Forum Διδασκαλία Εξετάσεις Αποτελέσματα
Προσφερόμενο Μάθημα: Αρχές Παιδαγωγικής
Τίτλος: Αρχές Παιδαγωγικής
Κωδικός: 9172
Περιγραφή: Σκοπός του μαθήματος είναι η θεωρητική κατάρτιση των φοιτητών σε βασικές αρχές της Παιδαγωγικής και της Γενικής Διδακτικής. Στα πλαίσια του μαθήματος διδάσκονται οι θεωρίες μάθησης και με βάση αυτές αναπτύσσονται τα αντίστοιχα διδακτικά μοντέλα. Δίνεται ιδιαίτερη βαρύτητα στις σύγχρονες θεωρίες μάθησης, όπως για παράδειγμα, στη θεωρία της εποικοδόμησης της γνώσης. Στην ανάπτυξη αυτών των διδακτικών μοντέλων επιχειρείται και μια συγκριτική θεώρηση μεταξύ τους με βάση κύρια χαρακτηριστικά τους, όπως τη φύση της γνώσης κ. ά. Οι βασικοί άξονες του μαθήματος είναι οι εξής: α) Θεωρίες μάθησης (συνειρμική‐ κλασσική θεωρία μάθησης, συνειρμική‐ συντελεστική θεωρία μάθησης, κοινωνικό‐γνωστική θεωρία μάθησης, λογικό‐μαθηματική θεωρία μάθησης του Piaget, ανακαλυπτική θεωρία μάθησης του Bruner, νοηματική προσληπτική μάθηση του Ausubel, θεωρία μάθησης του Vygotsky), β) Διδακτικά μοντέλα (Συμπεριφορισμού, κοινωνικού συμπεριφορισμού, γνωστικισμού/ δομισμού, εποικοδομισμού), γ) Αναλυτικά Προγράμματα. Καινοτομίες στην Εκπαίδευση, δ) Χρήση ΤΠΕ και Σύγχρονη Διδακτική, ε) Εφαρμοσμένη Παιδαγωγική. Εργαστηριακές εφαρμογές και εφαρμογές πεδίου. Επιπλέον οι φοιτητές για την αξιοποίηση των αρχών της Παιδαγωγικής και της Γενικής Διδακτικής μπορούν να αναλάβουν τη συγγραφή προαιρετικής εργασίας που αφορά ένα εκπαιδευτικό θέμα που εντάσσεται στα ενδιαφέροντά τους.
Εξάμηνο: Πέμπτο
Κατεύθυνση: Μαθηματικό Εφαρμογών
Τύπος: Κατ' επιλογήν υποχρεωτικό
Ώρες Διδασκαλίας: 4
Διαθέσιμο υλικό:
folder Θέματα Εξετάσεων
folder Σημειώσεις
folder Συζητήσεις στο forum
Εξετάσεις: Παρασκευή 22 Σεπτεμβρίου 2017, 18:00
Εξεταστέα ύλη:
* Παλαιά Περίοδος: Χειμερινή Ακαδημαϊκή 2009-10 *
[Τμήμα: Α-Ω]
Βιβλίο ΣΧΟΛΙΚΗ ΠΡΑΚΤΙΚΗ
ΜΟΝΤΕΛΑ ΚΑΙ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
Κατασκεύη και χρήση 'εργαλείων΄διδασκαλία
Εισαγωγή(σελ.17-30)
Παραγραφοι 1-7
Κεφ 1(το διδακτικό μοντέλο του συμπεριφορισμού)
Παρ 1.2,1.3(σελ 36-59)
Κεφ 2(το διδακτικό μοντέλο του κοινωνικού/γνωστικού συμπεριφορισμού)
Παρ 2.1,2.3(σελ. 86-93)
Κεφ 3(το διδακτικό μοντελό του γνωστικισμού/δομισμού)
Παρ 3.2,3.3(σελ 105-142)
Κεφ 4 (το διδακτικό μοντέλο του εποικοδομισμού)
Παρ 4.2,4.3,4.4(σελ 173-310)
Βιβλιο ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΩΝ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
ΜΕΡΟΣ 2
Συγχρονες προσεγγίσεις στη διδασκαλία των φυσικών επιστημών
Κεφ ΙΙ
Η θεωρητική βάση της εποικοδόμησης της γνώσης
Παρ 2.2-2.19
Κεφ IV το αναλυτικό πρόβλημα
Παρ4.4-4.6(σελ 116-130)
Κεφ V διδακτικες προσεγγίσεις
Παρ 5.6,5.7,5.14(σελ163-172-183-185)
Κεφ VII η συνεργατική μάθηση στισ φυσικές επιστήμες(σελ.221-261)
Κεφ Χ 10.9 Η μέθοδος project(σελ 327-329)

Στατιστικά: Δηλώθηκε από 142 χρήστες
Ποσοστό επιτυχίας: 82.4%
Μέση βαθμολογία: 7.7
Διδάσκοντες: [Χειμερινή 2016-17]
Ριζάκη Αικατερίνη (Α-Ω)
[Χειμερινή 2015-16]
Ριζάκη Αικατερίνη
[Χειμερινή 2013-14]
Ριζάκη Αικατερίνη (Α-Ω)
[Εαρινή 2012-13]
Ριζάκη Αικατερίνη (Α-Ω)
[Χειμερινή 2012-13]
Ριζάκη Αικατερίνη
[Χειμερινή 2011-12]
Ριζάκη Αικατερίνη
[Χειμερινή 2010-11]
Ριζάκη Αικατερίνη (Α-Ω)
[Χειμερινή 2009-10]
Ριζάκη Αικατερίνη
[Χειμερινή 2008-09]
Παλαιολόγου
[Χειμερινή 2007-08]
Παλαιολόγου
[Χειμερινή 2006-07]
Χρυσαφίδης Ι.
[Χειμερινή 2005-06]
Χρυσαφίδης Ι.
[Χειμερινή 2004-05]
Χρυσαφίδης Ι.
Δημιουργία: Τετάρτη 6 Οκτωβρίου 2004, 08:54 από Ntanos