Board index   FAQ   Search  
Register  Login
Board index Γενική Περί ανέμων και υδάτων

Χριστιανισμός και σύγχρονη εποχή

Όχι δεν λέμε τον καιρό εδώ. Απλά αναλύουμε τους βαθυστόχαστους προβληματισμούς γύρω από διάφορα θέματα της καθημερινότητας. Με λίγα λόγια: ό,τι να 'ναι!

Moderator: O kanenas

Η έως τώρα μεταφυσική μου αναζήτηση με εχει οδηγήσει να δηλώνω:

Χριστιανός
18
24%
Άθεος ή μηδενιστής
21
28%
Αγνωστικιστής
11
14%
Άθρησκος
8
11%
Ντεϊστής
0
No votes
Δέχομαι διαφορετική θρησκεία από τον χριστιανισμό
0
No votes
Συμφωνώ με τον επιστημονισμό
11
14%
Κάτι άλλο
4
5%
ΔΞ/ΔΑ
3
4%
 
Total votes : 76

Re: Χριστιανισμός και σύγχρονη εποχή

Postby papagalakos » Fri Apr 24, 2009 7:59 pm

Επειδη ξερω οτι σας ελειψα, και για να σας βαλω παλι on topic θα γραψω καποιες σκεψεις για το χριστιανισμο. Η εμπνευση ηρθε απο ενα ποστ του οτιναναι σε αλλο τοπικ.

Χριστιανισμος και συγχρονη εποχη
Ο χριστιανισμος ειναι μια θρησκια με εκατομυρια πιστους στο κοσμο κι εκατονταδες εραισεις (συγγνωμη για την ορθογραφια, ας διορθωσει καποιος). Ολοι υμνουν και πιστευουν σε ενα θεο της αγαπης, του μεγαλειου και των αντιφασεων. Και στο τελευταιο υπαρχει εξηγηση. Η βασικη ιδεα του ποστ. Πως ξεκινησε ο χριστιανισμος. Τι ηταν αρχικα.
Λιγους αιωνες πριν το ετος 0 οι ελληνικες πολεις κρατη, η υπερδυναμη του τοτε κοσμου, παρακμαζει. Μετα τις τελευταιες επιτυχιες του μεγάλου Αλέκου, αρχιζει η παρακμή. Εγω θα ελεγα οτι αρχιζει συγκεκριμενα απο την απαντηση του στρατηλατη, λιγο πριν πεθανει, στην ερωτηση
"ποιος θα ειναι ο διαδοχος?"
"ο καλυτερος"
Μετα απο αυτο η αυτοκρατορια διασπατε σε επαρχιες. ο πανισχυρος μακεδονικος στρατος διαλυεται, η αθηνα και η σπαρτη μετα τον εμφυλιο και τη στρατολογηση του φιλιπου εχουν χασει καθε επαφη με την οργανωση των παλαιοτερων χρονων, και η θηβα, η κορινθος, η σικελια, κ.α. αποτελουν πλεον επαρχιες.
μαζι απαξιωνεται κι ο δωδεκαθεισμος. μια θρησκια εξεραιτικη. με πολλους θεους. θεους με ελατωματα. πολλους, οχι εναν. λανθανοντες, οχι αλαθητους. που ζηλευαν τον ανθρωπο επειδη ηταν θνητος, ενω αυτοι αθανατοι. με την θεα Αθηνα, προστατιδα της επιστημης, κι οχι του δογματος "πιστευε, και μη ερευνα". με τον Αρη, θεο του πολεμου, την Αφροδιτη, θεα του ερωτα και του παθους. το Διονυσο, θεο του γλεντιου και της μεθης κλπ...
την παρακμη οπως ηταν φυσικο ακολουθει η ακμη. η ακμη των ρωμαιων. νεοι, οργανωμενοι και πειθαρχημενοι, οι ρωμαιοι λεγεοναριοι προχωρουν σχεδον ασταματητοι μεσα απο τη διελυμενη ελλαδα, την επισης διαλυμενη περσια, και φτανουν στα απομιναρια των ελληνικων αποικιων, απο τους μετεπειτα αγιους τοπους, αλλα ως και τις ισπανικες και γαλατικες αποικιες.
για καλυτερη εικονα των γεγονοτων

Image

οι ρωμαιοι χτιζουν εναν λαμπρο πολιτισμο. νομοθετουν, οργανωνουν, διοικουν, οικοδομουν. τη ρωμαικη ισχυ την καταλαβαινει κανεις χαρακτηριστικα απο το κολοσαιο. αλλα και απο αλλου. τα υδραγωγια, τους ναους, τις αγορες κλπ
Εκτιμωντας το μεγαλειο του ελληνικου πολιτισμου, η οτι ειχε απομεινει, το αποδεχονται προσαρμοζοντας το στη ρωμαικη κουλτουρα. μεταξυ αλλων και το δωδεκαθεισμο. μην εχοντας προσαρμωσει η αφομιωσει ομως τελεια την ελληνικη κουλτουρα, οι ρωμαιοι αναδεικνυονται στους πιο σκληρους κατακτητες. σε φασιστες. ο ορος φασισμος υπαρχει απο εκεινη την εποχη. φασισμ ηταν ξυλινες ραβδοι που λαμβαναν οι στρατηγοι κι οι αξιωματικοι απο τον ιδιο τον καισαρ και αποτελουσαν ενα ειδος παρασημου κι αναγνωρισης, το οποιο ακολουθουσε μια ολοκληρη κρατικη οργανωση.
ως κατακτητες λοιπον φερονταν ασχημα στους υποταγμενους λαους. λογο διαφορων συγκυριων λοιπον, σε διαφορα μερη της αυτοκρατοριας, οι υποδουλωμενοι εξεγηρωνται. συνηθως καταπνιγονται ευκολα. αλλες φορες, το πολυ πολυ να ημιαυτονομηθει μια μικρη επαρχια. ομως ενα μεγαλο κινημα εμφανιζεται στους αρχαιοτερους τοπους. συρια, ισραιλ, παλαιστινη, προην μεσοποταμια γενικα, εμφανιζεται το κινημα των χριστιανων. (κατ αναλογια με αλλα, οπως τους ουνους, τους θρακες, τους κελτες κ.α.). οι χριστιανοι κλωνιζουν την αυτοκρατορια. ρητωρες μιλουν κατα της ρωμαικης κυριαρχιας. κατα των αχοντων και της δουλειας. διακυρησουν ελευθερια, ισοτητα, αδελφοτητα. απαιτουν κοινοκτημοσυνη. αμφισβητουν τη θεικη υποσταση του καισαρ. το παθος τους αποκτα θεικη υποσταση. η πιστη για δικαιωσυνη, και η αγνοια των επιστημων εκεινη την εποχη, οδηγουν στη μυθοποιηση και αγιοποιηση του κινηματος.
οι ρωμαιοι ταρασονται. ξεκινουν οι εκαθαρισεις. διογμοι, βασανηστηρια, εξοριες, φυλακισεις. οσπου καταλαβαινουν οτι πλεον εχεον να κανουν με ολοκληρους λαους. και ανεκαθεν στην ιστορια, ενας τακτικος στρατος ειναι κατωτερος απο ενα λαικο στρατο.
Η Ρωμη, γνωριζοντας τη θεση της, περναει σε αλλη τακτικη. αυτη της αγιοποιησης. αυτο αναλυει και ο λενιν σε γραπτα του, εξηγωντας πως τα κυριαρχα καθεστωτα διαστρεβλωνουν και περνουν με το μερος τους τους αντιπαλους τους. χαρακτηριστικο παραδειγμα ο guevara, που απο ανταρτης με οπλο στο χερι να πολεμα τις ΗΠΑ, καταληγει εσωρουχο της adidas.
αναδεικνυει λοιπον τη θρησκευτικη υποσταση που ειχε αποκτησει το κινημα. αυτο το πετυχαινει κατα κυριο λογο με διασπασεις των εκκλησιων. δεν μιλαω για τις διασπασεις ορθοδοξων, καθολικων, διαμαρτυρωμενων κλπ. αυτες ηταν πολυ αργοτερα. μιλαω για τις διασπασεις που προκαλεσαν οι προβοκατορες, εναντια στους αμορφωτους συνηθως χριστιανους. ο πιο διασημος εξ αυτων ειναι ο αποστολος παυλος, η αλλιως σαοουλ.
ο θεος λοιπον, απο θεος της ανατροπης μετατρεπεται σε θεο του κρατους. νομιμοποιηται και διαστεβλωνεται. το "οφθαλμος αντι οφθαλμου και οδοντας αντι οδοντος" γινεται "αν σε χτυπαν γυρνα και το αλλο μαγουλο". το "αν εχεις δυο χιτονες να δινεις τον ενα", η κοινοκτημοσυνη, η κοινη συμβιωση, η αμφισβητηση του καισαρ μετατρεπονται σε "τα του θεου το θεο και τα του καισαρος το καισαρι". οι ιεροις απο λαικοι και απλοι ανθρωποι, μετατρεπονται σε ιερεις διορυσμενους, αλαθητους, ελεο θεου και καισαρος απεσταλμενους. εκαθαρισεις ευαγγελιων, διογμοι αντιφρονουντων, και εξαυταρχισμος της πιστης ακολουθουν τα επομενα χρονια.
τελικα προκυπτει ενας θεος στις υπηρεσιες του καισαρα. που ευλογει το στρατο του, που αγιοποιει παπαδες, που αφοριζει, που θαβει τη γνωση. που παει την ανθρωποτητα χιλια χρονια πισω. ανακαλυψεις των αρχαιων ελληνων, οπως η καμπυλοτητα της γης κι ακομα και η περιμετρος της, καταστρεφονται. τα παντα ξερει Αυτος. κι επειδη δεν μιλα ο ιδιος, τα παντα ξερουν Αυτοι (οι κληρικοι). στο ονομα του θεου ακολουθουν πιστοι στη πυρα. στο ονομα του θεου ακολουθουν σταυροφοριες. οικουμενικες συνοδοι αποκτουν την ισχυ να αναιρουν η μια την προηγουμενη αλλαζοντας το λογο του θεου. ο ενας και μοναδικος λογος του θεου γραφεται τελικα απο παπαδες του αυτοκρατορα. η φιλοσοφικη σχολη των αθηνων ανοιγοκλεινει αναλογα με τα κεφια του θεου και καμποσοι αυτοκρατορες εχοντας κατα το ημιση την ευνοια του θεου, το αλλο ημιση τους αφοριζει.
επικρατει τελικα ο θεος. περνα μια περιοδος που η γη πιστευει. που ο θεος ειναι το παν. θα επρεπε να ειναι η πιο ευτυχισμενη περιοδος της ιστοριας. κι ομως. ειν αι οι σκοτεινοι χρονοι. ειναι ο μεσαιωνας. ειναι η πυρα. το αλλαθητο. ο φοβος της κολασης. ο φοβος της αμαρτιας.
για να καταληξει σημερα σε παπαδες που κλεβουν τα κρατικα ταμεια. εκκλησια παμπλουτη και λαο που πειναει. πιστους που επειδη 40 μερες δεν τρωνε κρεας πιστευουν οτι θα πανε στον παραδεισο.
αυτα.
papagalakos
 

Re: Χριστιανισμός και σύγχρονη εποχή

Postby o_apolytos » Fri Apr 24, 2009 8:53 pm

Αυτή είναι η σωστή σκοπιά του ιστορικού υλισμού και κάτω από αυτό το πρίσμα οφείλουμε να εξετάζουμε το Χριστιανισμό, πρώτα από όλα ως επιστήμονες επί της κοινωνικής διάστασής του. Και μετά όλα τα άλλα. Εύγε παπαγαλάκο. Εγώ όμως πάντα εστίαζα σ'αυτό το σημείο καμπής, όπου από θρησκεία διωκόμενη ο Χριστιανισμός έγινε καθεστωτική. Προσωπικά από μικρό, από τότε που μάθαμε πως ξαφνικά του'ρθε του Μεγάλου (άλλος μεγάλος κι αυτός) Κωνσταντίνου να "μετανοήσει" (αφού είχε σφάξει κάμποσους Χριστιανούς) και του ακόμα Μεγαλύτερου Θεοδόσιου να τα γ#%#$^ησει όλα, είχα την τεράστια απορία του πώς εγκαθιδρύθηκε έτσι "ακαριαία" και οριστικά και τελεσίδικα (όπως έδειξε ο ρους της ιστορίας) αυτό το φιάσκο, που λέγεται Χριστιανισμός. Νίκησε η αγάπη ε; (εδώ γελάμε)
Για μένα αυτή είναι η πεμπτουσία της ιστορικής (και ουχί υστερικής) ανάλυσης, όπως γενικότερα της επιστημονικής ανάλυσης: να απομυθοποιεί, να ξεδαιμονίζει την κοινωνία, να καταρρίπτει κάθε ελεεινή μεταφυσική παπαριά...
o_apolytos
 
Posts: 962
Joined: Sun Oct 21, 2007 3:06 pm
Real Name: Πραγματικό Όνομα

Re: Χριστιανισμός και σύγχρονη εποχή

Postby otinanai » Sat Apr 25, 2009 12:19 am

C0n wrote:
Qbric wrote:Δεν είναι τυχαίο οτι όλα τα κείμενα της Αγίας Γραφής διαβάζονται στην ελληνιστική και δε μεταφέρονται μεταγλωτισμένα στη δημοτική.
Δεν είναι τυχαίο που το Συνταγμα της Ελλάδας δεν επιτρέπει την μεταγλώτιση χωρίς την άδεια της Εκκλησίας. Καλό ε;


έχω στη βιβλιοθήκη μου ένα αντίγραφο της Αγίας Γραφής που το διάβασα όταν είμουν δευτέρα δημοτικού, με τίτλο:

Η ΒΙΒΛΟΣ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ-ΠΟΛΥΧΡΩΜΗ ΕΙΚΟΝΟΓΡΑΦΗΜΕΝΗ.

Αυτό συνιστά συνταγματική παραβίαση? Γιατί δεν λέει πουθενά μέσα το βιβλίο κάτι που να παραπέμπει σε "Εγκεκριμένο από την Εκκλησία της Ελλάδος"!


Μονο σου το πες.. ειναι εκδοση για παιδια! οποτε υποθετω απλοποιημενη και σαν παραμυθακι..
Η απαγορευση (αν υπαρχει-το χω ακουσει απο πολλους αλλα δεν το χω ψαξει) αφορα την οριτζιναλ εκδοχη..

ΥΓ: ειχα και γω μικρος μια εκδοχη για παιδια των αθλιων του ουγκο εικονογραφημενη και 40 σελιδες.. Μετα μεγαλωσα και καταλαβα οτι το πραγματικο βιβλιο ειναι καμμια 700αρια :mrgreen:
It's only after we've lost everything that we are free to do anything
Image
User avatar
otinanai
 
Posts: 1025
Joined: Sun Oct 07, 2007 9:22 pm
Real Name: χμ..αλεξανδρος

Re: Χριστιανισμός και σύγχρονη εποχή

Postby abakas7 » Sat Apr 25, 2009 1:15 am

Papagalako σε ευχαριστώ για το post σου. Ήρθε την κατάλληλη στιγμή που ήθελα να αναπτύξω κάποιες σκέψεις. Πρώτα όμως να εκφράσω μια ένσταση στα όσα αναφέρεις.

Μου φαίνεται πολύ παράξενο μια ομάδα μόλις 11 ατόμων, φοβισμένων και κρυμμένων μετά το θάνατο του διδασκάλου τους «για το φόβο των Ιουδαίων» με ένα ολόκληρο έθνος εναντίον τους να κατορθώνουν να λανσάρουν τόσο επιτυχημένα μια νέα θρησκεία. Πώς το κατάφεραν; Με τα χρήματα και τα μέσα που διέθεταν; Δωροδόκησαν κόσμο; Είχαν στρατιωτική ή πολιτική εξουσία; Το κήρυγμά τους έταζε ευημερία και πλούτη στον κόσμο;

Η φλόγα του Χριστιανισμού των πρώτων αιώνων (πριν έρθει ο ξεπεσμός που κι εσύ περιγράφεις στο post σου) οφείλεται στο ότι η γνήσια χριστιανική διδασκαλία είναι απολύτως αληθής και ο Χριστός είναι αναστημένος, ζωντανός και ενεργεί στις ζωές των ανθρώπων και μπορεί και σήμερα ο καθένας να Τον γνωρίσει, να γευθεί την αγάπη Του και την ελευθερία Του και να λάβει αιώνια ζωή.

Ως ένα βαθμό δικαιολογώ την οργισμένη στάση σας απέναντι στην εικόνα του Χριστιανισμού που έχετε σχηματίσει από την κρατούσα θρησκεία. Αυτό όμως που προσπαθώ να πω (ήδη από πέρυσι που τα ξανασυζητούσαμε) είναι ότι ο γνήσιος Χριστιανισμός και η διδασκαλία του ίδιου του Χριστού και των αποστόλων μέσα στα γραπτά της Καινής Διαθήκης είναι εκ διαμέτρου αντίθετη με τις τακτικές που ακολούθησαν οι θρησκευτικοί ηγέτες μέσα στην ιστορία και που μέχρι σήμερα ακολουθούν. Παρουσιάζουν ένα Θεό στα μέτρα τους και με τρόπο που να εξυπηρετεί τα συμφεροντά τους, με αποτέλεσμα στις ημέρες μας η λέξεις Θεός και Χριστός να προκαλούν αποστροφή.

Σας προσκαλώ όμως εγώ να δούμε την αληθινή διδασκαλία του Χριστιανισμού μέσα από την Καινή Διαθηκη.

Οι θρησκείες λένε: «Πίστευε και μη ερεύνα»
Ο Χριστός λέει:
«Ζητάτε, και θα σας δοθεί• ψάχτε, και θα βρείτε• κρούετε, και θα σας ανοιχτεί» (κατά Ματθαίον ζ’ 7)
«γνωρίστε την αλήθεια, και η αλήθεια θα σας ελευθερώσει.» (κατά Ιωάννην η’ 32)

Οι θρησκείες λένε: «Εμείς είμαστε οι αλάθητοι» και απαιτούν τυφλή υποταγή, και να τους τα ακουμπάμε στους γάμους, στα βαφτίσια, στις κηδείες κλπ.
Ο Χριστός λέει:
«Μην αυτοαποκαλείστε διδάσκαλοι. Γιατί όποιος υψώσει τον εαυτό του, θα ταπεινωθεί• όποιος, όμως, ταπεινώσει τον εαυτό του, θα υψωθεί.» (Ματθ. κγ’ 8-12)
«δωρεάν ελάβετε, δωρεάν δότε.» (Ματθ. ι’ 8 )

Οι θρησκευτικοί ηγέτες ντύνονται με χρυσοστόλιστες στολές, είναι πάμπλουτοι και πιστεύουν ότι έχουν εξουσία πάνω στο ποίμνιο.
Ο Χριστός δεν είχε που να κλίνει την κεφαλή (Ματθ. η’ 20), έλεγε «όποιος θέλει ας με ακολουθήσει» (Μαρκ. η’ 34) και όταν τον ρώτησαν αν είναι βασιλιάς είπε «η δική μου βασιλεία δεν είναι από τούτο τον κόσμο• αν η δική μου βασιλεία ήταν από τούτο τον κόσμο, οι υπηρέτες μου θα αγωνίζονταν, για να μη με πιάσουν οι Ιουδαίοι• τώρα, όμως, η δική μου βασιλεία δεν είναι γήινη.» (Ιωάν. ιη’ 36)

Οι θρησκείες σου βάζουν μια εικόνα ή ένα αντικείμενο να το προσκυνήσεις τάχα για να ευαρεστήσεις τον Θεό.
Ο Χριστός λέει ότι «ο Θεός είναι πνεύμα• και εκείνοι που τον προσκυνούν εν πνεύματι και αληθεία πρέπει να Τον προσκυνούν». Χωρίς τη μεσολάβηση υλικού μέσου. Αφήστε που ήδη από την Παλαιά Διαθήκη απαγορευόταν αυστηρά η απεικόνιση του Θεού σε ζωγραφιές και αγάλματα• ονομαζόταν ειδωλολατρεία.

Η θρησκεία λέει: «κάνε ένα μνημόσυνο και θα συγχωρηθούν οι αμαρτίες του νεκρού»
Ο Χριστιανισμός λέει ότι ο άνθρωπος άπαξ και πεθάνει έχει κριθεί η θέση του και η κατάστασή του δεν αλλάζει (Επιστολή προς Εβραίους θ’ 27)

Η θρησκεία λέει: «σου επιτρέπουμε να χωρίσεις 3 φορές»
Ο Χριστός όμως απαγόρευσε το διαζύγιο και αναγνώρισε δικαιώματα στις γυναίκες την εποχή που επικρατούσε η συνήθεια να τις διώχνουν οι άντρες τους όταν τις βαρεθούν (κατά Ματθαίον ιθ’ 1-9)

Και υπάρχουν και πάρα πολλές άλλες αντιθέσεις.

Όσο για τις μεταφράσεις, υπάρχουν αρκετές μεταφράσεις στη Δημοτική ολόκληρης της Αγίας Γραφής. Σας συνιστώ τη μετάφραση του Σπύρου Φίλου που είναι πολύ γνωστή και κατά τη γνώμη μου πολύ επιτυχημένη (την έχω αντιπαραβάλλει με το αρχαίο κείμενο).
Last edited by abakas7 on Sat Apr 25, 2009 1:22 am, edited 1 time in total.
"Ο σκεπτικισμός απέναντι στη Βίβλο, δεν πηγάζει από μια προσεκτική αξιολόγηση
των διαθέσιμων στοιχείων αλλά από μια τεράστια αρνητική προδιάθεση απέναντι στο
υπερφυσικό"

Millar Burrows, αρχαιολόγος του Παν/μίου του Yale
abakas7
 
Posts: 129
Joined: Wed Nov 01, 2006 5:26 pm
Real Name: Ανέστης
Gender: Male

Re: Χριστιανισμός και σύγχρονη εποχή

Postby o_apolytos » Sat Apr 25, 2009 1:22 am

Για να γελάσουμε λίγο, η δικιά μου αγία γραφή γράφει:

Η ΠΑΛΑΙΑ ΔΙΑΘΗΚΗ
ΚΑΤΑ ΤΟΥΣ ΕΒΔΟΜΗΚΟΝΤΑ

Ε Γ Κ Ρ Ι Σ Ε Ι
ΤΗΣ Δ. ΙΕΡΑΣ ΣΥΝΟΔΟΥ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ

Έκδοσις δωδεκάτη

Έκδοσις Αδελφότητος Θεολόγων η "ΖΩΗ" - 1991
Ιπποκράτους 189 - Αθήνα 114 72
---
Η ΚΑΙΝΗ ΔΙΑΘΗΚΗ
Ε Γ Κ Ρ Ι Σ Ε Ι
ΤΗΣ ΜΕΓΑΛΗΣ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ
ΚΑΙ ΤΗΣ Δ. ΙΕΡΑΣ ΣΥΝΟΔΟΥ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ
------------------------------------------------------------------------
Έπειτα έχει ένα πρόλογο και λέει επιμελημένην από "βάλε ονόματα διάφορων παπάδων"... Οπότε μέχρι και το αρχαίο (ο θεός να τα κάνει αρχαία, η γλώσσα της αγίας γραφής είναι πανθομολογουμένως βιασμένα αρχαία) κείμενο πρέπει να εγκριθεί, πόσο μάλλον αυτό της δημοτικής. Πάντως, μεταξύ μας, πιστεύω πως θα περάσουν πολλάαααα πολλά χρόνια για να μεταγραφεί (διότι δεν πρόκειται για μετάφραση, η γλώσσα είναι η ίδια) στα νέα ελληνικά. Κι αυτό διότι κάποια που λέει μέσα είναι φρικτά και αποτρόπαια, απλώς έχουμε συνηθίσει να τ' ακούμε αρχαϊστί και να ερεθιζόμαστε (πνευματικώς πάντα). Έχω δει κάποιες μεταγραφές της κενής (ναι, με έψιλον όπως και δήποτε), οι οποίες όμως δεν έχουν απήχηση, διότι οι παπάδες προωθούν τα αρχαία (και ακούγονται ωραία και κανείς δεν καταλαβαίνει Χριστό).

Τώρα μη με ρωτάτε γιατί η κενή διαθήκη πρέπει να εγκιθεί και από τη Μεγάλη του Χριστού Εκκλησία (δηλαδή από το Πατριαρχείο της Πόλης, δηλαδή από τον Πατριάρχη, δηλαδή από τον εκάστοτε Βαρθολομαίο που σιωπηρά υποστηρίζει τον Ευφράιμ, δηλαδή... βράσε ρύζι)


Το ότι απέχουν η "πραγματική διδασκαλία" του Ιησού, από τον Παυλισμό που αργότερα εγκαθιδρύθηκε είναι κοινός τόπος. Πες κάτι καινούργιο. Αυτό που δε λέει κανείς, είναι ότι το δόγμα, έτσι όπως είναι διαμορφωμένο σήμερα, ειδικά το ορθόδοξο (αυτό που πιστεύει σωστά δηλαδή, χοχο) είναι το αποτέλεσμα πόσων και πόσων συνόδων, πόσων και πόσων διαμαχών και επιλογών μεταξύ ορθών και εσφαλμένων βιβλίων... Συνεπώς, δεν μπορείς να λες "κοίτα τι λέει ο Χριστός" στα τάδε και τάδε ευαγγέλια! Α, βάλε και την Επιστολή προς Κορινθίους, την Α΄ την πιασάρικη, και είσαι μέσα. Σήμερα, αυτό που έχει εδραιωθεί ως Χριστιανισμός είναι ουσιαστικά ο Παυλισμός, κι αυτό πιστεύει η πλειοψηφία. Αν ο Χριστιανισμός χρωστάει σε κάποιον την ύπαρξή του, ακόμα και τώρα, είναι στον Παύλο. Το μισογύνη, τον εθελόδουλο, αυτόν που κήρυξε πως
"πάσα ψυχή εξουσίαις υπερεχούσαις υποτασσέσθω"
(Προς Ρωμαίους, Κεφ. ΙΓ΄).
Ας μην κοροϊδευόμαστε μεταξύ μας. Ο Ιησούς ήταν ένας αποτυχημένος επαναστάτης, τίποτα περισσότερο. Το πώς το εκμεταλλεύτηκαν μετά, εκεί είναι όλο το ζουμί της Ιστορίας. Και το αιτιολογούμε λέγοντας πως; Έτσι;
Η φλόγα του Χριστιανισμού των πρώτων αιώνων (πριν έρθει ο ξεπεσμός που κι εσύ περιγράφεις στο post σου) οφείλεται στο ότι η γνήσια χριστιανική διδασκαλία είναι απολύτως αληθής και ο Χριστός είναι αναστημένος, ζωντανός και ενεργεί στις ζωές των ανθρώπων και μπορεί και σήμερα ο καθένας να Τον γνωρίσει, να γευθεί την αγάπη Του και την ελευθερία Του και να λάβει αιώνια ζωή.

Ε τότε κάθε άλλο παρά ορθολογικοί άνθρωποι είμαστε. Για επιστήμονες ούτε κουβέντα.
Last edited by O kanenas on Sat Apr 25, 2009 1:01 pm, edited 1 time in total.
Reason: To edit είναι προτιμότερο από το συνεχόμενο ποστάρισμα.
o_apolytos
 
Posts: 962
Joined: Sun Oct 21, 2007 3:06 pm
Real Name: Πραγματικό Όνομα

Re: Χριστιανισμός και σύγχρονη εποχή

Postby abakas7 » Sat Apr 25, 2009 1:43 am

o_apolytos wrote:
Η φλόγα του Χριστιανισμού των πρώτων αιώνων (πριν έρθει ο ξεπεσμός που κι εσύ περιγράφεις στο post σου) οφείλεται στο ότι η γνήσια χριστιανική διδασκαλία είναι απολύτως αληθής και ο Χριστός είναι αναστημένος, ζωντανός και ενεργεί στις ζωές των ανθρώπων και μπορεί και σήμερα ο καθένας να Τον γνωρίσει, να γευθεί την αγάπη Του και την ελευθερία Του και να λάβει αιώνια ζωή.

Ε τότε κάθε άλλο παρά ορθολογικοί άνθρωποι είμαστε. Για επιστήμονες ούτε κουβέντα.


Τι εννοείς ορθολογικός άνθρωπος; Μία θέση του στυλ «ό,τι δεν κατανοούμε δεν μπαίνουμε στον κόπο να το εξετάσουμε/δοκιμάσουμε» είναι καθαρά αντιεπιστημονική και αν την είχαμε ακολουθήσει δεν θα είχε γίνει ποτέ καμία πρόοδος στην ανθρώπινη γνώση. :wink:
"Ο σκεπτικισμός απέναντι στη Βίβλο, δεν πηγάζει από μια προσεκτική αξιολόγηση
των διαθέσιμων στοιχείων αλλά από μια τεράστια αρνητική προδιάθεση απέναντι στο
υπερφυσικό"

Millar Burrows, αρχαιολόγος του Παν/μίου του Yale
abakas7
 
Posts: 129
Joined: Wed Nov 01, 2006 5:26 pm
Real Name: Ανέστης
Gender: Male

Re: Χριστιανισμός και σύγχρονη εποχή

Postby o_apolytos » Sat Apr 25, 2009 1:54 am

Τί εννοείς εξετάσουμε/δοκιμάσουμε; Μιλήσουμε με το Χριστό; Σε τί πλαίσιο εξέτασης υποβάλλεται η ανύπαρκτη συνομιλία με το Θεο; Ή μήπως τον έχουμε ανάγκη για να νιώσουμε την αγάπη ή την λύτρωση ή τη συγχώρεση ή το μίσος ή την αγάνακτιση ή το ερωτικό πάθος ή την καύλα (ωπ, με συγχωρείτε) ή την αλήθεια; Τόσο ανάπηροι έχουμε γίνει πια; Μπράβο μας...

Δηλαδή εδώ που έχουμε φτάσει, να αποδεχόμαστε τη χριστιανική θρησκεία ως κράτος και ως κοινωνία είναι η απότοκος της έρευνας;;; Οτι δηλαδή δε μας επιβλήθηκε όπως τόσοι και τόσοι θεσμοί όπως η αστυνομία, το σχολείο, η ιεραρχία, ο στρατός; Νομίζω παραλογίζεσαι και μέσα σ'αυτήν τη λογική σου ανακολουθία εξακολουθείς με κάθε τίμημα να υμνείς έναν αμφιβόλου ποιότητας μύθο...
o_apolytos
 
Posts: 962
Joined: Sun Oct 21, 2007 3:06 pm
Real Name: Πραγματικό Όνομα

Re: Χριστιανισμός και σύγχρονη εποχή

Postby abakas7 » Sat Apr 25, 2009 3:18 am

o_apolytos wrote:Τί εννοείς εξετάσουμε/δοκιμάσουμε;


Φίλε apolyte, χαίρομαι πολύ για την ερώτηση αυτή που θέτεις.

Φέρε στο μυαλό σου ένα πρόσωπο από τη ζωή σου για το οποίο είσαι βέβαιος ότι σε αγαπάει πραγματικά και σε αποδέχεται όπως κι αν είσαι (συνήθως, αν και όχι πάντα, τέτοια πρόσωπα είναι οι γονείς μας). Αυτή είναι η φύση της αγάπης του Θεού αλλά σε πολύ μεγαλύτερο βαθμό. Είναι ένας στοργικός Πατέρας.

Δεν Τον γνωρίζεις αλλά Αυτός σε γνωρίζει προσωπικά. Περιμένει από εσένα να Τον καλέσεις για να έρθει στη ζωή σου. Δεν χρειάζεται κάποια ειδική τελετή ή επίκληση. Αρκεί μόνο μια απλή προσευχή με καλή προαίρεση και ειλικρινή καρδιά: «Χριστέ μου θέλω να Σε γνωρίσω».

Μπορεί να Τον δυσφημείς, να μην Τον πιστεύεις, ίσως και να Τον μισείς. Αλλά μάθε ότι Αυτός σε αγαπάει παρόλα αυτά. Και δεν πρόκειται για μια αγάπη στα λόγια. Για σένα πέθανε στο Σταυρό. Και θέλει να εκδηλώσει έμπρακτα την αγάπη Του μέσα στη ζωή σου.

Θέλει να γεμίσει την καρδιά σου με αγάπη, χαρά και ειρήνη. Θέλει να σε ελευθερώσει από πάθη και καταστάσεις που σε φθείρουν ψυχικά και σωματικά ώστε να νιώσεις αληθινά ελεύθερος. Και πάνω απ’ όλα θέλει τελειώνοντας αυτή τη ζωή να σε φέρει κοντά Του για να ζεις μαζί Του αιώνια.

Αυτός είναι ο Ιησούς Χριστός φίλε μου. Τι λες, δεν αξίζει μια δοκιμή; Εκατομμύρια άνθρωποι την έχουν κάνει και έχουν λάβει τη βεβαιότητα για όλα τα παραπάνω, ανάμεσά τους κι εγώ.
"Ο σκεπτικισμός απέναντι στη Βίβλο, δεν πηγάζει από μια προσεκτική αξιολόγηση
των διαθέσιμων στοιχείων αλλά από μια τεράστια αρνητική προδιάθεση απέναντι στο
υπερφυσικό"

Millar Burrows, αρχαιολόγος του Παν/μίου του Yale
abakas7
 
Posts: 129
Joined: Wed Nov 01, 2006 5:26 pm
Real Name: Ανέστης
Gender: Male

Re: Χριστιανισμός και σύγχρονη εποχή

Postby o_apolytos » Sat Apr 25, 2009 4:01 am

OK, τώρα έχω περισσότερους λόγους για να σε λυπάμαι. Κρίμα που δε θα μπορούμε να τα πούμε στην επόμενη ζωή, διότι πολύ απλά δεν υπάρχει. Είναι καλό που τά'χεις βολέψει έτσι. Εγώ δε θέλω κανέναν πάνω απ'το κεφάλι μου, μου αρκούνε όσοι έχω. Να'σαι σίγουρος πως δέχομαι αρκετή στοργή καθημερινά και αν δε δεχόμουν θα προτιμούσα να'μαι ελεύθερος. Ναι, ναι, Ε Λ Ε Υ Θ Ε Ρ Ο Σ ! ! ! Προτιμώ τη διαύγεια από τη μαστούρα. Δεν περιμένω κανένα "να έρθει να με σώσει", προτιμώ να σωθώ μόνος μου μέσα από τους ανθρώπους, μέσα από συλλογικότητες, μέσα από εξεγέρσεις, μέσα από τον έρωτα, μέσα από τη μουσική, μέσα από την ποίηση, μέσα από το θέατρο, τον κινηματογράφο, τα πρωινά με πολύ καφέ (και τσιγάρο -αν κάπνιζα), τις ατέλειωτες συζητήσεις με φίλους, τις σιωπές, το σορλολό, την πολιτική, τη φιλοσοφία, τα μαθηματικά, τη φυσική, το βράδυ, το βουητό της κοιμησμένης πόλης, τους ΦΙΛΟΥΣ, τον έρωτα (τό'πα;), τα καυτά καλοκαίρια, το καθημερινό πρωινό τέντωμα, μέσα από τις κυριακάτικες εκδρομές, μέσα από καθετί που έχει ζωή. Δε χρειάζομαι ούτε θαύματα, ούτε αλάθητες γραφές, ούτε επιπλέον πατέρα (ευτυχώς έχω έναν και είναι μια χαρά), ούτε προσευχές.

Εγώ αυτό που ξέρω είναι ένα:

Όλα εδώ πληρώνονται, εδώ είναι η ζωή. Τα άλλα είναι για να περνάει η ώρα. Αφήστε το θεό να κουρεύεται και ζήστε όσο είναι καιρός. Κόντρα σε κάθε αυθεντία, κόντρα σε κάθε κερατά που έρχεται να κάτσει πάνω στο σβέρκο σας.

Είναι και αργά, πάω να την πέσω.
o_apolytos
 
Posts: 962
Joined: Sun Oct 21, 2007 3:06 pm
Real Name: Πραγματικό Όνομα

Re: Χριστιανισμός και σύγχρονη εποχή

Postby abakas7 » Sat Apr 25, 2009 1:19 pm

o_apolytos wrote:OK, τώρα έχω περισσότερους λόγους για να σε λυπάμαι. Κρίμα που δε θα μπορούμε να τα πούμε στην επόμενη ζωή, διότι πολύ απλά δεν υπάρχει.

Καταλαβαίνεις βέβαια ότι αυτή η πρόταση δεν σε τιμά καθόλου ως ερευνητή/ εφαρμοσμένο /επιστήμονα. Για σκέψου τους επιστήμονες των περασμένων αιώνων να έλεγαν π.χ. «μην μπείτε στον κόπο να κάνετε πειράματα γιατί πολύ απλά δεν υπάρχει τίποτα μέσα στο άτομο», «μην μπείτε στον κόπο να αναζητήσετε νέες ηπείρους γιατί πολύ απλά δεν υπάρχουν» και άλλα πολλά. Ευτυχώς όμως έκαναν αυτό το οποίο υπαγορεύει η απλή λογική: Έψαξαν! Δοκίμασαν! Έστω κι αν κάποιοι άλλοι τους θεωρούσαν ανοήτους ή και τρελούς. Αποδείχθηκαν σκοταδιστές οι τελευταίοι.


o_apolytos wrote:προτιμώ να σωθώ μόνος μου μέσα από τους ανθρώπους, μέσα από συλλογικότητες, μέσα από εξεγέρσεις, μέσα από τον έρωτα, μέσα από τη μουσική, μέσα από την ποίηση, μέσα από το θέατρο, τον κινηματογράφο, τα πρωινά με πολύ καφέ (και τσιγάρο -αν κάπνιζα), τις ατέλειωτες συζητήσεις με φίλους, τις σιωπές, το σορλολό, την πολιτική, τη φιλοσοφία, τα μαθηματικά, τη φυσική, το βράδυ, το βουητό της κοιμησμένης πόλης, τους ΦΙΛΟΥΣ, τον έρωτα (τό'πα;), τα καυτά καλοκαίρια, το καθημερινό πρωινό τέντωμα, μέσα από τις κυριακάτικες εκδρομές, μέσα από καθετί που έχει ζωή.

Από ποιούς ανθρώπους περιμένεις φίλε μου να σωθείς; Και τι θεωρείς ως σωτηρία;

Περιμένεις σωτηρία από τους πολιτικούς, από τους καλλιτέχνες ή έστω και από τους απλούς ανθρώπους της διπλανής πόρτας που πλέον ούτε το όνομά τους δε γνωρίζουμε και πολλές φορές είμαστε έτοιμοι να αρπαχτούμε μαζί τους για ψύλλου πήδημα;

Περιμένεις πληρότητα ψυχής από το θέατρο και τον κινηματογράφο που εξιδανικεύουν τη βία, την ανωμαλία, τον εγωισμό και την καταπάτηση των άλλων; Πώς δεν καταλαβαίνεις ότι πρόκειται για πλύση εγκεφάλου και ύπουλη διαμόρφωση αξιών στους νέους ώστε να γίνουν υποχείρια της άρχουσας τάξης;

Περιμένεις σωτηρία από τα πολλά λεφτά ή την άνετη ζωή;

Περιμένεις χαρά και ειρήνη από τις καταχρήσεις και τα ξενύχτια;

Όσο για τα καλοκαίρια, τους καλούς φίλους, τις συζητήσεις μαζί τους, τις εκδρομές, το γάμο κλπ. δεν καταλαβαίνω γιατί τα αναφέρεις. Μήπως σου είπα να απέχεις από τέτοια πράγματα; Είπα ότι δεν τα θέλει ο Θεός;

Δεν αρκούν όμως μόνο αυτά φίλε μου. Κοίταξε βαθιά μέσα σου, κάνε μια ειλικρινή ερώτηση στον εαυτό σου και δώσε μόνος σου την απάντηση: «Είμαι ευτυχισμένος;». Και τότε ξανασκέψου τη δοκιμή που σου λέω γιατί όταν σου προτείνω τον Ιησού Χριστό δε μιλάω για μια αυθυποβολή αλλά για μια βεβαιότητα, μια πραγματικότητα που θα φανερωθεί μέσα στη ζωή σου.
"Ο σκεπτικισμός απέναντι στη Βίβλο, δεν πηγάζει από μια προσεκτική αξιολόγηση
των διαθέσιμων στοιχείων αλλά από μια τεράστια αρνητική προδιάθεση απέναντι στο
υπερφυσικό"

Millar Burrows, αρχαιολόγος του Παν/μίου του Yale
abakas7
 
Posts: 129
Joined: Wed Nov 01, 2006 5:26 pm
Real Name: Ανέστης
Gender: Male

Re: Χριστιανισμός και σύγχρονη εποχή

Postby O kanenas » Sat Apr 25, 2009 1:33 pm

Σαν ν'ακούω παπά...
R.I.P.

Life is so vain, but death equals pain
So let's make one more attempt and live with nothing to gain
User avatar
O kanenas
Forum Moderator
Forum Moderator
 
Posts: 3243
Joined: Sun Nov 05, 2006 4:26 pm
Location: Within search engines that search engines that search
Real Name: Αφροξυλάνθη

Re: Χριστιανισμός και σύγχρονη εποχή

Postby o_apolytos » Sat Apr 25, 2009 1:36 pm

abakas7 wrote:Περιμένεις πληρότητα ψυχής από το θέατρο και τον κινηματογράφο που εξιδανικεύουν τη βία, την ανωμαλία, τον εγωισμό και την καταπάτηση των άλλων;

Νομίζω κάπου εδώ ολοκληρώνεται ο κύκλος της παρούσας κουβέντας, τουλάχιστον για μένα και ειδικότερα σε σχέση με τον άβακα τον έβδομο (από την έβδομη σφραγίδα υποψιάζομαι)...
o_apolytos
 
Posts: 962
Joined: Sun Oct 21, 2007 3:06 pm
Real Name: Πραγματικό Όνομα

Re: Χριστιανισμός και σύγχρονη εποχή

Postby otinanai » Sat Apr 25, 2009 1:38 pm

abakas7 wrote:Περιμένεις πληρότητα ψυχής από το θέατρο και τον κινηματογράφο που εξιδανικεύουν τη βία, την ανωμαλία, τον εγωισμό και την καταπάτηση των άλλων;


Πωπω ρε φιλε πολυ προοδευτικο αυτο που ειπες!! που το σκεφτηκες??? ααααααα.. εντυπωσιαστηκα!!

Σοβαρα τωρα σε αυτην την φραση δεν εντοπιζεις ενα στοιχειο μεσαιωνικου σκοταδισμου?

edit: απολυτε σχολιασαμε την ιδια στιγμη την ιδια ακριβως φραση :lol:
Last edited by otinanai on Sat Apr 25, 2009 1:40 pm, edited 1 time in total.
It's only after we've lost everything that we are free to do anything
Image
User avatar
otinanai
 
Posts: 1025
Joined: Sun Oct 07, 2007 9:22 pm
Real Name: χμ..αλεξανδρος

Re: Χριστιανισμός και σύγχρονη εποχή

Postby noir » Sat Apr 25, 2009 1:40 pm

@ abakas7

Για ποια σωτηρια μιλας;;;

Αλιμονο, δε χρειαστηκα κανενα θεο οσες φορες απαντησα καταφατικα στην ερωτηση "ειμαι ευτυχισμενος;". Οσα ειπε ο apolytos, στο προηγουμενο post, αντιθετως με βοηθησαν πολυ περισσοτερο. Και εμενα και τους γυρω μου ενιοτε.

Δεν ελπιζω και δε πιστευω σε κατι αλλο περα απο την ελευθερια εδω και τωρα. Ας ζησουμε σκοτωνοντας τους θεους και τους αφεντες μας.
Image
Η ελευθερία του ενός είναι προϋπόθεση για την ελευθερία του άλλου!
Κανένας έγκλειστος στις κρατικές φυλακές, κανένας σκλάβος στα αφεντικά!
Αντίσταση - Αυτοοργάνωση - Αλληλεγγύη
User avatar
noir
 
Posts: 1311
Joined: Sun Nov 05, 2006 7:46 pm
Real Name: εθελοδουλο πρακτορακι :)

Re: Χριστιανισμός και σύγχρονη εποχή

Postby o_apolytos » Sat Apr 25, 2009 1:40 pm

χαχαχα! Ρε τον πήραμε χαμπάρι! χαχαχα

έδιτ1: πού'σαι ρε παπαγαλάκο να φρίξεις;

έδιτ2: από ψηφοφορία του ιν.γρ...
ψηφίστε
Πιστεύετε σε κάποιου είδους μεταθανάτια ζωή;
Ναι 4639
47,3%
Όχι 4341
44,26%
Δεν ξέρω / Δεν απαντώ 827
8,43%
Σύνολο: 9807
Η ψηφοφορία αυτή δεν είναι επιστημονική. Αποτυπώνει τις γνώμες εκείνων μόνο των χρηστών που επιλέγουν να ψηφίσουν, και όχι των χρηστών εν γένει ή του κοινού ως συνόλου.
.................................

Η ψήφος είναι έγκυρη. Ενημέρωση αποτελεσμάτων κάθε πέντε λεπτά.
o_apolytos
 
Posts: 962
Joined: Sun Oct 21, 2007 3:06 pm
Real Name: Πραγματικό Όνομα

PreviousNext

Return to Περί ανέμων και υδάτων

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest