακολουθει. Οπως ειπα, προσωπικα θεωρω τον εαυτο μου χριστιανο γιατι για μενα ειναι περισσοτερο τροπος ζωης και οχι τοσο πιστη στο θεο.
User avatar
apolski
 
Posts: 846
Joined: Thu Jun 21, 2007 3:09 pm
Location: UK
Real Name: ---
Gender: Male

Re: Χριστιανισμός και σύγχρονη εποχή

Postby Orestis_88 » Wed Sep 29, 2010 5:46 am

polles fores otan dilwnei kapoios pws den pistevei se kapoio 8eo, autoi pou pistevoun se kapoio 8eo zitane e3igiseis kai aitiologisi tou giati DEN pistevei!!! enw eprepe na ginetai to anti8eto... autoi pou den pistevoun se kati prepei na zitane e3igiseis kai aitiologisi gia na pistepsoun se kati pou isxyrizetai o allos oti yparxei!!! p.x. an sou zitouse kapoios na aitiologiseis to giati DEN pisteveis oti eisai enas iptamenos gaidaros 8a sou fainotan ili8io.... tote, giati den mas fainetai ili8io to na prepei na dwsoun e3igiseis oi a8eoi stous 8riskous????

kai kati allo... prwta prepei na katalavoume GIATI o an8rwpos kataskevase tin idea tou 8eou, gia na doume ton paralogismo tis:

http://www.youtube.com/watch?v=0kK1YgR7J0g
Orestis_88
 
Posts: 17
Joined: Thu Jan 29, 2009 9:17 pm
Real Name: Orestis
Gender: Male

Previous

Return to Περί ανέμων και υδάτων

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests