Κβαντομηχανική ΙΙ

Συζητήσεις για μαθήματα του 3ου έτους στην κατεύθυνση Φυσικού Εφαρμογών.

Συντονιστές: markelos, Ryu, meleneemil, Nasia!

Άβαταρ μέλους
lunatic
Δημοσιεύσεις: 1095
Εγγραφή: Δευ Φεβ 09, 2009 9:45 pm
Real Name: Zoro
Gender: Male
Facebook ID: 0

Re: Κβαντομηχανική ΙΙ

Δημοσίευση από lunatic »

Silicon valey είναι σωστό αυτό που λες.
Εγώ αυτό που έχω παρατηρήσει είναι ότι οι νεότεροι χαίρονται (κ γω το ίδιο έκανα) με τα τόσα μαθήματα κ σε τόσο βάθος που τα κάνουμε. Νομίζουν ότι έτσι γινόμαστε καλύτεροι...

Ωστόσο τώρα που γέρασα καταλαβα ότι το παραπάνω επιχείρημα είναι μια βλακεία κ μισή!
Ίσα ίσα που πήζουμε κ κουραζόμαστε με μαθήματα που δεν θα πρεπε να ξέρουμε σε τόσο βάθος πχ ΜΔΕ.

Κ τώρα θα πεταχτεί κάποιος κ θα πει... "Μα οι ΜΔΕ που κάνουμε είναι πολύ βασικές για μας του μαθηματικούς για μετέπειτα".
Ε μόνο για σας τους μαθηματικούς όμως ρε φίλε... Εμείς οι φυσικοί πήζουμε χωρίς λόγο. Ως φυσικοί θα έπρεπε να κάνουμε ΜΔΕ με εντελώς διαφορετικό τρόπο από αυτόν που κάνουν Κυριάκη κ Τζανετης. Όποιος έχει το βιβλίο του Τραχανα για ΜΔΕ καταλαβαίνει τι λέω...
Ως φυσικοί θα μπορούσαμε πολύ απλά να κάνουμε τα μαθηματικά που κάνουν οι μηχανολόγοι ή ηλεκτρολόγοι κ θα ήμασταν κομπλέ.

Φυσικά το ίδιο μπορούν να πουν κ οι μαθηματικοί για δικά μας μαθήματα... Θα έλεγα ότι αυτοί θα έπρεπε να διαμαρτύρονται ακόμα πιο πολύ γιατί οι φυσικές που κάνουν τους είναι παντελώς άχρηστες...

Θέλω να τονίσω λοιπόν την άποψή μου (την οποία έχω αναφέρει κ σε άλλο τόπικ) ότι σε αυτή τη σχολή κάνει κακό που είμαστε ενωμένοι φυσικοί κ μαθηματικοί. Θα ήταν πολύ πιο ευτυχισμένες ΚΑΙ οι 2 πλευρές αν ήταν χώρια. Αυτός ο βασικός κορμός κ για τις 2 κατευθύνσεις, αντί να αποτελεί μια γερή βάση αποτελεί βραχνά τελικά... Στο γιατί η ΣΕΜΦΕ θα πρεπε να χωριστεί σε 2 σχολές (μαθηματικών εφαρμογών και φυσικών εφαρμογών) έχω δώσει κ άλλα επιχειρήματα σε άλλο τόπικ για όποιον θέλει να το κοιτάξει. *


Επίσης ένας σημαντικός παράγοντας που κάποιοι κάνουν επιμελώς τα στραβά μάτια από κόμπλεξ είναι ο βαθμός εισαγωγής.... Παιδιά ας μην κοροιδευόμαστε.... Με τον βαθμό που μπαίνει ο χειρότερος ηλεκτρολόγος, μπαίνει ο καλύτερος σεμφίτης.
Όλοι οι ηλεκτρολόγοι είναι παιδιά με 19000 μόρια ΚΑΙ ΠΑΝΩ.
Φετος (κ πέρυσι) μπήκαν σεμφίτες με 15800 μόρια.

Προφανώς ο βαθμός δεν είναι αντιπροσωπευτικός κ πάντα ένας φοιτητής μπορεί να ανατρέψει την κακή εικόνα που μπορεί να είχε στις πανελλήνιες αλλά δεν παύει να είναι ΒΑΣΙΚΟ κριτήριο... Τα μόρια των πανελληνίων δείχνουν πόσο επιμελής και διαβαστερός είναι ένας μαθητής-φοιτητής.
Κ αυτά δεν τα λέω επειδή είμαι καμιά ψωνάρα που πέρασε με 19000 στη ΣΕΜΦΕ.
Δεν έβγαλα πολλά μόρια αλλά ούτε κ λίγα κ έχω δυσκολευτεί πάρα πολύ με τη σχολή.

Κατά την γνώμη μου η σχολή είναι για πάνω από 18500 μόρια... Άλλο αν η ζήτηση την έχει ρίξει στα 15800....


* Συνοπτικά μόνο να πω τα εξής.
1) Όπου λαλούν πολλοί κοκκόροι αργεί να ξημερώσει

2) Οι ηλεκτρολόγοι, μηχανολόγοι κλπ έχουν κοινή ταυτότητα. Όλοι οι ηλεκτρολόγοι είναι ηλεκτρολόγοι. Όλοι οι μηχανολόγοι είναι μηχανολόγοι. Οι σεμφίτες δεν έχουν κοινή ταυτότητα. Είναι είτε μαθηματικοί είτε φυσικοί. Δυο ΑΣΧΕΤΑ τελείως μεταξύ τους πράγματα.

3) Από το (2) συνεπάγεται ότι δεν υπάρχουν κοινοί στόχοι κ κοινά συμφέροντα. Γι αυτό η ΣΕΜΦΕ δεν έχει ισχυρή φωνή. Γιατί ο καθένας λέει το δικό του κ πρεσβέυει τα δικά του συμφέροντα.

4) Άχρηστα μαθήματα. Δεν μας έφτανε ο ΑΚΕΔ πρέπει να έχουμε κ μαθήματα των μαθηματικών (κ οι μαθηματικοί δικά μας).

5) Τα ήδη πολλά μαθήματα δεν επιτρέπουν την εισαγωγή μαθημάτων για να γίνουμε πραγματικά μαθηματικοί εφαρμογών ή φυσικοί εφαρμογών διότι τώρα ΔΕΝ είμαστε κ όποιος λέει το αντίθετο κοιμάται τον ύπνο του δικαίου... Αν ήμασταν διαφορετικές σχολές θα γλίτωνε η κάθε κατεύθυνση από τουλάχιστον 4-5 άσχετα-άχρηστα μαθήματα τα οποία θα μπορούσε να αντικαταστήσει από άλλα πιο σχετικά-χρήσιμα.


ΥΓ: Είχα καιρό να μιλήσω κ έβγαλα όλα μου τα ψυχολογικά... :mrgreen:
When do you think people die?
When they are shot through the heart by the bullet of a pistol? No
When they are ravaged by an incurable disease? No
When they drink a soup made from a poisonous mushroom? No
It's when... they are forgotten...
Άβαταρ μέλους
corfu
Δημοσιεύσεις: 388
Εγγραφή: Τετ Μαρ 04, 2009 2:38 pm
Real Name: corfu
Gender: Female
Facebook ID: 0

Re: Κβαντομηχανική ΙΙ

Δημοσίευση από corfu »

Εγω νομίζω οτι φταει οτι όταν αποφασιζει κάποιος να πάρει πτυχίο δίνει την Κβαντομηχανικη 2. Για να το κανω πιο λιανα.. Επειδή οι περισσοτεροι που ειναι καλοι φοιτητες (όπως και οι ηλεκτρολογοι που λετε οτι εγραψαν καλα) το δινουν στην ωρα τους ή βελτιωση και παίρνουν βαθμούς. Ο μέσος σεμφίτης όμως "μαζεύει" μαθήματα οπότε και προσπαθεί να τα περάσει με ένα πενταράκι οταν θελει να αποτκτησει το πτυχιο του. Γι αυτό το λόγο επειδή η εξεταστική εγινε όπως έγινε, διαβασε 3-4 μερες (ελεος- θες να περασεις κβαντο με βαθμο 10 μερες δεν φτανουν) είχε τα λυμένα θέματα του Φαράκου, διάβασε και τις σημειώσεις του και τώρα "κλαίγεται" για την δυσκολία του μαθήματος. Αυτή είναι η γνώμη μου. Εγώ όμως με 5 το πέρασα σε προηγούμενη εξέταση αλλά δεν με πείραξε γιατί δεν νομίζω να άξιζα παραπάνω. Αν παλι κάποιοι διαβασαν κανονικα σορρυ αλλα μαλλον ειναι καθαρή ατυχια..
Μόνο δύο πράγματα είναι άπειρα, το σύμπαν και η ανθρώπινη βλακεία, και ως προς το σύμπαν διατηρώ κάποιες αμφιβολίες.

Άλμπερτ Αϊνστάιν.
Άβαταρ μέλους
Tsakalos
Δημοσιεύσεις: 518
Εγγραφή: Δευ Νοέμ 06, 2006 1:43 am
Real Name: Κώστας
Gender: Male
Facebook ID: 0
Τοποθεσία: Άλφα του Κενταύρου
Επικοινωνία:

Re: Κβαντομηχανική ΙΙ

Δημοσίευση από Tsakalos »

lunatic έγραψε: Είναι είτε μαθηματικοί είτε φυσικοί. Δυο ΑΣΧΕΤΑ τελείως μεταξύ τους πράγματα.
Οχι
Τελευταία προτεραιότητα η σχολή μου!
και να θυμομόστε τον κύριο Dio...
Εικόνα
Άβαταρ μέλους
snodrion
Forum Moderator
Forum Moderator
Δημοσιεύσεις: 556
Εγγραφή: Πέμ Σεπ 24, 2009 1:09 am
Real Name: Θεός,Παντοδύναμος,Παντοκράτορ
Gender: Male
Facebook ID: 666
Τοποθεσία: paradise...

Re: Κβαντομηχανική ΙΙ

Δημοσίευση από snodrion »

Καλά γενικά λέτε βλακείες...Για να γράψεις καλα(<7) δεν χρειάζονται 10 μέρες, δεν χρειάζονται να ξέρεις καλά ΜΔΕ και γραμμική άλγεβρα και τα συναφή που υπόθηκαν...Απλά έπρεπε να λύσεις όλες τις ασκήσεις που δίνει ο αθάνατος φαρακμαν και να ξέρεις απέξω τις σημειώσεις...Και το ζωντανό παράδειγμα των παραπάνω είμαι εγώ. Γιατί κατά τα ψέματα και σε αυτήν και στην προηγούμενη εξέταση 2 θέματα ήταν ίδια και στα άλλα απλά είχε αλλάξει κάποια πράγματα...Ελα μην τρελαθούμε τωρα ο ανθρωπος έχει τόσο υλικό, βάζει ίδια θέματα και το μόνο που ζητάει από εμας είναι να κάνουμε τις απειρες πράξεις που βάζει και να ξέρουμε τα 5 βασικά πράγματα της κβαντομηχανικής...
Αινάντοια στιν αστηκείν ορθωγραφοία
Άβαταρ μέλους
lunatic
Δημοσιεύσεις: 1095
Εγγραφή: Δευ Φεβ 09, 2009 9:45 pm
Real Name: Zoro
Gender: Male
Facebook ID: 0

Re: Κβαντομηχανική ΙΙ

Δημοσίευση από lunatic »

snordion +1
Η Αλγεβρα του 2ου εξαμηνου κ οι ΜΔΕ δεν έχουν καμία σχέση με Κβαντο.
Αλλά το κάνεις να φαίνεται κ υπερβολικά εύκολο ενώ δεν είναι. Αυτές οι ασκήσεις που δίνει ο Φαράκος είναι πράγματι κ τα θέματα που βάζει αλλά είναι δύσκολες ασκήσεις κ θέλει πολλή δουλειά για να τις λύσει κάποιος.
When do you think people die?
When they are shot through the heart by the bullet of a pistol? No
When they are ravaged by an incurable disease? No
When they drink a soup made from a poisonous mushroom? No
It's when... they are forgotten...
pitsirikos
Δημοσιεύσεις: 65
Εγγραφή: Πέμ Δεκ 22, 2011 7:17 pm
Real Name: Γιώργος
Gender: Male
Facebook ID: 0

Re: Κβαντομηχανική ΙΙ

Δημοσίευση από pitsirikos »

Διαβάζοντας τις τελευταίες αναρτήσεις διαπίστωσα ότι η κουβέντα ξεκίνησε από κάτι πολύ συγκεκριμένο (η τωρινή εξέταση του μαθήματος και οι επιδόσεις των φοιτητών σε αυτή) και κατέληξε να είναι κάτι περισσότερο γενικό (σαν καλοπροαίρετος άνθρωπος, θέλω να το αντιλαμβάνομαι ως έναν προβληματισμό για το επίπεδο σπουδών και φοιτητών της ΣΕΜΦΕ, και όχι σαν μια μίζερη και αντιπαραγωγική, γκρίνια και σύγκριση με τους φίλους ηλεκτρολόγους όπως διαφάνηκε από κάποιες αδικαιολόγητα κακεντρεχείς τοποθετήσεις... ΜΙΑ τοποθέτηση για να είμαι δίκαιος).

Ας ξεκινήσουμε από το ειδικό λοιπόν και ας κινηθούμε ακτινικά προς τα έξω.
Για την κβάντο ΙΙ. Ισχύει ότι για να περάσεις το συγκεκριμένο μάθημα, έτσι όπως το διδάσκει ο Φαράκος, στην τελική εξέταση πρέπει να ξεσκιστείς στις πράξεις. Τα θέματα δεν είναι δύσκολα, είναι όμως μπελάς να τα λύσεις και αυτό απαιτεί εξοικείωση και ταχύτητα στους απαιτητικούς υπολογισμούς. Ήμουν πολύ προσεκτικός στη διατύπωση κάνοντας λόγο για απαιτητικούς ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΥΣ και όχι απαιτητικά ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ. Θυμάμαι ότι στα μαθήματα του Φαράκου, (εγώ είχα περάσει και ηλέκτρο ΙΙ με Φαράκο εκτός από κβάντο ΙΙ) είχα φτύσει αίμα για να πάρω τα εφτάρια μου, και αυτό οφειλόταν στο μεγάλο εύρος των πράξεων. Τι είχα κάνει;
Είχα διαβάσει κβάντο από τραχανά(για να μάθω), είχα λύσει ΟΛΕΣ τις ασκήσεις(για να πιστοποιήσω ότι είχα μάθει), και επιπλέον είχα διαβάσει και λύσει ΟΛΕΣ τις ασκήσεις του Φαράκου (γιατί πάντα σε μια εξέταση υπάρχει και ο υποκειμενικός παράγοντας που λέγεται "προτίμηση του καθηγητή αναφορικά με θέματα, ύλη", παράγοντας ο οποίος σίγουρα δεν πρέπει να είναι ο καθοριστικός για κάποιον που τον ενδιαφέρει αυτό που μελετάει, αλλά δεν πρέπει και να αγνοηθεί. Τώρα αν για κάποιους είναι το μόνο ευαγγέλιο για να πάνε στις εξετάσεις αυτό είναι δικό τους θέμα, καλά κάνουν, αλλά εμένα προσωπικά δεν με ενδιαφέρει/αφορά)

Τώρα για ΜΔΕ και γραμμική άλγεβρα και τα μαθηματικά εν γένει, το μόνο που χρειάστηκε κανείς να ξέρει είναι την χωριζομένων μεταβλητών, αφού σε αυτό το επίπεδο σπουδών η κβάντο είναι στημένη πάνω σε αυτή, κατά την άποψη μου καλό είναι να έχεις μια εξοικείωση με τα πολυώνυμα Legendre για τις σφαιρικές αρμονικές και τα πολυώνυμα Hermite για τον ταλαντωτή, την εξίσωση ιδιοτιμών από γραμμική άλγεβρα υπό μορφή πινάκων και επί της ουσίας αυτά είναι. Όλη αυτή η μουρμούρα για το πόσο "πολύ περισσότερα μαθηματικά από όσα χρειαζόμαστε μαθαίνουμε" και κατά συνέπεια ότι αυτό μας χαώνει και δεν μπορούμε να γράψουμε στην κβάντο ΙΙ δεν στέκει. Η δυσκολία είναι στους υπολογισμούς, όχι στα μαθηματικά.

Που με φέρνει στο πιο γενικό. Κάποιος επισήμανε ότι κάποιοι ηλεκτρολόγοι έγραψαν "χαλαρά" 9άρια και τα ρέστα. (Το πόσο "χαλαρά" ήταν το αφήνω σε εκείνον. Για να το γράφει θα ξέρει καλύτερα.)
Ας εναποθέσουμε κάποια facts.

FACT1: Τα μόρια εισαγωγής σε μια σχολή καθορίζονται από τη ΖΗΤΗΣΗ, και η ζήτηση καθορίζεται από παραμέτρους όπως ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ και ΑΠΟΡΡΟΦΗΣΗ ΣΤΗΝ ΑΓΟΡΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ.
Όχι από το επίπεδο σπουδών. Αν ήταν έτσι οι παιδαγωγικές σχολές θα ήταν οι καλύτερες του multiverse.

FACT2: Τα μόρια εισαγωγής ενός παιδιού καθορίζονται σε τεράστιο ποσοστό από τις επιδόσεις στις πανελλήνιες εξετάσεις.
(Προσωπική άποψη). Οι πανελλήνιες επί της ουσίας δεν καθορίζουν τίποτα περισσότερο από την ικανότητα ενος ατόμου να απαντά επιτυχώς σε συγκεκριμένο τύπο ερωτήσεων και θεμάτων. ΔΕΝ εξετάζουν την ικανότητα να επιλύσει ένα πραγματικό πρόβλημα, ούτε την ωριμότητα να αντιληφθεί πολύπλοκες σχέσεις και τις μεταξύ τους διασυνδέσεις, ούτε προάγουν την πολυπόθητη και ζητούμενη διαθεματική προσέγγιση που πρέπει να έχει ένας αυριανός επιστήμονας, πολίτης, άνθρωπος για να είναι παραγωγικός.
Αυτά έρχονται μετά με μεράκι και με μια DIY αντιμετώπιση που σου καλλιεργεί μια σχολή, αλλά και με αυτά που σου προσφέρει σε επίπεδο σπουδών. (Μια τέτοια αντιμετώπιση, όπως περιγράφτηκε παραπάνω, προσπαθεί να καλλιεργήσει ο κατά τ' άλλα άχρωμος Τσιπολίτης με τα μαθήματα του, το ίδιο και ο συμπαθέστατος Βαρελογιάννης με τα δικά του, το ίδιο και ο ενοχλητικός Λιαροκάπης. Αυτές είναι αξιέπαινες προσπάθειες που δυστυχώς ενδέχεται να αυξήσουν τη δυσκολία του μαθήματος, κάτι που γιγαντώνεται εξαιτίας των facts1 & 2 που αποτελούν πρόβλημα για τη σχολή μας.)

Και για να μην ξεφεύγω, κάνω ένα bounce back, στις ΜΔΕ και τη γραμμική άλγεβρα. Για μένα που τώρα τέλειωσα τη σχολή και μου αρέσει η θεωρητική φυσική οκ? Για να καταλάβω θεωρία ομάδων, την οποία απαιτείται να παίζω στα δάχτυλα, ΠΡΕΠΕΙ να ξέρω γραμμική άλγεβρα, για να μελετήσω τον ηλεκτρομαγνητισμό στο επόμενο επίπεδο σπουδών ΠΡΕΠΕΙ να ξέρω ΜΔΕ. Για να μελετήσω στατιστική φυσική ένα κλικ πιο πάνω ΠΡΕΠΕΙ να ξέρω εφαρμοσμένη στατιστική. Για κάποιον που ασχολείται με ηλεκτρονικά, πρέπει να ξέρει μετασχηματισμούς Laplace, Fourier, Z, κάποιος που θα ασχοληθεί με φυσική στερεάς ΠΡΕΠΕΙ να ξέρει την αναλυτική του γεωμετρία (αντίστροφο πλέγμα κανείς?) κτλ, κτλ, κτλ. Και για όλα αυτά μαζί, πρέπει να έχεις μια ιδέα συνολικά σε προπτυχιακό επίπεδο.
ΜΗΝ. ΛΕΤΕ. ΟΤΙ. ΜΑΘΑΙΝΟΥΜΕ. ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ. ΑΠΟΣΑ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ. Ψαχτείτε λίγο. Οι οδηγοί σπουδών δεν είναι "α ας βάλουμε και αυτό το μάθημα γιατί ακούγεται ωραίο".

Και τέλος. Ναι οι ηλεκτρολόγοι κάνουν πιο συμπυκνωμένα τα μαθηματικά τους. Επίσης για όποιον έχει ρωτήσει ηλεκτρολόγους. ΓΙΑΤΙ ΕΓΩ ΕΧΩ ΡΩΤΗΣΕΙ πριν γράψω την οποιαδήποτε χολή μου με το πληκτρολόγιο μου, θα μάθει ότι είναι προσανατολισμένοι από τα δύο πρώτα έτη σε μια εξοικείωση με μεγάλο εύρος απαιτητικών υπολογισμών, (και όχι μεγάλο εύρος απαιτητικών μαθηματικών). Το οποίο είναι λογικότατο διότι είναι περισσότερο τεχνική σχολή, ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΦΥΣΙΚΟΙ οι άνθρωποι.
Και ο τελευταίος βλάκας στο σύμπαν ξέρει ότι για να ξέρεις φυσική πρέπει να ξέρεις μαθηματικά (και ηλεκτρονικά θα συμπλήρωνα εγώ). Είναι μια σχολή η οποία έχει περισσότερα χρόνια στο ελληνικό επαγγελματικό στερέωμα και έχει μια πιο ξεκάθαρη ταυτότητα σε σχέση με τη ΣεΜΦΕ, το οποίο είναι λογικό και αυτό.

Δεν πάει να πει ότι είναι καλύτεροι (ούτε ότι εμείς είμαστε καλύτεροι). Δεν συγκρίνεις πορτοκάλια με μπανάνες. Και η πορεία του καθενός, η ικανότητα του να συνδυάζει, να μαθαίνει, να επιλύει και να παράγει νέα γνώση είναι εν τέλει κάτι προσωπικό. Και για κάποιον που ξέρει τι θέλει, είναι και ξεκάθαρη.

cheers
You might very well think that; I couldn't possibly comment.
spyrosece
Δημοσιεύσεις: 14
Εγγραφή: Παρ Οκτ 12, 2012 12:28 pm
Real Name: Σπύρος
Gender: Male
Facebook ID: 0

Re: Κβαντομηχανική ΙΙ

Δημοσίευση από spyrosece »

Τι ύλη δίδαξε σήμερα ο κύριος Φαράκος; Ευχαριστώ εκ των προτέρων
Άβαταρ μέλους
Tsakalos
Δημοσιεύσεις: 518
Εγγραφή: Δευ Νοέμ 06, 2006 1:43 am
Real Name: Κώστας
Gender: Male
Facebook ID: 0
Τοποθεσία: Άλφα του Κενταύρου
Επικοινωνία:

Re: Κβαντομηχανική ΙΙ

Δημοσίευση από Tsakalos »

spyrosece έγραψε:Τι ύλη δίδαξε σήμερα ο κύριος Φαράκος; Ευχαριστώ εκ των προτέρων
Ειπε διαφορα για τελεστες και τις ιδιοτητες τους, ορθογωνιοτητα κυματοσυναρτησεων κλπ. Εδειξε οτι η ορμη και η ενεργεια ειναι ερμιτιανοι τελεστες και μετα ειπε για την εξισωση schroedinger τη χρονικα ανεξαρτητη και τη χρονικα εξαρτημενη κ την ελυσε με μεθοδο χωρισμου μεταβλητων.
Τελευταία προτεραιότητα η σχολή μου!
και να θυμομόστε τον κύριο Dio...
Εικόνα
Άβαταρ μέλους
antony07
Forum Moderator
Forum Moderator
Δημοσιεύσεις: 1673
Εγγραφή: Τετ Νοέμ 15, 2006 4:37 pm
Real Name: Αντώνης
Gender: Male
Facebook ID: 0
Τοποθεσία: Uncertain (by principle)
Επικοινωνία:

Re: Κβαντομηχανική ΙΙ

Δημοσίευση από antony07 »

pitsirikos έγραψε:Διαβάζοντας τις τελευταίες αναρτήσεις διαπίστωσα ότι η κουβέντα ξεκίνησε από κάτι πολύ συγκεκριμένο (η τωρινή εξέταση του μαθήματος και οι επιδόσεις των φοιτητών σε αυτή) και κατέληξε να είναι κάτι περισσότερο γενικό (σαν καλοπροαίρετος άνθρωπος, θέλω να το αντιλαμβάνομαι ως έναν προβληματισμό για το επίπεδο σπουδών και φοιτητών της ΣΕΜΦΕ, και όχι σαν μια μίζερη και αντιπαραγωγική, γκρίνια και σύγκριση με τους φίλους ηλεκτρολόγους όπως διαφάνηκε από κάποιες αδικαιολόγητα κακεντρεχείς τοποθετήσεις... ΜΙΑ τοποθέτηση για να είμαι δίκαιος).

Ας ξεκινήσουμε από το ειδικό λοιπόν και ας κινηθούμε ακτινικά προς τα έξω.
Για την κβάντο ΙΙ. Ισχύει ότι για να περάσεις το συγκεκριμένο μάθημα, έτσι όπως το διδάσκει ο Φαράκος, στην τελική εξέταση πρέπει να ξεσκιστείς στις πράξεις. Τα θέματα δεν είναι δύσκολα, είναι όμως μπελάς να τα λύσεις και αυτό απαιτεί εξοικείωση και ταχύτητα στους απαιτητικούς υπολογισμούς. Ήμουν πολύ προσεκτικός στη διατύπωση κάνοντας λόγο για απαιτητικούς ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΥΣ και όχι απαιτητικά ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ. Θυμάμαι ότι στα μαθήματα του Φαράκου, (εγώ είχα περάσει και ηλέκτρο ΙΙ με Φαράκο εκτός από κβάντο ΙΙ) είχα φτύσει αίμα για να πάρω τα εφτάρια μου, και αυτό οφειλόταν στο μεγάλο εύρος των πράξεων. Τι είχα κάνει;
Είχα διαβάσει κβάντο από τραχανά(για να μάθω), είχα λύσει ΟΛΕΣ τις ασκήσεις(για να πιστοποιήσω ότι είχα μάθει), και επιπλέον είχα διαβάσει και λύσει ΟΛΕΣ τις ασκήσεις του Φαράκου (γιατί πάντα σε μια εξέταση υπάρχει και ο υποκειμενικός παράγοντας που λέγεται "προτίμηση του καθηγητή αναφορικά με θέματα, ύλη", παράγοντας ο οποίος σίγουρα δεν πρέπει να είναι ο καθοριστικός για κάποιον που τον ενδιαφέρει αυτό που μελετάει, αλλά δεν πρέπει και να αγνοηθεί. Τώρα αν για κάποιους είναι το μόνο ευαγγέλιο για να πάνε στις εξετάσεις αυτό είναι δικό τους θέμα, καλά κάνουν, αλλά εμένα προσωπικά δεν με ενδιαφέρει/αφορά)

Τώρα για ΜΔΕ και γραμμική άλγεβρα και τα μαθηματικά εν γένει, το μόνο που χρειάστηκε κανείς να ξέρει είναι την χωριζομένων μεταβλητών, αφού σε αυτό το επίπεδο σπουδών η κβάντο είναι στημένη πάνω σε αυτή, κατά την άποψη μου καλό είναι να έχεις μια εξοικείωση με τα πολυώνυμα Legendre για τις σφαιρικές αρμονικές και τα πολυώνυμα Hermite για τον ταλαντωτή, την εξίσωση ιδιοτιμών από γραμμική άλγεβρα υπό μορφή πινάκων και επί της ουσίας αυτά είναι. Όλη αυτή η μουρμούρα για το πόσο "πολύ περισσότερα μαθηματικά από όσα χρειαζόμαστε μαθαίνουμε" και κατά συνέπεια ότι αυτό μας χαώνει και δεν μπορούμε να γράψουμε στην κβάντο ΙΙ δεν στέκει. Η δυσκολία είναι στους υπολογισμούς, όχι στα μαθηματικά.

Που με φέρνει στο πιο γενικό. Κάποιος επισήμανε ότι κάποιοι ηλεκτρολόγοι έγραψαν "χαλαρά" 9άρια και τα ρέστα. (Το πόσο "χαλαρά" ήταν το αφήνω σε εκείνον. Για να το γράφει θα ξέρει καλύτερα.)
Ας εναποθέσουμε κάποια facts.

FACT1: Τα μόρια εισαγωγής σε μια σχολή καθορίζονται από τη ΖΗΤΗΣΗ, και η ζήτηση καθορίζεται από παραμέτρους όπως ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ και ΑΠΟΡΡΟΦΗΣΗ ΣΤΗΝ ΑΓΟΡΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ.
Όχι από το επίπεδο σπουδών. Αν ήταν έτσι οι παιδαγωγικές σχολές θα ήταν οι καλύτερες του multiverse.

FACT2: Τα μόρια εισαγωγής ενός παιδιού καθορίζονται σε τεράστιο ποσοστό από τις επιδόσεις στις πανελλήνιες εξετάσεις.
(Προσωπική άποψη). Οι πανελλήνιες επί της ουσίας δεν καθορίζουν τίποτα περισσότερο από την ικανότητα ενος ατόμου να απαντά επιτυχώς σε συγκεκριμένο τύπο ερωτήσεων και θεμάτων. ΔΕΝ εξετάζουν την ικανότητα να επιλύσει ένα πραγματικό πρόβλημα, ούτε την ωριμότητα να αντιληφθεί πολύπλοκες σχέσεις και τις μεταξύ τους διασυνδέσεις, ούτε προάγουν την πολυπόθητη και ζητούμενη διαθεματική προσέγγιση που πρέπει να έχει ένας αυριανός επιστήμονας, πολίτης, άνθρωπος για να είναι παραγωγικός.
Αυτά έρχονται μετά με μεράκι και με μια DIY αντιμετώπιση που σου καλλιεργεί μια σχολή, αλλά και με αυτά που σου προσφέρει σε επίπεδο σπουδών. (Μια τέτοια αντιμετώπιση, όπως περιγράφτηκε παραπάνω, προσπαθεί να καλλιεργήσει ο κατά τ' άλλα άχρωμος Τσιπολίτης με τα μαθήματα του, το ίδιο και ο συμπαθέστατος Βαρελογιάννης με τα δικά του, το ίδιο και ο ενοχλητικός Λιαροκάπης. Αυτές είναι αξιέπαινες προσπάθειες που δυστυχώς ενδέχεται να αυξήσουν τη δυσκολία του μαθήματος, κάτι που γιγαντώνεται εξαιτίας των facts1 & 2 που αποτελούν πρόβλημα για τη σχολή μας.)

Και για να μην ξεφεύγω, κάνω ένα bounce back, στις ΜΔΕ και τη γραμμική άλγεβρα. Για μένα που τώρα τέλειωσα τη σχολή και μου αρέσει η θεωρητική φυσική οκ? Για να καταλάβω θεωρία ομάδων, την οποία απαιτείται να παίζω στα δάχτυλα, ΠΡΕΠΕΙ να ξέρω γραμμική άλγεβρα, για να μελετήσω τον ηλεκτρομαγνητισμό στο επόμενο επίπεδο σπουδών ΠΡΕΠΕΙ να ξέρω ΜΔΕ. Για να μελετήσω στατιστική φυσική ένα κλικ πιο πάνω ΠΡΕΠΕΙ να ξέρω εφαρμοσμένη στατιστική. Για κάποιον που ασχολείται με ηλεκτρονικά, πρέπει να ξέρει μετασχηματισμούς Laplace, Fourier, Z, κάποιος που θα ασχοληθεί με φυσική στερεάς ΠΡΕΠΕΙ να ξέρει την αναλυτική του γεωμετρία (αντίστροφο πλέγμα κανείς?) κτλ, κτλ, κτλ. Και για όλα αυτά μαζί, πρέπει να έχεις μια ιδέα συνολικά σε προπτυχιακό επίπεδο.
ΜΗΝ. ΛΕΤΕ. ΟΤΙ. ΜΑΘΑΙΝΟΥΜΕ. ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ. ΑΠΟΣΑ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ. Ψαχτείτε λίγο. Οι οδηγοί σπουδών δεν είναι "α ας βάλουμε και αυτό το μάθημα γιατί ακούγεται ωραίο".

Και τέλος. Ναι οι ηλεκτρολόγοι κάνουν πιο συμπυκνωμένα τα μαθηματικά τους. Επίσης για όποιον έχει ρωτήσει ηλεκτρολόγους. ΓΙΑΤΙ ΕΓΩ ΕΧΩ ΡΩΤΗΣΕΙ πριν γράψω την οποιαδήποτε χολή μου με το πληκτρολόγιο μου, θα μάθει ότι είναι προσανατολισμένοι από τα δύο πρώτα έτη σε μια εξοικείωση με μεγάλο εύρος απαιτητικών υπολογισμών, (και όχι μεγάλο εύρος απαιτητικών μαθηματικών). Το οποίο είναι λογικότατο διότι είναι περισσότερο τεχνική σχολή, ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΦΥΣΙΚΟΙ οι άνθρωποι.
Και ο τελευταίος βλάκας στο σύμπαν ξέρει ότι για να ξέρεις φυσική πρέπει να ξέρεις μαθηματικά (και ηλεκτρονικά θα συμπλήρωνα εγώ). Είναι μια σχολή η οποία έχει περισσότερα χρόνια στο ελληνικό επαγγελματικό στερέωμα και έχει μια πιο ξεκάθαρη ταυτότητα σε σχέση με τη ΣεΜΦΕ, το οποίο είναι λογικό και αυτό.

Δεν πάει να πει ότι είναι καλύτεροι (ούτε ότι εμείς είμαστε καλύτεροι). Δεν συγκρίνεις πορτοκάλια με μπανάνες. Και η πορεία του καθενός, η ικανότητα του να συνδυάζει, να μαθαίνει, να επιλύει και να παράγει νέα γνώση είναι εν τέλει κάτι προσωπικό. Και για κάποιον που ξέρει τι θέλει, είναι και ξεκάθαρη.

cheers

Από τις λίγες αξιολογότατες απόψεις που έχω διαβάσει τελευταία. Προβληματιστείτε λίγο....
"Ωραία παιδιά κατάχαμα κυλάει
το πιο ωραίο ρόδο απ' το στεφάνι σας
αδράξτε κάθε τι που προσπερνάει
μα αν σε βιτρίνα εμπρός βρεθεί η χάρη σας
ή σε γκισέ, φυλάξτε το τομάρι σας
θυμάστε, Colin de Cayeux τον λέγανε
το άσυλο εμπιστεύτηκε ναι σαν κι εσάς,
σημάδεψε ο μπάτσος και τον ξέκανε
"
spyrosece
Δημοσιεύσεις: 14
Εγγραφή: Παρ Οκτ 12, 2012 12:28 pm
Real Name: Σπύρος
Gender: Male
Facebook ID: 0

Re: Κβαντομηχανική ΙΙ

Δημοσίευση από spyrosece »

Off Topic
Καλησπέρα παιδιά!Αύριο τα μαθήματα θα γίνουν στη σχολή σας;Επίσης το αμφιθέατρο ΓΕ Α 302 στο οποίο γίνεται η Κβαντομηχανική τις Παρασκευές ποιο είναι;Συγγνώμη για το offtopic,αν θέλουν οι mods μπορούν να μεταφέρουν την ερώτηση μου αλλού
Άβαταρ μέλους
otinanai
Δημοσιεύσεις: 1031
Εγγραφή: Κυρ Οκτ 07, 2007 9:22 pm
Real Name: χμ..αλεξανδρος
Facebook ID: 0

Re: Κβαντομηχανική ΙΙ

Δημοσίευση από otinanai »

spyrosece έγραψε:
Off Topic
Καλησπέρα παιδιά!Αύριο τα μαθήματα θα γίνουν στη σχολή σας;Επίσης το αμφιθέατρο ΓΕ Α 302 στο οποίο γίνεται η Κβαντομηχανική τις Παρασκευές ποιο είναι;Συγγνώμη για το offtopic,αν θέλουν οι mods μπορούν να μεταφέρουν την ερώτηση μου αλλού
Η αίθουσα ΓΕ Α 302 είναι στις γενικές έδρες στο κτήριο Α (το μέρος που ηταν το κυλικειο πριν κλεισει) στον τρίτο όροφο.
It's only after we've lost everything that we are free to do anything
[imgr 500x180]http://img.buzznet.com/assets/imgx/2/1/ ... 035284.jpg[/imgr]
Άβαταρ μέλους
constant
Portal Administrator
Portal Administrator
Δημοσιεύσεις: 1684
Εγγραφή: Τετ Δεκ 01, 2010 2:16 pm
Real Name: Konstantinos
Gender: Male
Facebook ID: 0

Re: Κβαντομηχανική ΙΙ

Δημοσίευση από constant »

spyrosece έγραψε:
Off Topic
Καλησπέρα παιδιά!Αύριο τα μαθήματα θα γίνουν στη σχολή σας;Επίσης το αμφιθέατρο ΓΕ Α 302 στο οποίο γίνεται η Κβαντομηχανική τις Παρασκευές ποιο είναι;Συγγνώμη για το offtopic,αν θέλουν οι mods μπορούν να μεταφέρουν την ερώτηση μου αλλού
Ναι, κανονικά θα γίνουν τα μαθήματα αύριο. Για την αίθουσα είναι όπως τα είπε ο otinanai!
spyrosece
Δημοσιεύσεις: 14
Εγγραφή: Παρ Οκτ 12, 2012 12:28 pm
Real Name: Σπύρος
Gender: Male
Facebook ID: 0

Re: Κβαντομηχανική ΙΙ

Δημοσίευση από spyrosece »

Ο κ. Φαράκος έκανε την Παρασκευή ,τελικά, μάθημα;Kαι αν ναι,τι ειπώθηκε;
Άβαταρ μέλους
LocknLoad
Forum Administrator
Forum Administrator
Δημοσιεύσεις: 2250
Εγγραφή: Κυρ Οκτ 07, 2007 5:34 pm

Re: Κβαντομηχανική ΙΙ

Δημοσίευση από LocknLoad »

Ανεβασα τα θεματα της κανονικης του 2011 και ανεβασα σε καλυτερη ποιοτητα της επαναληπτικης του 2012
Ναι, [you] σε παρακολουθώ!

Εικόνα


@[you]
Εικόνα
Άβαταρ μέλους
Ulm
Δημοσιεύσεις: 97
Εγγραφή: Πέμ Ιουν 07, 2007 8:56 pm
Real Name: ?
Gender: Female

Re: Κβαντομηχανική ΙΙ

Δημοσίευση από Ulm »

Ξέρει κανένας να δώσει ενα hint για το πρώτο θέμα της επαναληπτικής του 2012;;;
Τα ωραιότερα πράγματα στη ζωή είναι ή ανήθικα ή παράνομα ή παχαίνουν!!!
Απάντηση

Επιστροφή στο “Φυσικού Εφαρμογών”