Στοιχειώδη Σωματίδια : το θέατρο του παραλόγου...

Συζητήσεις για μαθήματα του 5ου έτους στην κατεύθυνση Φυσικού Εφαρμογών.

Συντονιστές: markelos, Ryu, meleneemil, Nasia!

Άβαταρ μέλους
Tony Montana
Δημοσιεύσεις: 21
Εγγραφή: Παρ Μαρ 09, 2007 3:42 pm
Τοποθεσία: where the rainbow ends

Στοιχειώδη Σωματίδια : το θέατρο του παραλόγου...

Δημοσίευση από Tony Montana »

Σήμερα ήτανε το πρώτο μάθημα του νέου 9ου εξαμήνου για το μάθημα των Στοιχειωδών Σωματιδίων (διδάσκων: κ. Ζουπάνος). Στην αίθουσα ήμασταν 20 περίπου άτομα. 3-4  από τα οποία είχαν πάρει το επιλογής μάθημα Θεωρητική φυσική του 8ου ενώ οι υπόλοιποι όχι. Πριν αρχίσει την παράδοση ο καθηγητής μας είπε ότι ήτανε τουλάχιστον "αστείο" και "ματαιόπονο" να παρακολουθήσουμε το μάθημα όσοι δεν έχουμε πάρει Θεωρητική Φυσική , μιας και σκόπευε να συνεχίσει την ύλη από εκεί που έχει μείνει με τους φοιτητές που έχουν πάρει την Θεωρητική. Επειδή μάλιστα το τμήμα αυτό της θεωρητικής ήτανε από τα καλύτερα λέει που έχει , δεν σκόπευε να τους κρατήσει πίσω για χάρη ημών και να κάνει έστω κάποια εισαγωγή με βασικά στοιχεία Θεωρητικής φυσικής. Ήτανε αδύνατο κατα την γνώμη του να μπορέσουμε να παρακολουθήσουμε την ύλη, δεν έδειχνε πρόθυμος να μας βοηθήσει να κάνουμε μία εισαγωγή στο μάθημα και όταν τον ρωτήσαμε αν μας διώχνει από το μάθημα... η απάντηση του ήτανε μέσες άκρες ναι, μιας και δεν είχαμε ελπίδα να πιάσουμε το νόημα της ύλης.
    Αρνήθηκε να καταλάβει ότι είναι υποχρεωτικό για την Ροή της Πυρηνικής, ενώ η Θεωρητική δεν είναι, δήλωσε άγνοια γιατί είναι το ένα υποχρεωτικό ενώ το άλλο όχι, ενώ ο ίδιος είναι ο διδάσκων και στα δύο και ουσιαστικά τα θεωρεί το ένα συνέχεια του άλλου (Θεωρητική Ι και ΙΙ). Του λέγαμε ότι αν δεν περάσουμε το μάθημα δεν παίρνουμε τη ροή και άρα δεν παίρνουμε το πτυχίο, εκτός και αν αλλάξουμε ροή και άλλα τέτοια όμορφα πράγματα. Μας είπε ότι τα προηγούμενα χρόνια ήταν πολύ λιγότεροι οι μη κατέχοντες Θεωρητική Φυσική και όχι τόσο προχωρημένοι οι .... "προχωρημένοι" της θεωρητικής, οπότε βρισκότανε μία μέση λύση (δεν ξέρω προς ποιανού το όφελος όμως: των προχωρημένων ή των μη?) και έβγαινε το μάθημα.
    Καθόλη την διάρκεια της συζήτησης εκείνο που μας έκανε εντύπωση κυρίως είναι ότι φαινότανε διατεθειμένος να ζημιώσει 17 άτομα για χάρη 4 (με τα οποία παιδιά δεν έχω τίποτα, και πραγματικά ξέρω ότι είναι υψηλοτάτου επιπέδου φοιτητές επειδή τους γνωρίζω προσωπικά) χωρίς να τον απασχολεί ιδιαίτερα η τύχη των υπολοίπων.
    Δεν μείναμε με  δεμένα χέρια, αντιδράσαμε, ψάξαμε λύσεις διάφορες (από την περίπτωση του να αλλάξει το υποχρεωτικό της πυρηνικής και να επανέλθει στη θέση των στοιχειωδών η αναγνώριση προτύπων όπως ήτανε παλαιότερα αν δεν κάνω λάθος, μέχρι του να διαβάσουμε μόνοι μας  τα προαπαιτούμενα ώστε να φτάσουμε στο επιθυμητό επίπεδο). Καταλήξαμε στο να κάνει ότι κρίνει αναγκαίο αυτός για το μάθημα των Στοιχειωδών στους φοιτητές που δεν έχουν παρακολουθήσει θεωρητική τις ώρες των μαθημάτων και σε έξτρα ώρες να προχωρήσει τους άλλους στην πιο εξειδικεύμενη ύλη που επιθυμεί. Δεν ξέρω αν είναι η καλύτερη λύση, αλλά είναι η μόνη άμεσα βιώσιμη.
    Μερικά πράγματα που θέλω να σημειώσω
    α) ο καθηγητής δεν ήρθε στη τάξη διαθετειμένος να βρει λύση που να   ικανοποιεί το σύνολο των φοιτητών , απλά μας αντιμετώπισε σαν χωρισμένους σε ταχύτητες, αυτούς που μπορούν και ξέρουν και στους άλλους, οι οποίοι το καλύτερο που έχουν να κάνουν είναι να φύγουν ("αν θέλετε μπορούμε να ξεκινήσουμε, να δούμε πόσοι θα μείνουμε στο τέλος" είπε). Δεν είμαι υπερβολικός, αν σας πω ότι η λύση βρέθηκε μόνο όταν θυμηθήκαμε ότι εκείνη την ώρα γινότανε συνέλευση τομέα φυσικής και του είπαμε να πάμε αμέσως να το αναφέρουμε , για να βρεθεί λύση. (μας απάντησε:"άμα πάνε , θα μας πιάσουν στην καζούρα, θα γελάνε μαζί μας")
     β) αλήθεια τα προηγούμενα χρόνια τι γινότανε στο μάθημα ρε παιδιά? φεύγατε? ή παρακολουθούσατε ότι μπορούσατε? δεν ξέρω ειλικρινά, και θέλω να μάθω.
     γ) απαοφασίσαμε αύριο να αναφέρουμε το θέμα στον Ι. Ράπτη τον διεθυντή τομέα, ώστε να βρεθεί μία λύση, αν όχι για εμάς, τουλάχιστον για όσους ακολουθούν.

α, και να μην το ξεχάσω, ο καθηγητής είπε ότι θα έπρεπε να το ξέρουμε ότι είναι τα Στοιχειώδη συνέχεια της Θεωρητικής μιας και κυκλοφορεί σαν φήμη στη σχολή και το χει διαφημίσει και ο ίδιος. Πειράζει που δεν πιάνουμε κανάλι ΣΕΜΦΕ που παίζονται αυτές οι διαφημίσεις του κ. Ζουπάνου?
the world is yours
Άβαταρ μέλους
el_greco
Δημοσιεύσεις: 1275
Εγγραφή: Τετ Νοέμ 01, 2006 9:30 am
Real Name: Νίκος Βέργος
Gender: Male
Τοποθεσία: Austin, TX
Επικοινωνία:

Δημοσίευση από el_greco »

Δυστυχώς αυτό είναι ένα πρόβλημα που χρονίζει. Πιστεύω ειλικρινά ότι η γραμματεία - ή ακόμα και ο Τομέας - απλά έχει προσθέσει το μάθημα "Στοιχειώδη Σωματίδια" σαν υποχρεωτικό στη ροή της Πυρηνικής, μόνο και μόνο επειδή ταιριάζει το όνομα (Ροή : "Πυρηνική Φυσική και Στοιχειώδη Σωματίδια") χωρίς να γνωρίζουν το αντικείμενο του μαθήματος, το οποίο όπως το διδάσκει ο κ. Ζουπάνος είναι από τη φύση του συνέχεια του μαθήματος "Θεωρητική Φυσική".

Εδώ "ευνοημένοι" είναι οι φοιτητές που έχουν και τη ροή "Υπολογιστική και Θεωρητική Φυσική", στην οποία είναι υποχρεωτικό και το μάθημα του 8ου εξαμήνου. Δεν ξέρω τι θα γίνει φέτος πραγματικά (όντως το τμήμα της θεωρητικής φυσικής είναι αρκετά προχωρημένο, και αν και είχα παρακολουθήσει το μάθημα ως υποχρεωτικό το καλοκαίρι που μας πέρασε, δεν μπορώ σε καμία περίπτωση να ισχυριστώ ότι είμαι κι εγώ εξίσου προχωρημένος)

Ίδωμεν...
                 
O_Xamenos
Δημοσιεύσεις: 1269
Εγγραφή: Παρ Νοέμ 03, 2006 5:36 pm
Real Name: Σαληγκαρι με Ητα που θυμιζει Ηττα
Gender: Male
Facebook ID: 682417817
Τοποθεσία: Πλανητης Γη
Επικοινωνία:

Δημοσίευση από O_Xamenos »

αστεια πραγματα... ε ρε χτισιμο που χρειαζονται μερικοι μερικοι....
Εικόνα
Γαμώ... τα κράτη, γενικώς...
Θέλω να μην φθονουν την ευτυχία μου΄ μη σώσω και γίνω πορθητής΄ μη σώσω κουρσεμένη τη ζωή μου ν' αντικρίσω...
Θα παω στην κολαση γιατι τη νυχτα εκεινη μια γυναικα με περιμενε στο στρωμα της και εγω δεν πηγα

Ώρα για λίγη φαντασία... ΚΑΤΑΣΤΡΕΨΕ ΤΗΝ ΣΥΜΜΕΤΡΙΑ... Έχουμε φτερά!
ο χαμένος τα παίρνει όλα
Jheremias
Δημοσιεύσεις: 187
Εγγραφή: Τετ Νοέμ 01, 2006 8:06 am
Real Name: Ένας περίεργος τύπος
Gender: Male
Facebook ID: 0
Τοποθεσία: GVA
Επικοινωνία:

Δημοσίευση από Jheremias »

Μην αγχώνεστε. Πηγαίντε να παρακολουθήσετε και βγάλτε το σκασμό :D

Ρωτάτε και κανέναν παλιό (που θα είμαι εκεί από την επόμενη Τετάρτη :P)
Η αχαριστία είναι το χειρότερο πράγμα. Μέμνησο τον νόμο της Μάνης....
Άβαταρ μέλους
The Godfather
Δημοσιεύσεις: 208
Εγγραφή: Κυρ Ιαν 28, 2007 9:24 pm
Τοποθεσία: Palermo,Sicily

Δημοσίευση από The Godfather »

Πέρυσι τι έιχε γίνει δηλαδή Jheremias ;
"Keep your friends close and your enemies closer"

                                  Don Vito Corleone
Άβαταρ μέλους
Tony Montana
Δημοσιεύσεις: 21
Εγγραφή: Παρ Μαρ 09, 2007 3:42 pm
Τοποθεσία: where the rainbow ends

Δημοσίευση από Tony Montana »

Μα δεν μας άφησε να παρακολουθήσουμε!!!!!!!
Μας έδιωξε ουσιαστικά, ή τουλάχιστον αυτό ήθελε να κάνει!!!!
Και να παρακολουθήσω τι? Αφού κάνει μπάμ ότι στην αρχή θα λέει δύσκολα και δυσνόητα μόνο και μόνο να απογοητευτούμε και να φύγουμε.
Αυτό μας το πε ξεκάθαρα...
Και δεν μπορώ να βγάλω το σκασμό, γιατί όσο δεν μιλάμε τόσο αποθρασσύνονται και κάνουν ότι θέλουν. Σε αυτό πόνταρε σήμερα, ότι θα κάναμε κοκοκο και θα φεύγαμε. Αλλά γιατί να του την χαρίσουμε? Του χρωστάμε κάτι?
the world is yours
Άβαταρ μέλους
drcypher
Portal Administrator
Portal Administrator
Δημοσιεύσεις: 2299
Εγγραφή: Τετ Νοέμ 01, 2006 7:33 am
Real Name: Κώτσος Φίλ
Gender: Male
Τοποθεσία: Μπροστά στην οθόνη

Δημοσίευση από drcypher »

O_Xamenos έγραψε:αστεια πραγματα... ε ρε χτισιμο που χρειαζονται μερικοι μερικοι....
Πολύ δραστική λύση για ένα μάθημα που δεν είναι καν της κατεύθυνσής σου. Ξέρεις κάτι παραπάνω που δεν ξέρουμε οι υπόλοιποι ή απλώς έβγαλες συμπέρασμα από ένα post ότι κάποιος χρειάζεται χτίσιμο; :S


Τέλος πάντων, αγνοώ το σχόλιο, και προχωράω σε κάποιες παρατηρήσεις. Ας μην γελοιόμαστε: Πέρα από την όποια συμπάθεια ή αντιπάθεια μπορεί να έχει κανείς προς το πρόσωπο ή το στυλ του Ζουπάνου και του κάθε Ζουπάνου, υπάρχουν ορισμένες αντικειμενικές παράμετροι:
Tony Montana έγραψε:ήμασταν 20 περίπου άτομα. 3-4  από τα οποία είχαν πάρει το επιλογής μάθημα Θεωρητική φυσική του 8ου ενώ οι υπόλοιποι όχι.
Γεγονός.
Tony Montana έγραψε:Πριν αρχίσει την παράδοση ο καθηγητής μας είπε ότι ήτανε τουλάχιστον "αστείο" και "ματαιόπονο" να παρακολουθήσουμε το μάθημα όσοι δεν έχουμε πάρει Θεωρητική Φυσική, μιας και σκόπευε να συνεχίσει την ύλη από εκεί που έχει μείνει με τους φοιτητές που έχουν πάρει την Θεωρητική.
Γεγονός.
Tony Montana έγραψε:Ήτανε αδύνατο κατα την γνώμη του να μπορέσουμε να παρακολουθήσουμε την ύλη
Συμφωνώ ότι είναι αδύνατον.
Tony Montana έγραψε:Αρνήθηκε να καταλάβει ότι είναι υποχρεωτικό για την Ροή της Πυρηνικής, ενώ η Θεωρητική δεν είναι
Δεν νομίζω ότι αυτό είναι πρόβλημα που δημιούργησε ή συντηρεί ο Ζουπάνος, ούτε ότι κρατάει κρυφή από τον Τομέα την ύλη που θα διδάξει.
Tony Montana έγραψε:δήλωσε άγνοια γιατί είναι το ένα υποχρεωτικό ενώ το άλλο όχι, ενώ ο ίδιος είναι ο διδάσκων και στα δύο
Αμφιβάλλω... η κατάσταση αυτή υπάρχει κάποια χρόνια τώρα και την γνωρίζει. Είσαι σίγουρος πως είπε ότι δεν ξέρει αν είναι υποχρεωτικό;
Tony Montana έγραψε:και ουσιαστικά τα θεωρεί το ένα συνέχεια του άλλου (Θεωρητική Ι και ΙΙ).
Η Θεωρητική Φυσική και τα Στοιχειώδη Σωματίδια δεν είναι τα μόνα μαθήματα που συνδέεονται με ουσιώδη τρόπο και δεν είναι αμφότερα υποχρεωτικά σε κάποιες ροές. Υπάρχουν αντίστοιχες περιπτώσεις ακόμα και στο μαθηματικό όπου η επιτροπή προπτυχιακών σπουδών έχει ορίσει μαθήματα προχωρημένων εξαμήνων υποχρεωτικά για ανθρώπους που δεν έχουν διδαχθεί κατ' ουσίαν προαπαιτούμενα.
Tony Montana έγραψε:Μας είπε ότι τα προηγούμενα χρόνια ήταν πολύ λιγότεροι οι μη κατέχοντες Θεωρητική Φυσική και όχι τόσο προχωρημένοι οι .... "προχωρημένοι" της θεωρητικής, οπότε βρισκότανε μία μέση λύση (δεν ξέρω προς ποιανού το όφελος όμως: των προχωρημένων ή των μη?) και έβγαινε το μάθημα.
Τα προηγούμενα χρόνια την Θεωρητική Φυσική έκανε ο Κουτσούμπας, με ελαφρώς έως αρκετά διαφορετική ύλη. Επαναλάμβανε κάποια πράγματα από την αναλυτική δυναμική που αρκετός κόσμος δεν είχε διδαχθεί (ως όφειλε) στο μάθημα "Αναλυτική Δυναμική", οπότε η ύλη έμενε σχετικά "πίσω". Ο Ζουπάνος έβαλε ένα κομμάτι των παλιών "Στοιχειωδών Σωματιδίων" στην "Θεωρητική Φυσική", με αποτέλεσμα και τα δυο μαθήματα να είναι πιο προχωρημένα απ' ό,τι ήταν παλιά.
Tony Montana έγραψε:Καθόλη την διάρκεια της συζήτησης εκείνο που μας έκανε εντύπωση κυρίως είναι ότι φαινότανε διατεθειμένος να ζημιώσει 17 άτομα για χάρη 4 (με τα οποία παιδιά δεν έχω τίποτα, και πραγματικά ξέρω ότι είναι υψηλοτάτου επιπέδου φοιτητές επειδή τους γνωρίζω προσωπικά) χωρίς να τον απασχολεί ιδιαίτερα η τύχη των υπολοίπων.
Ας αναφέρω κάποια μαθήματα που είναι ουσιαστικά προαπαιτούμενα για τα στοιχειώδη σωματίδια, με σειρά αυξανόμενης σημασίας (όπως το αντιλαμβάνομαι εγώ):
1. Κβαντομηχανική Ι, ΙΙ, ΙΙΙ (όπου ΙΙΙ=το θεωρητικό κομμάτι που διδάσκεται στο πλαίσιο της ατομικής και μοριακής φυσικής)

2. Ηλεκτρομαγνητισμός ΙΙ (κυρίως το κομμάτι της Ηλεκτροδυναμικής, το οποίο διδάσκεται πλημμελώς προς όφελος της Ηλεκτροστατικής)

3. Στοιχειώδη Σωματίδια (από το μάθημα "Πυρηνική Φυσική και Στοιχειώδη Σωματίδια", ως μια εισαγωγή στο πεδίο των Υψηλών Ενεργειών και των Στοιχειωδών Σωματιδίων)

4. Αναλυτική Δυναμική (υπάρχει μια πολύ επιφανειακή εισαγωγή στην κινηματική, ουσιαστικά το υπόβαθρο αποκτάται στο ομώνυμο μάθημα του κ. Μαυραγάνη)

5. Θεωρία Ομάδων (υπάρχουν δύο μαθήματα στη ΣΕΜΦΕ, χρειάζονται κυρίως στοιχεία των Συνεχών Ομάδων)

6. Θεωρητική Φυσική (όπου γίνεται ο συνδυασμός των παραπάνω 2 με δεδομένα τα πρώτα 3 ώστε να γίνει εισαγωγή στο καθαρά θεωρητικό κομμάτι των στοιχειωδών σωματιδίων)


Θέλω να σε ρωτήσω ποια μαθήματα έχεις δηλώσει/παρακολουθήσει/έχεις μια ιδέα (άσχετα με το αν τα πέρασες). Χωρίς καμία απολύτως ειρωνία. Αφού απαντήσεις (υποθέτω αρνητικά για τα τελευταία 3 βασικά μαθήματα που ουσιαστικά έχει κατά νου ο Ζουπάνος), θέλω να μου εξηγήσεις τι εννοείς "θα ζημιώσει 17 για χάρη 4". Ότι θα έπρεπε να φέρει τα Στοιχειώδη Σωματίδια (ένα καθαρά θεωρητικό μάθημα του τελευταίου εξαμήνου) στα μέτρα της κβαντομηχανικής του 5ου για να καταλαβαίνουν όλοι; Ότι θα έπρεπε να παρατήσει τα στοιχειώδη και να σας διδάξει σε ένα εξάμηνο 3 μαθήματα που (χωρίς να φταίτε εσείς) δεν έχετε δει ποτέ σας;
Tony Montana έγραψε:Καταλήξαμε στο να κάνει ότι κρίνει αναγκαίο αυτός για το μάθημα των Στοιχειωδών στους φοιτητές που δεν έχουν παρακολουθήσει θεωρητική τις ώρες των μαθημάτων και σε έξτρα ώρες να προχωρήσει τους άλλους στην πιο εξειδικεύμενη ύλη που επιθυμεί. Δεν ξέρω αν είναι η καλύτερη λύση, αλλά είναι η μόνη άμεσα βιώσιμη.
Αν εξαιρέσουμε την προφανή λύση (δηλ. να αφαιρεθεί το μάθημα από τη ροή σας), τι άλλο περίμενες να κάνει;

Tony Montana έγραψε:μας αντιμετώπισε σαν χωρισμένους σε ταχύτητες, αυτούς που μπορούν και ξέρουν και στους άλλους, οι οποίοι το καλύτερο που έχουν να κάνουν είναι να φύγουν ("αν θέλετε μπορούμε να ξεκινήσουμε, να δούμε πόσοι θα μείνουμε στο τέλος" είπε).
Δεν καταλαβαίνω προς τι το μελοδραματικό ύφος. Είστε χωρισμένοι σε δυο ταχύτητες. Η μια ομάδα έχει όλο το υπόβαθρο για να προχωρήσει στην ύλη ενός μαθήματος και η άλλη δεν το έχει. Τι το τόσο υποτιμητικό ή απάνθρωπο; Υποθέτω δεν ισχυρίστηκε κανείς ότι αν παρακολουθούσατε τα απαιτούμενα μαθήματα δεν θα τα καταφέρνατε (ώστε να υποτιμήσει κάποιος), δεν απαίτησε από εσάς να το γνωρίζετε (παρόλο που γνωρίζω πως όλα αυτά δεν χάνει ευκαιρία να τα αναφέρει εκεί που πρέπει). Αν μου έλεγες π.χ. ότι ανάμεσα σε 10 φοιτητές που έχουν παρακολουθήσει Αναλυτική Δυναμική, Ομάδες και Θεωρητική Φυσική ξεχώρισε 4 "τζιμάνια" και στους άλλους είπε "μην το παλέψετε", τότε να συμφωνούσα ότι εκτροχιάστηκε. Αλλά δεν καταλαβαίνω το μεμπτό σε αυτό που αναφέρεις.
Tony Montana έγραψε:"άμα πάνε , θα μας πιάσουν στην καζούρα, θα γελάνε μαζί μας"
Πηγαίνετε μια φορά σε Τομέα, κι αν σας αφήσουνε να μπείτε πείτε μου αν είχε δίκιο ο Ζουπάνος ή όχι.

Τέλος πάντων, εγώ θα κλείσω με κάτι απλό: Αυτή η κατάσταση με τα μαθήματα ροών να είναι σχεδόν τυχαία κατανεμημένα στα εξάμηνα, είναι απλώς αστεία. Κάποιοι είναι υπεύθυνοι για το πρόγραμμα προπτυχιακών σπουδών, κάποιοι διδάσκουν. Οι υπεύθυνοι ξέρουν ποια είναι η ύλη και ενημερώνονται από αυτούς που διδάσκουν. Αν δεν ενδιαφέρονται να αλλάξουν είτε τα υποχρεωτικά μαθήματα είτε την ύλη τους, τότε δεν φταίει ο εκάστοτε διδάσκων.

Να πω και κάτι τελευταίο; Σε αρκετά μαθήματα που υπάρχει αυτή η κατάσταση, οι φοιτητές δεν ενημερώνονται καν από τον καθηγητή. Απλώς πάνε σε μια-δυο παραδόσεις, καταλαβαίνουν το αυτονόητο (ότι θα'πρεπε να'χαν διδαχθεί και άλλα μαθήματα) και σταματάνε να πηγαίνουν. Ο Ζουπάνος απλώς το ξεκαθαρίζει από την αρχή.

Εν προκειμένω το θέμα δεν είναι αν γουστάρει ή αν δε γουστάρει κανείς το ύφος του Ζουπάνου, αλλά το αν αυτά που λέει έχουν βάση. Επιτρέψτε μου να θεωρώ πως έχουν. Και από τη δική μου εμπειρία δεν έχει αρνηθεί ποτέ ούτε έξτρα ώρες για σεμινάρια ούτε βοήθεια σε οποιονδήποτε είχε δυσκολίες κατανόησης σε ένα αντικειμενικά προχωρημένο μάθημα. Αλλά να διδάξει 4 μαθήματα στη διάρκει ατου ενός το θεωρώ παράλογη απαίτηση ;)
Από τούδε και στο εξής ως στρογγυλοί αριθμοί ορίζονται τα πολλαπλάσια του 5 και οι δυνάμεις του 2.
Άβαταρ μέλους
drcypher
Portal Administrator
Portal Administrator
Δημοσιεύσεις: 2299
Εγγραφή: Τετ Νοέμ 01, 2006 7:33 am
Real Name: Κώτσος Φίλ
Gender: Male
Τοποθεσία: Μπροστά στην οθόνη

Δημοσίευση από drcypher »

Tony Montana έγραψε:Μα δεν μας άφησε να παρακολουθήσουμε!!!!!!!
Μας έδιωξε ουσιαστικά, ή τουλάχιστον αυτό ήθελε να κάνει!!!!
Και να παρακολουθήσω τι? Αφού κάνει μπάμ ότι στην αρχή θα λέει δύσκολα και δυσνόητα μόνο και μόνο να απογοητευτούμε και να φύγουμε.
Αυτό μας το πε ξεκάθαρα...
Και δεν μπορώ να βγάλω το σκασμό, γιατί όσο δεν μιλάμε τόσο αποθρασσύνονται και κάνουν ότι θέλουν. Σε αυτό πόνταρε σήμερα, ότι θα κάναμε κοκοκο και θα φεύγαμε. Αλλά γιατί να του την χαρίσουμε? Του χρωστάμε κάτι?
Επειδή έχουμε αρχίσει τις υπερβολές που αγγίζουν τα όρια ακαδημαϊκού λαϊκισμού, να σου θέσω ένα σενάριο: Έρχεσαι από το πρώτο έτος και μπαίνεις στο δεύτερο. Για κάποιον λόγο βρίσκεσαι μέσα σε ένα αμφιθέατρο που διδάσκεται Κβαντομηχανική ΙΙ. Αν ο διδάσκων πει π.χ. "γράφουμε τον τελεστή της ορμής" και εσύ σηκώσεις το χέρι να ρωτήσεις "τι είναι τελεστής της ορμής;" τότε εγώ βλέπω δυο λύσεις:

1. Να σου ζητήσει ευγενικά να αποχωρήσεις από την αίθουσα γιατί δεν έχει νόημα να χάνεις το χρόνο σου, ή

2. Αν ντε και καλά θες να παραμείνεις στο μάθημα να μην αναγκάσεις όσους παρακολουθούν να ακούσουν ξανά και ξανά πράγματα που είναι αντικειμενικά προαπαιτούμενα και τα έχουν ήδη διδαχθεί. Απλώς άραξε και ζωγράφιζε... αν, δε, είσαι τόσο έξυπνος, ώστε να διδάσκεσαι ταυτόχρονα 3 μαθήματα από τα συμφραζόμενα του ενός, κάτσε και παρακολούθα. Αλλά μέχρι εκεί.

Διαφωνούμε κάπου;
Από τούδε και στο εξής ως στρογγυλοί αριθμοί ορίζονται τα πολλαπλάσια του 5 και οι δυνάμεις του 2.
Άβαταρ μέλους
xaplas
Δημοσιεύσεις: 228
Εγγραφή: Τετ Νοέμ 01, 2006 1:06 pm
Real Name: Real Name
Gender: Male
Τοποθεσία: Κάτω από την Ακρόπολη

Δημοσίευση από xaplas »

Η κατάσταση είναι ακριβώς όπως την έγραψε ο drcypher στο προηγούμενο ποστ.

Επειδή είχε τύχει να παρεβρεθώ μερικές φορές σε συνέλευση του τομέα Φυσικής, όσες φορές ήταν ο Ζουπάνος εκεί, ανέφερε το πρόβλημα ξανά και ξανά και κάθε φορά έφευγε τσαντισμένος γιατί δεν βρισκόταν λύση σε αυτό.
Άβαταρ μέλους
antony07
Forum Moderator
Forum Moderator
Δημοσιεύσεις: 1673
Εγγραφή: Τετ Νοέμ 15, 2006 4:37 pm
Real Name: Αντώνης
Gender: Male
Facebook ID: 0
Τοποθεσία: Uncertain (by principle)
Επικοινωνία:

Δημοσίευση από antony07 »

O_Xamenos έγραψε:αστεια πραγματα... ε ρε χτισιμο που χρειαζονται μερικοι μερικοι....
Ξέρεις,και στο Τομέα Μαθηματικών υπάρχουν μαθήματα που έχουν προαπαιτούμενα.
πχ Συναρτησιακή ΙΙ, Στοχαστικές Ανελίξεις,Μετροθεωρία Πιθανοτήτων,Στοχαστικές Διαφορικές κλπ...

Όταν με το καλό αρχίσεις να παρακολουθείς κάποια από αυτά,φώναξέ μας να δούμε το "χτίσιμο".

Γενικά τώρα, θα πρότεινα να μην βλέπετε και διεκδικείτε δικαιώματα εκεί που δεν υπάρχουν. Αν πιστεύετε ότι είστε "μειωμένοι" από τον κάθε κ.Ζουπάνο, δεν έχετε παρά να ξαναπάτε στο μάθημα και να του αποδείξετε την αξία σας. Βεβαίως, αυτό συμπεριλαμβάνει το ότι αν έχετε κενά γνώσεων,οφείλετε να τα καλύψετε μόνοι σας.
Δεν είναι δυνατόν μάθημα τελευταίου εξαμήνου να μην έχει προαπαιτούμενα. Φανταστείτε πως αν όοοολα τα μαθήματα της ΣΕΜΦΕ ξεκινούσαν από το λυκειακό επίπεδο, η ΣΕΜΦΕ ουσιαστικά θα ήταν εξαμηνιαία σχολή, αφού τόσο θα ανέβαζε και το επιστημονικό επίπεδο του κάθε φοιτητή.

Η γνώση,σχηματικά, είναι πυραμίδα, είτε μας αρέσει, είτε όχι.
Καληνύχτα...
"Ωραία παιδιά κατάχαμα κυλάει
το πιο ωραίο ρόδο απ' το στεφάνι σας
αδράξτε κάθε τι που προσπερνάει
μα αν σε βιτρίνα εμπρός βρεθεί η χάρη σας
ή σε γκισέ, φυλάξτε το τομάρι σας
θυμάστε, Colin de Cayeux τον λέγανε
το άσυλο εμπιστεύτηκε ναι σαν κι εσάς,
σημάδεψε ο μπάτσος και τον ξέκανε
"
Άβαταρ μέλους
Tony Montana
Δημοσιεύσεις: 21
Εγγραφή: Παρ Μαρ 09, 2007 3:42 pm
Τοποθεσία: where the rainbow ends

Δημοσίευση από Tony Montana »

1) δεν υπερβάλλω καθόλου. υπάρχουν πολλά παιδιά πόυ ήτανε μαζί μου και μπορούν να το επβεβαιώσουν. Ειλικρινά έχω πολύ καλύτερα πράγματα να κάνω από το να γράφω υπερβολές σε ένα site. στόχος μου είναι αφενός η δική σας ενημέρωση και αφετέρου η δική ΄μου σχετικά με το παρελθόν της ιστορίας.
2) το θέμα δεν είναι αν εγώ μπορώ ή όχι να παρακολουθήσω Στοιχειώδη (θεωρητική ΙΙ). Προφανώς δεν μπορώ. Αλλά το θέμα είναι  γιατί πρέπει να βρίσκομαι προ τετελεσμένου γεγονότος τον νοέμβριο? για να μην μπορώ να αντιδράσω? και αφού είναι γνωστή η κατάσταση και χρονίζει γιατί δεν έχει γίνει κάποια κίνηση να αλλάξει?
3) επαναλαμβάνω: η πρώτη κουβέντα του Ζουπάνου δεν ήτανε "καθήστε, θα βρούμε μία λύση". θα το εκτιμούσα , όπως και οι άλλοι συνάδελφοι. η πρώτη αντιμετώπιση ήτανε του στυλ "τι κάνετε εσείς εδώ τώρα?".(εγώ τον ρώτησα "δηλαδή μας διώχνετε τώρα, με κάποιον τρόπο?" και μου απάντησε με χαμόγελο "μπορείς να το πεις κι έτσι"). δεν έχω προσωπικά μαζί του, δεν τον ήξερα καν μέχρι σήμερα σαν καθηγητή. δεν γράφω ιστορίες από το κεφάλι μου, έλεος. είπαμε προχωρημένη ώρα αλλά όχι και έτσι...
4) η πρώτη κουβέντα όλων των παιδιών ήτανε αφού είναι θέμα τομέα, να απευθυνθούμε σε αυτόν. προφανώς ο Ζουπάνος έχει κάποια ύλη στο μυαλό του και κινείται σύμφωνα με αυτόν. δεν φταίει (μόνο) αυτός. περισσότερο φταίει ο τομέας που (πρέπει να) γνωρίζει το θέμα και σφυρίζει αδιάφορα. αλοίμονο, το θέμα της ύλης είναι θέμα διδάσκοντα. ότι κρίνει απαραίτητο κάνει.
5) το ότι είμαστε χωρισμένοι σε δύο ταχύτητες ΠΡΟΦΑΝΩΣ δεν φταίμε εμείς. επιλογής η Θεωρητική Φυσική , Υποχρεωτικό Ροής τα Στοιχειώδη.  Ασ γίνουν και τα δύο υποχρεωτικά ή και τα δύο επιλογής (τόσο δύσκολο είναι?)
6) αν μπεις σε ένα αμφιθέατρο και δεν γνωρίζεις αυτά που ΟΦΕΙΛΕΙΣ να ξέρεις (σύμφωνα με τον μαγικό Οδηγό σπουδών) δεν έχεις θέση εκεί. Αλλά εγώ ΓΙΑΤΙ οφείλω να γνωρίζω ότι πρέπει να ξέρω Θεωρητική για να παρακολουθήσω Στοιχειώδη. Το λέει πουθενά? Εγώ δεν το χω δει.

τελευταίο: δέχομαι όλα όσα λέτε συνάδελφοι με ενδιαφέρον. πραγματικά. και όλοι έχουμε ένα κομμάτι δίκιου. το ερώτημα παραμένει. γνωρίζουμε ότι υπάρχει το πρόβλημα, και από ότι λέτε χρονίζει. πότε θα κάνουμε κάτι? γιατί αν δεν μπορώ να παρακολουθήσω Στοιχειώδη υπάρχουν δύο εναλλακτικές
α) παρακολουθώ Θεωρητική στο επόμενο και Στοιχειώδη στο παραεπόμενο.
β) αλλάζω ροή.

είναι κάποιο πιο άνώδυνο????
the world is yours
Άβαταρ μέλους
drcypher
Portal Administrator
Portal Administrator
Δημοσιεύσεις: 2299
Εγγραφή: Τετ Νοέμ 01, 2006 7:33 am
Real Name: Κώτσος Φίλ
Gender: Male
Τοποθεσία: Μπροστά στην οθόνη

Δημοσίευση από drcypher »

Καταλαβαίνω και τον θυμό σου και την "απόγνωση" που εκφράζεις απέναντι σε κάτι που αντικειμενικά δεν ήσουν υποχρεωμένος να γνωρίζεις (δεδομένου ότι είσαι στην πυρηνική και ξαφνικά σου ζητούνται μαθήματα της Θεωρητικής). Το στυλ του Ζουπάνου γενικά μπορεί να ρίξει λάδι στη φωτιά, αλλά αυτό που θέλω να πω (χωρίς να έχω κανένα λόγο να υπερασπιστώ τον Ζουπάνο ή οποιονδήποτε καθηγητή βρίσκεται σε αντίστοιχη θέση, και φυσικά εσένα που είσαι και συνάδελφος) είναι ότι εν τέλει το πρόβλημα είναι του Τομέα και της Επιτροπής Προπτυχιακών Σπουδών, όχι των διδασκόντων.

Η μόνη λύση είναι η συνέλευση του Τομέα, και από την δική μου εμπειρία ο Ζουπάνος δεν κρατάει "μυστικά". Όπως τα είπε σε εσάς λίγο-πολύ χύμα (με τρόπο που κάποιους σας προκάλεσε) έτσι να είσαι σίγουρος ότι τα λέει και στον Τομέα. Ακόμη κι αν ήταν ο τάδε ευγενικός και ντροπαλός κυριούλης που έκανε Στοιχειώδη, εσύ πρακτικά θα είχες το ίδιο πρόβλημα.

Ας επικεντρωθούμε, λοιπόν, σε αυτό, και ας αντιληφθούμε ότι ο υπεύθυνος είναι οι καθηγητές μας που σχεδιάζουν το πρόγραμμα σπουδών, όχι εκείνοι που καλούνται να τα διδάξουν. Κατά τα άλλα δεν βρίσκω κάποιο σημείο στο οποίο να διαφωνούμε έντονα (πέραν ίσως των βιαστικών συμπερασμάτων που ίσως βγουν σε πρώτη ανάγνωση από τον τρόπο που παρουσίασες το θέμα στην αρχή), ενώ θα ήθελα να υπερθεματίσω στα όσα έγραψε ο antony07.

Θα είχε ενδιαφέρον αν το θέμα ετίθετο στην αυριανή Γ.Σ. (γιατί μόνο οι εκπρόσωποι των παρατάξεων έχουν δικαίωμα συμμετοχής και ψήφου στις συνελεύσεις Τομέων). Για να δεις ότι η προχειρότητα των υπευθύνων του προγράμματος σπουδών χρειάζεται και αδιαφορία των εκπροσώπων μας ώστε τελικά να καταλήξουμε να τσακωνόμαστε οι φοιτητές με τους δασκάλους μας και αντίστροφα ;)

Υ.Γ.: Btw, θα παρακολουθήσω και εγώ φέτος τα στοιχειώδη, αυτή τη φορά (ελπίζω) πιο σοβαρά :oops:
Από τούδε και στο εξής ως στρογγυλοί αριθμοί ορίζονται τα πολλαπλάσια του 5 και οι δυνάμεις του 2.
Άβαταρ μέλους
Tony Montana
Δημοσιεύσεις: 21
Εγγραφή: Παρ Μαρ 09, 2007 3:42 pm
Τοποθεσία: where the rainbow ends

Δημοσίευση από Tony Montana »

Και στην τελική να ρωτήσω και το άλλο.
Γιατί πάντα είναι ο φοιτητής ο κακός που δεν ρώτησε, δεν έμαθε , δεν ενδιαφέρθηκε και όχι ο Τομέας που βάζει μαθήματα ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ που θεωρούν προαπαιτούμενα ΕΠΙΛΟΓΗΣ? Ο κ. Ζουπάνος δεν είναι μέλος τομέα?Όταν έγινε το μάθημα των Στοιχειωδών Υποχρεωτικό γιατί δεν απαίτησε να γίνει και το Μάθημα της Θεωρητικής? Δεν είμαστε φυγόπονοι. Θα το παρακολουθούσαμε. Αν είμαι παράλογος πείτε το, και σταμaτάω τα post.
the world is yours
Άβαταρ μέλους
drcypher
Portal Administrator
Portal Administrator
Δημοσιεύσεις: 2299
Εγγραφή: Τετ Νοέμ 01, 2006 7:33 am
Real Name: Κώτσος Φίλ
Gender: Male
Τοποθεσία: Μπροστά στην οθόνη

Δημοσίευση από drcypher »

Tony Montana έγραψε:Και στην τελική να ρωτήσω και το άλλο.
Γιατί πάντα είναι ο φοιτητής ο κακός που δεν ρώτησε, δεν έμαθε , δεν ενδιαφέρθηκε και όχι ο Τομέας που βάζει μαθήματα ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ που θεωρούν προαπαιτούμενα ΕΠΙΛΟΓΗΣ? Ο κ. Ζουπάνος δεν είναι μέλος τομέα?Όταν έγινε το μάθημα των Στοιχειωδών Υποχρεωτικό γιατί δεν απαίτησε να γίνει και το Μάθημα της Θεωρητικής? Δεν είμαστε φυγόπονοι. Θα το παρακολουθούσαμε. Αν είμαι παράλογος πείτε το, και σταμaτάω τα post.
Ξαναδιάβασε αυτά που έγραψα. Δεν είπα ότι φταις εσύ, ή οι υπόλοιποι συνάδελφοι της πυρηνικής. Είπα ότι δε φταίει ο Ζουπάνος (τουλ. όπως το βλέπω εγώ και στον βαθμό/με τον τρόπο που του το καταλογίζεις). Στην τελική και εσύ αδικείσαι και ο Ζουπάνος βγαίνει ο κακός. Νομίζω ανάμεσα στις γραμμές του προηγούμενο post θα λάβεις την απάντησή σου (που δείχνει προς τον Τομέα, ο οποίος είναι συλλογικό και όχι προσωπικό όργανο), τουλ. από μένα.

Καληνυχτίζω ;)
Από τούδε και στο εξής ως στρογγυλοί αριθμοί ορίζονται τα πολλαπλάσια του 5 και οι δυνάμεις του 2.
Άβαταρ μέλους
Tony Montana
Δημοσιεύσεις: 21
Εγγραφή: Παρ Μαρ 09, 2007 3:42 pm
Τοποθεσία: where the rainbow ends

Δημοσίευση από Tony Montana »

Το πιο πιθανό είναι ότι αύριο εκτός από την παρουσία μας στον Ι. Ράπτη θα φέρουμε το θέμα και στη Γ.Σ. . Εννοείται, πρέπει να μάθουν όλοι τι παίζει, και επιτέλους τα συλλογικά όργανα να ασχοληθούν με πιο καθημερινά και απτά προβλήματα της ακαδημαϊκής μας ζωής. Ωραίοι οι αγώνες για το αύριο και το μέλλον, αλλά ας ασχοληθούμε μία φορά και με προβλήματα πιο πεζά.
the world is yours
Απάντηση

Επιστροφή στο “Φυσικού Εφαρμογών”