Εργαστηριακή Φυσική ΙΙ
Συντονιστές: markelos, Ryu, φιάλη klein, meleneemil, Nasia!
- pao132003
- Δημοσιεύσεις: 1905
- Εγγραφή: Παρ Νοέμ 03, 2006 10:06 am
- Real Name: Γιάννης
- Gender: Male
- Τοποθεσία: Αθήνα(ως επί το πλείστον)
- Επικοινωνία:
ναι
No battle is ever won he said. They are not even fought. The field only reveals to man his own folly and despair, and victory is an illusion of philosophers and fools.
-William Faulkner, novelist (1897-1962)
H πιο επαναστατική πράξη σήμερα (2013) είναι να κρατήσεις ένα σχολείο ανοικτό.
-Άγνωστου
-William Faulkner, novelist (1897-1962)
H πιο επαναστατική πράξη σήμερα (2013) είναι να κρατήσεις ένα σχολείο ανοικτό.
-Άγνωστου
Re: [K3o] Εργαστηριακή Φυσική ΙΙ
Ξέρει κανείς τι θα γίνει αύριο με τα εργαστήρια;
Θα χαθούν; Η γραμματεία πάντως δεν ήξερε να μας πεί!
Θα χαθούν; Η γραμματεία πάντως δεν ήξερε να μας πεί!
Τα ωραιότερα πράγματα στη ζωή είναι ή ανήθικα ή παράνομα ή παχαίνουν!!!
-
- Δημοσιεύσεις: 105
- Εγγραφή: Τρί Δεκ 05, 2006 11:46 pm
- Real Name: Μαρία
- Facebook ID: 0
- Τοποθεσία: Λαύριο
Re: [K3o] Εργαστηριακή Φυσική ΙΙ
Mια ΠΚΣίτισσα είπε στο μάθημα ότι θα 'μαστε κλειστά 12-3. Καλό θα ήταν να ρωτήσεις κάποιον υπεύθυνο εργαστηρίου.
Re: [K3o] Εργαστηριακή Φυσική ΙΙ
Επικοινώνησα με mail με την υπευθυνη εργαστηρίου κ.Σπανουδάκη και ούτε αυτη ήξερε να μου πεί!
Τα ωραιότερα πράγματα στη ζωή είναι ή ανήθικα ή παράνομα ή παχαίνουν!!!
- Ih8 mags
- Δημοσιεύσεις: 197
- Εγγραφή: Δευ Απρ 16, 2007 2:13 am
- Real Name: ...........................................
- Gender: Male
- Facebook ID: 0
- Τοποθεσία: Αθήνα
Re: [K3o] Εργαστηριακή Φυσική ΙΙ
Τι σκατά πια με τα γ@..να εργαστηρια?ποιος κατεβαίνει σχολή τωρά ΜΠΑΣ και έχουμε εργαστήριο?έχουμε κα δουλειές..
ΚΑΤΑΡΕΣ
ΚΑΤΑΡΕΣ
Who let the Toon doon?
Shit shit Shearer
Shit shit Shearer
- O kanenas
- Δημοσιεύσεις: 3246
- Εγγραφή: Κυρ Νοέμ 05, 2006 3:26 pm
- Real Name: Αφροξυλάνθη
- Facebook ID: 0
- Τοποθεσία: Within search engines that search engines that search
- Επικοινωνία:
Re: [K3o] Εργαστηριακή Φυσική ΙΙ
Τα εργαστήρια αυτής της Πέμπτης (6/12) δεν θα γίνουν, γιατί έχουμε γενική συνέλευση.
R.I.P.
Life is so vain, but death equals pain
So let's make one more attempt and live with nothing to gain
So let's make one more attempt and live with nothing to gain
- O kanenas
- Δημοσιεύσεις: 3246
- Εγγραφή: Κυρ Νοέμ 05, 2006 3:26 pm
- Real Name: Αφροξυλάνθη
- Facebook ID: 0
- Τοποθεσία: Within search engines that search engines that search
- Επικοινωνία:
Re: [K3o] Εργαστηριακή Φυσική ΙΙ
Να η ιστοσελίδα για την άσκηση 10.
Ρε παιδιά, να ρωτήσω κάτι "χαζό"? Με την ελπίδα να βρεθεί κάποιος να απαντήσει...
Για όσους έχουν κάνει την άσκηση 10 σε πυκνωτή με παράλληλες κυκλικές πλάκες, σας χρειάστηκε στους υπολογισμούς σας η ακτίνα του οπλισμού του πυκνωτή?
Ρε παιδιά, να ρωτήσω κάτι "χαζό"? Με την ελπίδα να βρεθεί κάποιος να απαντήσει...
Για όσους έχουν κάνει την άσκηση 10 σε πυκνωτή με παράλληλες κυκλικές πλάκες, σας χρειάστηκε στους υπολογισμούς σας η ακτίνα του οπλισμού του πυκνωτή?
R.I.P.
Life is so vain, but death equals pain
So let's make one more attempt and live with nothing to gain
So let's make one more attempt and live with nothing to gain
- drcypher
- Portal Administrator
- Δημοσιεύσεις: 2299
- Εγγραφή: Τετ Νοέμ 01, 2006 7:33 am
- Real Name: Κώτσος Φίλ
- Gender: Male
- Τοποθεσία: Μπροστά στην οθόνη
Re: [K3o] Εργαστηριακή Φυσική ΙΙ
Η χωρητικότητα του πυκνωτή συνδέεται με το υλικό και την γεωμετρία (επιφάνεια, σχήμα και απόσταση) των πλακών του. Αν δεν ζητείται η χωρητικότητα (που είναι το σύνηθες σε θεωρητικές ασκήσεις), τότε θα σου δίνεται και θα έχεις άγνωστη κάποια άλλη παράμετρο (π.χ. την απόστασή τους για να υπολογίσεις το ηλεκτρικό πεδιό που αναπτύσσεται εκεί μέσα, ή κάτι τέτοιο).
Σε κάθε περίπτωση, η επίλυση μιας άσκησης δεν γίνεται με οδηγό τα δεδομένα, αλλά τα ερωτήματα, οπότε αν έχεις κάποια απορία επί ερωτήματος όλο και κάποιος θα βοηθήσει... Αν έχεις "υπαρξιακή" (ή φιλολογική/φιλοσοφική) απορία επί της αναγκαιότητας κάποιου δεδομένου να το βάλουμε στο περί ανέμων και υδάτων
Σας θυμίζω, μόνο, το πιο σημαντικό κομμάτι πίσω από την εργαστηριακή φυσική, δηλ. το σκοπό της: Προφανώς και το ζητούμενο δεν είναι να εξοικειωθείτε απλώς με ανάκτηση μετρήσεων και μαθηματική επεξεργασία. Στις πραγματικές διατάξεις λίγο-πολύ αυτά πλέον γίνονται αυτόματα. Το ζητούμενο είναι να καταλάβετε γιατί χρησιμοποιήσαμε τη συγκεκριμένη διάταξη (σε σχέση με αυτό το μοντέλο που θέλουμε να ελέγξουμε), ποια είναι τα δυνατά και ασθενή σημεία της και -φυσικά- να αξιολογήσουμε το αποτέλεσμα.
Πολλοί συνηθίζουνε μετά την επεξεργασία να βγάζουν αποτελέσματα (π.χ. την επιτάχυνση της βαρύτητας, ή ό,τι μετράνε) αρκετές τάξεις μεγέθους μακρυά από την θεωρητική/βιβλιογραφική, και δεν νιώθουν καμία ενόχληση. Η πειραματική φυσική δεν σταματάει εκεί. Ίσα-ίσα, αυτό είναι το δεύτερο σημαντικό κομμάτι της: Ένα πολύ εκτός-αναμενόμενων-τιμών αποτέλεσμα είναι εκείνο που θα οδηγήσει στις εξής σκέψεις (που περιμένει και ο υπεύθυνος της εργασίας σας):
1. Έκανα κάποιο λάθος στις πράξεις;
2. Έκανα κάποιο λάθος στις μετρήσεις;
3. Έχει κάποιο πρόβλημα η μετρητική διάταξη;
4. [μάλλον απίθανο για τις ασκήσεις μας, εκτός αν είστε ο Τσόλκας] Έχει πρόβλημα η θεωρία;
Οι περισσότεροι (ειδικά οι μαθηματικοί), θα κάνετε μόλις 1-2 εργαστηριακά μαθήματα κατά τη διάρκεια των σπουδών σας. Πράξεις θα κάνετε μια ζωή. Αν μη τι άλλο επωφεληθείτε για να κερδίσετε κάτι από την μέθοδο με την οποία οι συνάδελφοί σας φυσικοί ρωτάνε τη φύση
Σε κάθε περίπτωση, η επίλυση μιας άσκησης δεν γίνεται με οδηγό τα δεδομένα, αλλά τα ερωτήματα, οπότε αν έχεις κάποια απορία επί ερωτήματος όλο και κάποιος θα βοηθήσει... Αν έχεις "υπαρξιακή" (ή φιλολογική/φιλοσοφική) απορία επί της αναγκαιότητας κάποιου δεδομένου να το βάλουμε στο περί ανέμων και υδάτων
Σας θυμίζω, μόνο, το πιο σημαντικό κομμάτι πίσω από την εργαστηριακή φυσική, δηλ. το σκοπό της: Προφανώς και το ζητούμενο δεν είναι να εξοικειωθείτε απλώς με ανάκτηση μετρήσεων και μαθηματική επεξεργασία. Στις πραγματικές διατάξεις λίγο-πολύ αυτά πλέον γίνονται αυτόματα. Το ζητούμενο είναι να καταλάβετε γιατί χρησιμοποιήσαμε τη συγκεκριμένη διάταξη (σε σχέση με αυτό το μοντέλο που θέλουμε να ελέγξουμε), ποια είναι τα δυνατά και ασθενή σημεία της και -φυσικά- να αξιολογήσουμε το αποτέλεσμα.
Πολλοί συνηθίζουνε μετά την επεξεργασία να βγάζουν αποτελέσματα (π.χ. την επιτάχυνση της βαρύτητας, ή ό,τι μετράνε) αρκετές τάξεις μεγέθους μακρυά από την θεωρητική/βιβλιογραφική, και δεν νιώθουν καμία ενόχληση. Η πειραματική φυσική δεν σταματάει εκεί. Ίσα-ίσα, αυτό είναι το δεύτερο σημαντικό κομμάτι της: Ένα πολύ εκτός-αναμενόμενων-τιμών αποτέλεσμα είναι εκείνο που θα οδηγήσει στις εξής σκέψεις (που περιμένει και ο υπεύθυνος της εργασίας σας):
1. Έκανα κάποιο λάθος στις πράξεις;
2. Έκανα κάποιο λάθος στις μετρήσεις;
3. Έχει κάποιο πρόβλημα η μετρητική διάταξη;
4. [μάλλον απίθανο για τις ασκήσεις μας, εκτός αν είστε ο Τσόλκας] Έχει πρόβλημα η θεωρία;
Οι περισσότεροι (ειδικά οι μαθηματικοί), θα κάνετε μόλις 1-2 εργαστηριακά μαθήματα κατά τη διάρκεια των σπουδών σας. Πράξεις θα κάνετε μια ζωή. Αν μη τι άλλο επωφεληθείτε για να κερδίσετε κάτι από την μέθοδο με την οποία οι συνάδελφοί σας φυσικοί ρωτάνε τη φύση
Από τούδε και στο εξής ως στρογγυλοί αριθμοί ορίζονται τα πολλαπλάσια του 5 και οι δυνάμεις του 2.
Re: [K3o] Εργαστηριακή Φυσική ΙΙ
kai pos tha breis to embado ton oplismon alios
"Mortal danger is an effective antidote for fixed ideas."
Erwin Johannes Eugen Rommel
Erwin Johannes Eugen Rommel
- HeartDoc
- Δημοσιεύσεις: 955
- Εγγραφή: Σάβ Νοέμ 04, 2006 4:10 am
- Real Name: Νίκος Καραστάθης
- Gender: Male
- Τοποθεσία: Geneva, CH
Re: [K3o] Εργαστηριακή Φυσική ΙΙ
Κλάρα αν δεν κάνω λάθος σου ζητάει να συγκρίνεις την πειραματική με την θεωρητικά αναμενόμενη τιμή (εμάς πέρισυ μας είχε βάλει να την βρούμε στο εργαστήριο).
Αν και υπάρχει η μαθηματική σχέση:
αν κοιτάξεις τη θεωρία για πυκνωτή με οπλισμούς κυκλικής επιφάνειας πρέπει να πολλαπλασιάσεις με εναν παράγοντα διόρθωσης.
Οπότε η σχέση γίνετα:
,όπου το εμβαδόν των οπλισμών και R η ακτίνα που λες.
Αν και υπάρχει η μαθηματική σχέση:
αν κοιτάξεις τη θεωρία για πυκνωτή με οπλισμούς κυκλικής επιφάνειας πρέπει να πολλαπλασιάσεις με εναν παράγοντα διόρθωσης.
Οπότε η σχέση γίνετα:
,όπου το εμβαδόν των οπλισμών και R η ακτίνα που λες.
The day Microsoft makes something that doesn't suck is the day they start making vacuum cleaners.
- armaos
- Δημοσιεύσεις: 258
- Εγγραφή: Τρί Νοέμ 06, 2007 8:43 pm
- Real Name: Αρμαος
- Gender: Male
- Facebook ID: 0
- Επικοινωνία:
Re: [K3o] Εργαστηριακή Φυσική ΙΙ
Παιδια να ρωτησω
ποιες εργασιες εχουν γινει μεχρι τωρα;
Μηπως ξερετε υλη γενικα;
ποιες εργασιες εχουν γινει μεχρι τωρα;
Μηπως ξερετε υλη γενικα;
- kostas.m
- Δημοσιεύσεις: 118
- Εγγραφή: Τρί Οκτ 23, 2007 3:24 pm
- Real Name: k.mastakas
- Gender: Male
- Facebook ID: 0
- Τοποθεσία: Στο σταυροδρόμι
- Επικοινωνία:
Re: [K3o] Εργαστηριακή Φυσική ΙΙ
Οι εργασίες που κάνει καθένας εξαρτώνται από το τμήμα που είναι. Η κατανομή των φοιτητών βρίσκεται στο http://www.physics.ntua.gr/ergasthria/x ... ithton.pdf. Όσο για την θεωρία, είναι το αρχικό μέρος του βιβλίου που μας δίνουν.
"Πρέπει να μάθουμε, θα μάθουμε" David Hilbert
- O kanenas
- Δημοσιεύσεις: 3246
- Εγγραφή: Κυρ Νοέμ 05, 2006 3:26 pm
- Real Name: Αφροξυλάνθη
- Facebook ID: 0
- Τοποθεσία: Within search engines that search engines that search
- Επικοινωνία:
Re: [K3o] Εργαστηριακή Φυσική ΙΙ
Όχι, εκτός από τις πρώτες σελίδες του πράσινου βιβλίου, στη θεωρία συμπεριλαμβάνεται και το θεωρητικό μέρος των ασκήσεων που θα έχουμε κάνει. Και, μάλιστα, αυτό ισχύει και για την εκάστοτε άσκηση που έχει χαθεί λόγω του θεωρητικού μαθήματος.
Έτσι δεν είναι?
Έτσι δεν είναι?
R.I.P.
Life is so vain, but death equals pain
So let's make one more attempt and live with nothing to gain
So let's make one more attempt and live with nothing to gain