Η ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ
Πως ενας Μαθηματικος, Φυσικος, Μηχανικος, κλπ , συνεργαζομενος με ενα Μουσικο μπορουν να δημιουργησουν Μουσικες Συνθεσεις, οι οποιες να ειναι αριστουργηματα !
Βλεπε,
http://tsolkas.gr/html/mmusic.pdf
στο http://www.tsolkas.gr
Χρηστος Α. Τσολκας
Η Μαθηματική Μουσική
Moderator: snodrion
- snodrion
- Forum Moderator
- Posts: 556
- Joined: Thu Sep 24, 2009 1:09 am
- Real Name: Θεός,Παντοδύναμος,Παντοκράτορ
- Gender: Male
- Facebook ID: 666
- Location: paradise...
Re: Η ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ
Εκπληκτικό άρθρο. Το έχεις δημοσιεύσει κάπου αλλού ή είμαστε οι πρώτοι; Λες ο μπετόβεν να χρησιμοποιούσε τους ίδιους αλγόρυθμους για να φτιάξει αυτά τα αριστουργήματα; 

Αινάντοια στιν αστηκείν ορθωγραφοία
- antony07
- Forum Moderator
- Posts: 1673
- Joined: Wed Nov 15, 2006 4:37 pm
- Real Name: Αντώνης
- Gender: Male
- Facebook ID: 0
- Location: Uncertain (by principle)
- Contact:
Re: Η Μαθηματική Μουσική
Κοίτα, Τσόλκα, αυτά που έγραψες δεν ξέρω αν τα σκέφτηκες διαβάζοντας Πυθαγόρα, ή αν τα ξεσήκωσες από κάπου, πάντως σίγουρα δεν είναι πρωτότυπα αποτελέσματα.
Τέτοιου είδους αλγορθμικές μέθοδοι σύνθεσης έχουν μελετηθεί εξονυχιστικά το δεύτερο μισό του 20ου αιώνα, από πολύ σημαντικούς μουσικούς όπως ο Karlheinz Stockhausen, o Steve Reich, o John Cage κλπ. Οι μέθοδοι που χρησιμοποίησαν ήταν είτε ντετερμινιστικές (αλγοριθμικά), είτε στοχαστικές (πχ αλυσίδες Markov), που οδήγησε και στην ανάπτυξη ενός μουσικού κινήματος που ονομάζεται αλεατορισμός.
Αυτά που έγραψες (δυστυχώς ή ευτυχώς), δλδ η "σύνθεση" με ακολουθίες και λόγους/αναλογίες είναι υπερβολικά απλοϊκά, και δεν είναι καν δημοσιεύσιμα. Σε βεβαιώ οι ασκήσεις που θα κάνουν οι φοιτητές ηλεκτρονικής μουσικής θα είναι πιο σύνθετες.
Την επόμενη φορά που θα θελήσεις να κάνεις έρευνα, πρέπει να λάβεις υπ' όψιν σου ότι αυτό περιλαμβάνει να έχεις διαβάσει/καταλάβει/αφομοιώσει/οικειοποιηθεί τι έχουν κάνει πρώτα οι άλλοι (ανάλυση), και μετά να κάνεις κάτι καινούριο (σύνθεση). Εκτός αν ο σκοπός σου δεν ειναι η παραγωγή νέας γνώσης, απλά το να περάσεις δημιουργικά τον χρόνο σου, οπότε πάσο. (αν και σε αυτή την περίπτωση δεν υπάρχει λόγος να το δημοσιοποιείς σε fora κλπ).
Τέτοιου είδους αλγορθμικές μέθοδοι σύνθεσης έχουν μελετηθεί εξονυχιστικά το δεύτερο μισό του 20ου αιώνα, από πολύ σημαντικούς μουσικούς όπως ο Karlheinz Stockhausen, o Steve Reich, o John Cage κλπ. Οι μέθοδοι που χρησιμοποίησαν ήταν είτε ντετερμινιστικές (αλγοριθμικά), είτε στοχαστικές (πχ αλυσίδες Markov), που οδήγησε και στην ανάπτυξη ενός μουσικού κινήματος που ονομάζεται αλεατορισμός.
Αυτά που έγραψες (δυστυχώς ή ευτυχώς), δλδ η "σύνθεση" με ακολουθίες και λόγους/αναλογίες είναι υπερβολικά απλοϊκά, και δεν είναι καν δημοσιεύσιμα. Σε βεβαιώ οι ασκήσεις που θα κάνουν οι φοιτητές ηλεκτρονικής μουσικής θα είναι πιο σύνθετες.
Την επόμενη φορά που θα θελήσεις να κάνεις έρευνα, πρέπει να λάβεις υπ' όψιν σου ότι αυτό περιλαμβάνει να έχεις διαβάσει/καταλάβει/αφομοιώσει/οικειοποιηθεί τι έχουν κάνει πρώτα οι άλλοι (ανάλυση), και μετά να κάνεις κάτι καινούριο (σύνθεση). Εκτός αν ο σκοπός σου δεν ειναι η παραγωγή νέας γνώσης, απλά το να περάσεις δημιουργικά τον χρόνο σου, οπότε πάσο. (αν και σε αυτή την περίπτωση δεν υπάρχει λόγος να το δημοσιοποιείς σε fora κλπ).
"Ωραία παιδιά κατάχαμα κυλάει
το πιο ωραίο ρόδο απ' το στεφάνι σας
αδράξτε κάθε τι που προσπερνάει
μα αν σε βιτρίνα εμπρός βρεθεί η χάρη σας
ή σε γκισέ, φυλάξτε το τομάρι σας
θυμάστε, Colin de Cayeux τον λέγανε
το άσυλο εμπιστεύτηκε ναι σαν κι εσάς,
σημάδεψε ο μπάτσος και τον ξέκανε"
το πιο ωραίο ρόδο απ' το στεφάνι σας
αδράξτε κάθε τι που προσπερνάει
μα αν σε βιτρίνα εμπρός βρεθεί η χάρη σας
ή σε γκισέ, φυλάξτε το τομάρι σας
θυμάστε, Colin de Cayeux τον λέγανε
το άσυλο εμπιστεύτηκε ναι σαν κι εσάς,
σημάδεψε ο μπάτσος και τον ξέκανε"